Iloa rinnassa (PG-13)

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Iloa rinnassa (PG-13)

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Title: Iloa rinnassa
Author: Annatar
Rating: PG-13
Genre: aivoton kökköhuumori
Warnings: kökköhuumoria, AU sekä hahmot OOC
Disclaimer: Kaikki hahmot ovat herra Tolkienin, minä lainailen niitä omiin tarkoituksiini rahallista hyötyä saamatta.
Summary: Kevät on jälleen saapunut Keski- Maahan saaden sankariemme mielet iloisiksi.
A/N: Lyhyt, varsin vuoropuhepainotteinen ja vanhoja vitsejä kierrättävä tapaus :roll: Toivottavasti joku saa tästä jotakin irti.
A/N II: Rivitys on hankala.


Iloa rinnassa

On kaunis kevätpäivä Mordorin kukistumisen jälkeen. Linnut laulavat ja mehiläiset surraavat varhain puhjenneista kevätkukista toisiin, keväisten äänten keskellä rahisevat kahdet askeleet.
Faramir Denethorin poika sekä Pippin ovat lähteneet kauniin päivän kunniaksi kalaan Anduinin varrelle. He astelevat tiellä rauhassa jutellen niitä näitä, Pippin iloisesti tirskahdellen ja Faramir nauraen matalasti, kunnes läheisen mutkan takaa alkaa kuulua valtaisaa puuskutusta ja kolinaa.
-Celeborn, senkin vanha luupää! Vauhtia nyt, senkin köntys… Muuten en anna enää koskaan sinun olla takana! Kun sanon nopeampaa niin tarkoitan sitä, karjuu punakkakasvoinen Elrond takanaan vislailevalle Celebornille.
-Nopeampaa, nopeampaa! Jos ennätys menee rikki niin päästään Tour de Galadrielille kisaamaan!
-He-iiiiiiiiiii,
vingahtaa Celebornin ääni kalareissulaisille sähäkänpunaisen menopelin suhahtaessa äkillisen töyssyn yli.
-Hei sun heiluvilles, kimittää Pippin heidän loittoneville selilleen.
-Morjens! huutaa Faramir puolestaan tummia viiksiään näpläten ja lisää Pippinille:
-Olipas siinä eriskummallinen parivaljakko. Mitä lienee Elrond tällä kertaa keksinyt...

* * *
Keski- Maan ainoalla punttisalilla Boromir harjoittelee örkinnostoa hikihelmiä kasvoillaan. Paikalle osuu yllättäen Legolas virtaviivaisessa jumppapuvussaan.
- Mitä ihmettä sinä oikein teet? kysyy vaalea haltia ihmeissään.
– Nostelen örkkejä jotta tulisin oikein suureksi ja vahvaksi ja voisin kaapata sinutkin kevyesti olalleni.
–Niinkö,
haltia vastaa silmät ymmyrkäisinä, voi miten minäkin tahtoisin tuollaiset suuret lihakset! Mikä harmi että olen perinyt isäni kukkakeppivarren.
- Mutta ainahan voit toki harjoittaa aivolihaksiasi,
Boromir naurahtaa pilke silmäkulmassaan.
- Tosi on, huudahtaa Legolas innoissaan ja alkaa heilutella korviaan kiivaaseen tahtiin. Täytyykin tästä lähteä treenailemaan!
- Morjens sitten! Olet muuten varmasti entistä kateellisempi lihaksistani, kun näet minut kesällä biitsillä… sillä minä aion olla koko Keski- Maan kähein karju!
Boromir rehvastelee haltian loittonevalle selälle.
- Ja odotahan sinä innolla, että näet aivoni! huutaa luikauttaa Legolas olkansa ylitse.

* * *
Gondorin entinen käskynhaltija, nykyinen metsänhoitaja Denethor puolestaan nauttii keväisestä golfviheriöstä yhdessä velho Gandalfin ja Synkmetsän hallitsijan, Thranduilin kanssa. Kiivaan puttaamisen välissä valkohapsinen velho heittää juonikkaan näköisenä kilpakumppaneilleen päivän herjan:
-Mitäs yhteistä on kuulkaa Denethorilla ja salamalla?
Denethor pohtii otsa rypyssä, Thranduil näprää mietteliäänä vaaleita kutrejaan.
- Ääh, ettehän te taulat mitään hoksaa! Ensin tietysti välähtää ja sitten tutkitaan vahingot.
Kestää hetken ennen kuin Thranduil ja Denethor alkavat hohottaa, Gandalf puolestaan kohottelee tietäväisenä ja itsevarmana kulmakarvojaan.
-Oli muuten aika hieno se sinun tuliesityksesi tässä taannoin, velho kehaisee Denethoria.
-Aivan niin, etkö voisi kertoa sen salaisuutta minullekin? säestää Thranduil, -Se olisi niin hyvä konsti väsyttävien alamaisteni karkottamiseen, hän lisää.
-Ja sitten saisinkin rauhassa helliä ihanaa pienen pientä pörröistä lemmikkikaniani, vaalea haltia jatkaa silittäen hellästi ja haaveellisen näköisenä toista kämmenselkäänsä. -Öh, siis tarkoitan tietysti että saisin viettää laatuaikaa neuvonantajani kanssa... tai siis, hioa puolustustaktiikoita ja... ja, no tiedättehän te, että hallitseminen on vaikeaa, haltia takeltelee.
-Juuri niin, juuri niin, myhäilee Denethor. -Mutta en suinkaan minä salaisuuksiani ala teille paljastella. Mitäs jos lähdettäisiin pojat syömään ja sitten saunaan? Minä alan ainakin käydä jo kärttyisäksi ja nälkäiseksi kuin pieni kiroileva orava, hän lisää.

Niinpä nuo kolme golfaajaa änkeävät kolmentoista hobittitähden arvoiseen golfravintolaan ja tilaavat lehtipihviä rankan pelikierroksensa päälle.
-Entäs vihannekset? kysyy tarjoilija nälkäisiltä golfareilta.
-Ne ottaa samaa, ilmoittaa Denethor rehvakkaasti, jolloin kaikki ratkeavat hohottamaan metsänhoitajan huulenheitolle. Thranduil hohottaa kiivaimmin ja äityy vielä kumauttelemaan Denethoria selkään, täytyyhän velikultaa toki kannustaa ilmaisemaan itseään entistä jouhevammin.
-On muuten varsinainen unelmapaikka tuo golfrata, toteaa Gandalf vielä ähkäisten.
-Neljässä tunnissa kokonaista 18 eri reikää!

* * *
Galadriel, Arwen ja Éowyn viettävät tyttöjen kesken laatuaikaa naukkaillen haltiaviintä ja samppanjaa pienten välipalojen kuten vaahtokarkkien, mansikoiden sekä kinuskivaahterasiirappisuklaamarenkipähkinätoffeevaniljaleivonnaisten kera. Punaposkiset naiset kihertävät kaulakkain ja hihittelevät miestensä edesottamuksille, kunnes Arwen näyttää äkkiä muistavan jotakin erinomaisen hauskaa. Hän alkaa kikattaa niin hervottomasti, että tuskin saa sanottua Éowynille ja Galadrielille:
-Anteeksi, tuli vaan mieleen että meidän Eldarion sanoi yhden hauskan jutun tuossa taannoin.
-Mitä mitä, kerrothan toki meillekin,
vastaavat kaksi muuta kuorossa ja kumartuvat ahnaasti eteenpäin.
-No kun meidän Ara niin vinkui ja mankui krapulassa... hän sopertaa.
-Niin? Éowyn ja Galadriel henkäisevät.
-Että anna nyt, ole kiltti, Arwen jatkaa.
-Juu? kaksi muuta kysyvät.
- Mutta minä sanoin että ei käy laatuun, meillä säästetään perhejuhlia varten.
-Ja meidän Ara taas maanitteli että eikö nyt yhtään heltiäisi kun olo on niin kurja ja päätäkin särkee,
Arwen lisää.
-Ja minä vaan sanoin että sen siitä saa, kun sillä lailla ryyppää. Krapula on silloin ihan oikein, tumma haltia hihittää.
-Ooh! naiset huudahtavat kuorossa.
-Mutta mies se vaan jatkoi maanittelua, sieltä tuli kaikki muruttelut ja kullittelut ja hellimänimet... Niin sitten minä kyllästyin vänkäämään vastaan ja annoin periksi, Arwen toteaa virnistäen.
-Mitäs sitten? Éowyn kysyy henkeään pidättäen.
-No meidän Ara sitten juoksi onnessaan jääkaapille ja avasi samppanjapullon. Sitten kuului karsea paukahdus, kun se korkki lensi siitä pullosta... Arwen nikottelee.
-Ja sitten? Galadriel utelee tyttärentyttäreltään.
-No sitten oli hetki ihan hiljaista... ja sitten Eldarion huusi lastenhuoneesta, Arwen nikottelee lisää, -että olisit vaan antanut sille, mutsi! Nyt se perkele meni ja ampui itsensä, Arwen sopertaa purskahtaen hillittömään käkätykseen, johon yhtyvät myös Galadriel sekä Éowyn. Hiprakkaiset naiset ulvovat vatsojaan pidellen kunnes heistä joku väsähtää nauramiseen, vain aloittaakseen taas hetken kuluttua uudelleen jonkun mainitessa pullonkorkin.

* * *
Faramir ja Pippin eväskoreineen ovat juuri asettautumassa mukavasti Anduinin rannalle, kun heitä lähestyy rohanilaiselta näyttävä toimittajanainen sulkakynä korvansa takana.
-Anteeksi, saisinko häiritä teitä hetkisen? Olen Ingrid Éowandinpojantytär Keski- Maan Kuriirista ja teen lukijoillemme matkailuartikkelia Gondorista.
-Jaahas, no päivää... arvon neiti,
Faramir vastaa kohteliaasti, Pippinin tuijottaessa naista uteliaana.
-Päivää päivää. Saisinkos minä kysellä teiltä pari kysymystä?
-No tottahan toki,
vastaavat Faramir ja Pippin yhteen ääneen.
Tällöin toimittaja karaisee kurkkuaan ja kysyy:
-Mitäs kaikkea te täällä Gondorissa teette keväisin?
Faramir miettii hetken, iskee sitten salassa Pippinille silmää ja vastaa:
-Ka, kalastethan, sodithan ja nussithan.
Toimittaja katsoo häntä hiukan hämmentyneenä ja kysyy sitten:
-No mutta mitä te sitten koko pitkän talven teette?
Faramir toteaa siihen verkkaisesti:
-Noh, talavella me ei kalastetha.
Pippinin lyö kädet suunsa eteen, mutta hermostunut hihitys karkaa hänen sormiensa lomitse.
-Jaahas, tuota... ehkäpä tämä jo riittääkin tältä erin, punastunut toimittaja mutisee sulkakynäänsä hypistellen.
-Jospa minä sitten jatkankin tästä pikkuhiljaa matkaani ja maanne ihailua.
Niin nainen asettelee hermostuneesti muistiinpanotarvikkeitaan ensin kainaloonsa, sitten salkkuunsa, ja suuntaa kulkunsa pikkuhiljaa poispäin kahdesta huultaan purevasta kaveruksesta.
Faramir tuuppaa hobittia nauraen kylkeen ja toruu tätä lempeästi.
-Hyi sinua, Pippin! Ilkesitkin hihittää tuolle naisparalle.
-Minä?
Pippin rääkäisee närkästyneenä. -Miten sinä saatoit jallittaa häntä tuolla tavoin?
-Nooh... oli miten oli, nyt kalastetaan!


* * *
Lórienin Haldir suuntaa Rivendellissä käydessään yllätysvierailulle ujohkon Erestorin luo. Vierailijoihin täysin varautumaton Erestor vääntelee eteisessä hiukan kiusaantuneena käsiään ja tiedustelee, josko hän laittaisi edes kahvinkeittimen päälle. Marssivahti silmäilee pää kallellaan tummatukkaista haltiaa ennen kuin vastaa:
- Älä, näytät paljon paremmalta tuossa tunikassa! Purtavan hyvältä itse asiassa...
-Tiedätkös, jäin tuossa Elrondin luona käydessäni hissiin jumiin kokonaiseksi kolmeksi tunniksi!
Erestor vinkaisee jotakin sanoakseen, vaalean haltian katseesta ja kommentista hermostuneena.
-Ihanko totta, Haldir vastaa iloisena. -Mutta ei se mitään, minäpä jumituin kerran kuudeksi tunniksi rullaportaisiin!
Tämän jälkeen Haldir siirtyy lähemmäksi tummatukkaista haltiaa ja kuiskaa tämän korvaan vihjailevasti:
-Tiedätkö, minusta tuntuu että meillä kahdella taitaa olla paljon yhteistä.
-N-niinkö?
häkeltynyt Erestor änkyttää.
-Juu-u, Haldir hihkaisee nyt erittäin innostuneena.
-Huomasin nimittäin heti sisään tullessani että sinäkin keräät Poksipoks- purkkatarroja ja enkelikiiltokuvia! Miten on, vaihdellaanko?

* * *
Jossakin Gondorin ja Ithilienin vehreinä siintävillä rajamailla Celeborn kurottautuu laiskasti läpsäyttämään Elrondin takalistolle istahtanutta kärpästä, jolloin puolhaltia henkäisee ikihyviksi ihastuneena:
-Ooh veliseni, voit sinä toki pidemmällekin mennä!
Niinpä Celeborn heivaa puolhaltiaruhtinaan kovakouraisesti pois tandemin päältä ja suuntaa kurssinsa kohti aakeita laakeita.


Taru Keskeyttäneistä Pyöräilijöistä kertoo, että Elrond rakastui jalkapatikassa kohtaamaansa synkmetsäläiseen urheilijanuorukaiseen. Celeborn puolestaan polki pysähtymättä aina Rohaniin saakka, ansaiten enttikansalta kunnianimen Tuo- vaaleatukkainen- yksin- mölöttävä- hullu- joka- polkee- ja- rimputtaa- sinisestä- aamunkoitosta- läpi- paahtavan- päivän- aina- illan- hämärään- ja- pysähtyy- vasta- yön- koittaessa- vehreälle- keitaalle- nauttimaan- virkistävää- iltateetä- ja- nauttimaan- palan- kakkua- rasvattuaan pyöränsä- nirskuvat- kettingit- ja pumpattuaan- paukkuvia- kumejaan- hengästyneesti- huohottaen.

Boromir ja Legolas yhdistivät kuuleman mukaan voimansa ja perustivat erikoisiin elämäntaparatkaisuihin erikoistuneen firmansa Kähee&Pöyhkee LeBo Ab.
Denethor, Gandalf sekä Thranduil puolestaan riitaantuivat ja lopettivat golfkumppanuutensa. Nykyään Gandalf viljelee luomukessua, Denethor pitää täysihoitolaa hylätyille oravanpoikasille ja Thranduil on koko Keski- Maan suosituin karaokeisäntä.
Galadriel ja tytöt heräsivät karmeassa kanuunassa, luulivat nähneensä punaisena kirskuvan metallihevosen ja säikähtivät niin, että lupasivat ryhtyä kerrasta absolutisteiksi ja alkaa kutoa pannumyssyjä.
Keski- Maan Kuriirin levikki kasvoi Gondor- numeron myötä ennen näkemättömiin mittasuhteisiin. Faramirille sataa edelleen fanipostia teini- ikäisiltä tytöiltä ja pojilta Keski- Maan eri kolkista, toimittajaneitokainen Ingrid ansaitsi rehellisestä ja konstailemattomasta artikkelistaan Kultaisen Journal- potan.
Pippin kikattaa yhä yksikseen Anduinin varrella.
Haldir ja Erestor puolestaan löysivät toisensa pidettyään muutamia kuukausia enkelikuvakerhoa Keski- Maan innokkaille kiiltokuvaharrastajille.



Loppu.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Jotkut noista sanoista olivat aikasten hulvattomia!
kinuskivaahterasiirappisuklaamarenkipähkinätoffeevaniljaleivonnaisten Voi hyvä ihme, tuota lukiessa menikin jo vähän aikaa... Mitä mahtaisi opettaja tuumata jos samantyylisen sanan tunkisi kirjoitukseensa? (Ja minä ajattelemssa tuollaisia? Syysilman syytä kai... :? )

Ja tuo tandempyöräjuttu.. voi ei... Täytyy myöntää, että tuli hieman vaivaantunut olo, kun luin tuota alkua punaisita naamoista, mutta mitä se sitten olikaan? Kröhhöh. Tunnen itseni jotenkin hulluksi... :?

:lol: Sinullahan nyt on varsinaisia sanahirviöitä... Siis tuo Celebornin nimi ... (en nyt laita tähän, koska se veisi niin julmetusti tilaa..)

Tämä taisi sekjoitttaa ajatukset pois kaikesta järkevästä, mitä päässä liikkui vielä vähän aikaa sitten..
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Tämä oli kyllä todella hauska. Nokkelia vitsejä, varsinkin tuo haltioiden tandem-pyörä. Täytyy kyllä myöntää, että sain sätkyn noista Faramirin viiksistä. En ole ikinä tullut edes ajatelleeksi että Faramirilla voisi olla viikset. Minun oli pohdiskeltava ko. asiaa pitkän aikaa tänään töissä, mutta mieleeni tuli vain d'Artagnan Rautanaamio-leffasta. Mutta kyllä se on niin, ettei Faramirilla mitenkään voi olla viiksiä. Toisaalta tuo oli kyllä pientä sen rinnalla, mitä Faramir myöhemmin meni tässä jutussa tokaisemaan. :shock:

Toinen suosikkipätkäni oli tuo rouvien keskustelu. Nuo heidän leivoksensa mahtoivat olla aika jytyä tavaraa. Päätin, ettei heidän hiprakkansa suinkaan johtunut viinistä ja samppanjasta vaan sokerimyrkytyksestä. Suloista joka tapauksessa. :)

Epilogi oli mukava, varsinkin tuo enttien Haldirille antama nimi, tai no, oikeastaan kaikki tuossa lopussa oli tosi hienoa.

Mutta kiitos Annatar, oli mukava nollata pää tällä ficillä työpäivän aluksi. :P
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Kyllä, löytyi muutamia vitsejä jotka saivat suupielet nousemaan kohti korvia. Kirjoituksen tyyli oli vaivatonta ja sujuvaa, mukavan helppolukuista niinkuin onkin sopivaa tälläiselle päivänkevennykselle.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Kiitoksia palautteestanne, Nerwen, Mithrellas ja Daealis!

Nerwen, vähän myöskin epäilen josko äidinkielenmaikat kovin ihastuisivat noihin sanahirviöihin :wink: (Ja voi, et sinä mikään hullu ole, vaikka olisit kuvitellutkin jotakin muuta ennen kuin tuo pyörä mainittiin ^^)

Mithrellas, toivottavasti sinä et saanut lähtemättömiä traumoja tuosta Faramirista! :lol: Raiskasin sen hahmoa kyllä oikein urakalla. Viiksiä en osaa normaalisti itsekään herralle kuvitella, mutta kun satuin kirjoittamisen aikana törmätä tähänvanhaan svedupoppimusavideoon, tuli vastustamaton kiusaus lisätä ne viikset :mrgreen: Ja tuo päätelmä sokerihiprakasta taitaa osua aika oikeaan. (Tuosta cocktailista ei tosin ole omakohtaista kokemusta, mutta siirappihunajamaapähkinävoikääretortustakin saa jo aika kivat hihitykset ^^) Mutta mukavaa, jos sait kuitenkin nollattua tällä pääsi.

Ja Daealis, kiva jos päivä hiukan keveni sinullakin :)
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Voi herran tähden. :D Minä en ole pitkään aikaan lukenut mitään mikä olisi saanut minut nauramaan tällä tavalla. Boromirin tullessa mukaan minä varsinaisesti ihastuin tähän ^^ herrasta on aina mukava päästä lukemaan, jopa aivottomana bodarinakin.. :D se ja Legolas ovat ihan söpis pari, kummaltakin tuntuu puuttuvan se ratkaiseva aivosolu. :p (Ai niin, ja pisteet siitä että kummankaan trikoot eivät olleet pinkit. ^^) Minä tunnistin muutaman noista vitseistä (yksi löytyy siskoni ikivanhasta norjalaisvitsikirjasta (”kalastethan, sodithan ja nussithan” -juttu, sitä minä muuten nauroin kippurassa koko osiota)), hyvin sinä olit saanut ne mukaan tähän ficciin, ne toimivat tosi loistavasti.

Loppuun tämä kohta joka saa minut hihittämään hysteerisesti aina kun pääsen siihen asti (olen lukenut tämän useamman kerran ennen kuin pääsin kommentoimaan):
Boromir ja Legolas yhdistivät kuuleman mukaan voimansa ja perustivat erikoisiin elämäntaparatkaisuihin erikoistuneen firmansa Kähee&Pöyhkee LeBo Ab.
Ja tuo epilogi oli kokonaisuudessaan kyllä ihan mahtava. (No niin kuin koko ficcikin. Tästä tulee nyt ihan pelkkää kehumishöpötystä, minä taidan lopettaa sen vaan tähän. ^^)
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Vampiria
Örkki
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 7:15 pm
Paikkakunta: Lothlórien/Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vampiria »

Ei hemmetti :'D. Onneksi menin lukemaan tämän, sillä piristi muuten päivääni aivan älyttömästi. Hihittelin itsekseni sen verran lujaa, että äitini ihmetteli mikä on niin hauskaa, kun aamulla minua vielä kiukutti aivan älyttömästi. Päiväni parani yllättäen ja kiitos siitä sinulle Annatar.
- Morjens sitten! Olet muuten varmasti entistä kateellisempi lihaksistani, kun näet minut kesällä biitsillä… sillä minä aion olla koko Keski- Maan kähein karju!
Osaan kuvitella päässäni tämän kohdan Boromirin ilmeen, kun hän rehvastelee Legolasille.
Boromir ja Legolas yhdistivät kuuleman mukaan voimansa ja perustivat erikoisiin elämäntaparatkaisuihin erikoistuneen firmansa Kähee&Pöyhkee LeBo Ab.
Tämä sai minut naureskelemaan oikein kunnolla. Kaikkea sitä ihminen keksiikin :'D.

Lisäksi kaikki nuo sekopäiset sanat kuten kinuskivaahterasiirappisuklaamarenkipähkinätoffeevaniljaleivonnaiset ovat ovelasti keksittyjä. Koko ficci oli muutenkin kokonaisuudessaan hupaisaaja piristävää luettavaa.
Nilmë ná ve lótë ya losta tennoio.
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Mitä?! Enkö todellakaan ole kommentoinut tätä? *mutinaa* No niin, tästä lähtee :)

Tässä on sellaista nokkelaa huumoria joka kyllä naurattaa :) Tuo Legolas&Boromir- juttu oli aivan mahtava :D Toisaalta, mitä tässä erottelemaan kun kaikki jutut olivat todella hyviä.

Vaikka olen tämän pariin otteeseen jo lukenut niin huomaa että olen ollut taas mukana: bongasin nääs tuolta yhden tutun nimen ;) Ja nyt vasta...hyvää huomenta vain.

Nyt ei kyllä osaa sanoa mitään. Pidin, nauroin, hymyilin etc. (Joo, aivoton olo tällä hetkellä. Mutta onko meitä taas kaksi, ammuttavaksi?)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Hui, olin näemmä unohtanut kiittää kommenteistanne! Kiitokset teille kuitenkin, Marnie, Vampiria sekä Andune ^^ Hauskaa jos tämä antoi syytä nostaa suupieliä ylöspäin : P

Marnie, minun on vaikea kuvitella että kumpikaan noista käheepöyhkeistä alentuisi laittamaan vaaleanpunaista päälleen edes huumorisekoilussa :wink:
Nojuu, onhan se vähän käytetty juttu muutenkin. En vaan voinut vastustaa kiusausta käyttää tässä noita vanhoja vitsejä, vaikkakin hiukan Faramirin kustannuksella...

Vampiria, ihanaa kuulla että tämä sai sinut taas nauramaan ja hyvälle tuulelle! :P Minä onnistuin itsekin hihittää pikkuisen kun tuota Boromir/Legolas- kohtaa väsäsin, muistaakseni luin joskus hiukan samankaltaisen aivojumppakohdan Hönöstä jossakin Masi- sarjiksessa. Noita yhdyssanoja oli tosiaan kiva keksiä.

Andune, eipä tuo mitään. Minulla kesti muuten jonkin aikaa tajuta tuo nimivihje betattavaan tarinaasi... :roll: Mutta kiva että pidit ja jaksoi hymyilyttää.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Tämä oli hauska! :)
Teksti oli sujuvaa, eikä yhtään pitkästyttävää. Siitä plussaa hurjasti.
Eniten tykkäsin ensimmäisestä..ööh. No siitä niin.

Ja tähän lainaan erään tosi repeilyttäneen kohtauksen:
-Tiedätkö, minusta tuntuu että meillä kahdella taitaa olla paljon yhteistä.
-N-niinkö? häkeltynyt Erestor änkyttää.
-Juu-u, Haldir hihkaisee nyt erittäin innostuneena.
-Huomasin nimittäin heti sisään tullessani että sinäkin keräät Poksipoks- purkkatarroja ja enkelikiiltokuvia! Miten on, vaihdellaanko?
Tukintolvana.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Eih xD Ei näihin voi ainakaan rakentavia ehdotuksia antaa xD Nämä ovat tavallaan jokainen omannäköisiään ^^ Itse jotenkin koin, että vitsit paranivat jatkuvasti mitä pidemmälle luin.

Voisin lainailla tähän montakin hykerryttävää kohtaa, mutta jospas tyydyn vaan kiittämään kaikista ^^ Erikoismaininta on kuitenkin annettava "Kähee&Pöyhkee LeBo Ab." -nimelle, voi hyvä ihme että nauroin xD Jotenkin tuo LeBo tekee siitä vielä niin ylettömän teinix-tyylisen.

Miten on, vaihdellaanko? :lol:
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

YaY, Annatar fikki! :D

Okei, tämä nursamurmeli innostuu heti kun näkee fikin joka sattuu olemaan sinun kirjoittamasi. En joutunut pettymään. Hilpeitä tapahtumia ja kevyttä tekstiä, sitä virheetöntä Annatar laatua jota voi odottaakin^^.
Hekottelin jo ihan kiitettävästi alun kaksimielisyydelle ja siitä asti tasaista hihittelyä&naureskelua, kunnes päästiin seuraamaan neitokaisten jutustelua. Hoidit homman loistavasti, käkätys voimistui huomattavasti. (Ja nyt huomaan kirjoittavani puutaheinää ja kaikkea epätärkeää >.<)
Propsit Haldirin ja Erestorin jutusta, nauroin aivoni puhki (ts. nauroin pääni sisällä ja aivot ottivat ja pamahtivat). Pokemonkortit kun tulivat mieleen xD. Ja muutenkin onnistut viljelemään kaksimielisyyksiä.

Lempparikohtani on varmaan kuitenkin tuo koko loppuselitys. Arvaa kuka alkoi kuolata kun siellä mainittiin Faramir ja faniposti? Kertoisitko osoitteen..?
Boromir ja Legolas yhdistivät kuuleman mukaan voimansa ja perustivat erikoisiin elämäntaparatkaisuihin erikoistuneen firmansa Kähee&Pöyhkee LeBo Ab.
Kähee&Pöyhkee XD. Voi naurukuolema sentään... Ja LeBo. Loistavasti keksitty. :lol:

Ookkei, parasta päättää tähän. (Jotenkin minusta tuntuu, etten osaa kommentoida muuten kuin ihkuttamalla. Oikeasti. En vain löydä virheitä tai mitään parannettavaa tai perusteluja :roll:. No ehkä se tarkoittaa sitä - kyllä, sitä se tarkoittaa - että ole über hyvä kirjoittaja!)

Ai niin, unohtui... Vaikka vitsit ovat vanhoja (hei, en minä ainakaan kaikkia ollut aiemmin kuullut :wink:), ne sopivat äärettömän hyvin.

Kiitos tästä tunnelman kohottajasta!
*kyhää huteran temppelin pokemonkorteista ja karkkipapereista*
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

*hihitystä*
Tämähän toimi :D Kepeästi kirjoitettu ja vitsit toimivat minunkin mielestäni, täytyy mainita Faramirin ihana murre - repesin kyseisessä kohdassa aivan täysin - ja Celebornin kunnianimi xDD Celeborn-parka, jos se jollekin poikaystävistään selittää että mää sain enteiltä sellaisen arvonimen kuin...

Tämä oli mukava lukea, kun kerran aloitti, nipotettavaa en löydä. :D Oikein mukava pätkä ^^
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Oi, varsin hymyilyttävä ficci. Ja minä taidan olla pieni ja sivistymätön, mutta en minäkään kaikkia näitä vitsejä ole ennen kuullut... No, sitä huvittavampi tämä oli ^^

Ensinnäkin minun pitää kysäistä, että onko repliikkien kursivointiin joku syy, joka minulta meni ohi tai jotain? :roll: Tosin ei se nyt erityisesti häirinnyt, alussa vähän.

Minusta oli kiva lukea vaihteeksi tällainen ficci, jossa oli pätkiä joissa esiintyivät eri hahmot, eikä hahmoja oltu kaikkia tungettu samaan paikkaan. Myös hahmojen sijoitus oli aika toimiva ^^

Lempipätkiäni olivat varmaan tuo, missä Boromir ja Legolas ovat punttisalilla; ajatus Legolaksesta heiluttelemassa korviaan saa pakostakin virnuilemaan. Ja muutenkin kiva, ettei Legolas ollut tällä kertaa niin tyttömäinen kuten usein humor-ficeissä - se ei enää jaksa huvittaa niin paljoa - enimmäkseen vain täysi typerys :D Ja Galadrielin, Arwenin ja Éowynin saunailta myös, hauskaa luettavaa. Tosin tuo kohtuullisen pitkä yhdyssana tuossa kyllä aiheutti hetkeksi päänvaivaa ^^ Myös Faramirin "kalastethan, sodithan ja nussithan" sai pakostakin hihittämään. Ja "Kähee&Pöyhkee LeBo Ab". :lol:
Pippin kikattaa yhä yksikseen Anduinin varrella.
Omg lol. Joo, en tiedä, repesin tuolle vain aika kivasti ^^ Outo huumorintaju.

Kiitos tästä, piristi kummasti harmaata päivääni.
Paju
Puolituinen
Viestit: 210
Liittynyt: La Maalis 06, 2004 8:42 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paju »

Nauroin tälle maha kippurassa. xD Hersyvän hyvää (kökkö)huumoria olet onnistunut kirjoittamaan. Keski-Maan kevätpäivä, tosiaan. *nauraa* En ala kaikkia hupaisia kohtia lainailemaan, koska sitten tämä kommentti ei paljon muusta koostuisikaan, mutta muutaman parhaan nostan esille.
- Ja odotahan sinä innolla, että näet aivoni! huutaa luikauttaa Legolas olkansa ylitse.
Tämä pisti oikein kunnolla miettimään, miten Legolas oikein mahtaa niitä aivojaan esitellä (tosin en yhtään ihmettelisi, jos tämän tarinan versio koppaisi päälakensa irti esitelläkseen mietintämössöään, siis aivojaan, ja laittaisi sitten takaisin). Ei sinulla sattuisi olemaan kuvaa siitä virtaviivaisesta jumppapuvusta? =D

Arwen ja muut arvon ladyt haltiaviinimaisteloissaan olivat juuri niin tyttömäisiä naisihmisiä (kyllä, tämä on ihan oma lajinsa) kuin olla saattaa. Tämän osion vitsi oli yksi parhaista. x) Ja 'kullittelut', legendaarinen sana varsin tahattomasti.
Ka, kalastethan, sodithan ja nussithan.
Tämä oli ehdoton huippu, jonka kohdalla repesin lopullisesti. Faramir sanomassa tämän repliikin on jotain niin... mielenkiintoista, ettei sanotuksi saa.

Celebornin nimi oli totta kai ihan huippu, kunnon parodia intiaaninimistä. *naur* Meni pari kertaa ennen kuin sain sen luettua loppuun asti selvästi ja ymmärsin kaiken, mutta oli se vaivan arvoista. x) Lopun summaus siitä, mitä kaikille kävi, ei ollut liian pitkä muttei liian lyhytkään.
Pippin kikattaa yhä yksikseen Anduinin varrella.
Nappiin. <3
"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."
- Friedrich Nietzsche
Vastaa Viestiin