Tulikäärme (Action&Adventure / AU / PG-13)

Draamaa, angstia ja vakavia aiheita.

Valvojat: Likimeya, Andune

Dragonfly
Örkki
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 11:07 am
Paikkakunta: Synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dragonfly »

Öh, mitäs tässä nyt sit sanois? :D Kiitos, Andune, kun jaksat lukea tätä ficciä ja kommentoida! Olet yli-ihana - kuten kaikki muutkin täällä. :) *lauleskelee hilpeänä*
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Tämä oli tosi hyvä luku. Tässä oli todella paljon kaunista kuvailua ja tuo loppu oli mukavan mahtipontinen. Andunen kanssa olen kyllä samoilla linjoilla siinä, että kaupunki yllätettiin vähän turhan helposti. Kyllä se örkkiarmeijan lähestyminen olisi havaittu paljon ennen kuin ne ehtivät katapultteineen noin lähelle. (Ymmärrän kyllä taas, kun ajattelee että olet nähnyt vain elokuvan - se ei todellakaan anna erityisen mairittelevaa kuvaa Gondorin puolustuskyvystä, mutta totuus on jotain muuta). Ja tosiaan miekat olivat huotrassa eivätkä paljon kolisseet haarniskoja vasten.

Minä pidin todella paljon siitä, miten olit kuvaillut Aragornin ja Arwenin suhdetta. Kuvailut olivat onnistuneita, mutta tällaisen pikkujutun nostaisin esiin:
Hänen kauniit, kärkevät korvansa korostivat hänen tummia hiuksiaan
Minusta tuo kuvaus on ehkä ajatuksellisesti hieman erikoinen, mieluummin sanoisin että tummat hiukset korostivat korvien kärkevyyttä. Mutta se voi olla makuasiakin. Minusta korvat harvemmin muuttavat hiuksia miksikään, mutta päinvastainen voi olla mahdollista.

Mutta hienoa tekstiä kaiken kaikkiaan.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Dragonfly
Örkki
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 11:07 am
Paikkakunta: Synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dragonfly »

Kiitos, Mithrellas! :) Nyt kun itsekin oikein ajattalen niin tuo ilmaisu Arwenin kärkevistä korvista oli kieltämättä outo. :D Harmittaa ehkä hivenen, mutta asian voi aina muuttaa kun vähän editoi... Olen myöskin samaa mieltä Andunen ja sinun kanssasi, että Minas Tirith yllätettiin kyllä ansiokkaasti. Pitäisi olla tarkempi juuri tällaisten asioiden kanssa, mutta yleensä sitä ei oikein "ehdi" perehtyä juoneen, kun mielessä pyörivät vain hienot maisemakuvaukset ja kohtaukset. :D Myönnän siis, että tein tässä kohdin pahan virheen, mutta osa on jo julkaistu, enkä usko että sitä käy muuttaminen. :/

Kiitokset teille, Andune ja Mithrellas! :) Mukavaa, kun jaksatte vieläkin kommentoida ja lähetellä rakentavia palautuksia.

P.S. Arvatkaapa muuten, kuka kävi tänään lainaamassa kirjastoautosta Tarun ykkösosan ja Silmarillionin...? ;)
Shadow
Örkki
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 4:23 pm
Paikkakunta: Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Shadow »

Hmm-m, hienoa tekstiä on, vaikkakin muutama asia jäi pahasti mietittämään.

Alussa, kuvaillessasi hobitteja, mainitsitn Frodon silmien väriksi sähkönsinisen. Sähkön? Voihan sen toki ajatella, että selittäisit meille Frodon silmien sävyä, mutta on se ehkä liian outo ilmaus LotR-ficissä..
Kärmekielen ja örkkien "matkasta" sain sellaisen käsityksen, että örkkejä on vain noin sata, ehkä kaksi. Miten sellainen määrä riittäisi pelottelemaan linnan sotilaita ja miten ne voisivat kuvitella valtaavansa koko linnan? Jotenn.. onko kyseessä isompikin örkkilauma?
Ja örkkien kielenkäytöstä vielä.. Gríman katkoessa heiniä örkkilauman tieltä sen pian murhatun örkin puhe oli hieman epäörkkimäistä.. Olen aina kuvitellut örkkien puheen karkeaksi ja sadattelevaksi, en suinkaan niin kaunopuheiseksi kuin tämän.

Noh, nämä asiat ovat kuitenkin vain minun päänvaivani, kun tällaiseksi pilkunviilaajaksi olen ryhtynyt.. :oops: Pyydän anteeksi.

Toisaalta, löytyihän tekstistä hieman Aran ja Arwenin kahdenkeskistäkin aikaa... Se hetki oli niin.... *Sulaa lattialle, purkitetaan, ja päälle tulee lappu "siirappia"* ^^ Se oli ihanaa.

Jatkoa pyydetään! Olet taitava kirjoittaja, ja teksti sujuu rivi riviltä paremmin!

kiitos!

~Ja on muuten kiva homma että viimein luet Kirjan. Sen luettuasi monet asiat selviävät meidänkin saarnoistamme helpommin! Shadow kuittaa..~
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Jes, Taru kannattaa lukea :D Varoituksen sana Silmasta, voi olla hieman puuduttavaa tekstiä joten sitä kannattaa lukea vain jos todella on kiinnostunut Esiajoista (mitä nyt ovatkaan) eikä vain siksi että pakko-lukea-kun-se-on-Tolkienin-kirjoittama :)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Dragonfly
Örkki
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 11:07 am
Paikkakunta: Synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dragonfly »

Shadow: Kiitti mukavasta palautteestasi, Shadow! On toki totta, että useimpia saattaa ihmetyttää "sähkö"-sanan käyttöni, mutta kyllähän se tavallaan sopii, kun ajattelee että esim. salamanvalo on sähköstä peräisin ja kaiketi nyt Keski-Maassa edes joskus salamoi ja sataa? Ajattelin vaan, että ei kaiken sähkön tarvitse olla mitään meidän käyttämää sähköä, joka virtaa johdoissa vaan kyllä sitä esiintyy ihan luonnossakin. :D Höm, kuulostaa melko oudolta selitykseltä, mutta toivottavasti tajusit mitä tarkoitin. :)

Andune: Jep. Tarun esipuheen luin ihan pari minuuttia sitten ja pian alan lukemaan prologiaa, ja toivottavasti pian myös itse tarinaa. :D Mulla kun on nyt taas vaihteeksi tuhat rautaa tulessa, kun pitää historiankin esitelmään vääntää tekstiä ja pian mennä nukkumaan... :)
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Minä tykkäsin tuosta kakkosluvun aloituksesta, jossa Legolas miettii ystävyyttään Gimlin kanssa - minusta se on oikeasti yksi kirjan hienoimmista asioista ja minusta oli tosi kiva lukea siitä tästä sinun ficistäsikin. Minä pidän siitä että Legolas näkee Gimlin sellaisena kuin se on; rohkeana ja rehellisenä kääpiönä (ja siksi minusta ne leffa!Gimlin toilailut ovatkin aivan kammottavia…) ja että se kunnioittaa sitä. Tykkäsin kovasti. (Gimli on yksi minun lempihahmojani kirjassa, joten aina kun ficissä on Gimli, minä kiinnitän siihen huomiota. ^^)

Vaikka minä en ihan tiedäkään mitä mieltä minä olen tuosta Aragornin äkillisestä murtumisesta (itse asiassa leffa!Aragornille se minusta sopii hyvinkin ^^), niin sinä olit kuvaillut sen hienosti. Mies on hämmentynyt, omissa ajatuksissaan ja syyttää itseään asioista joille se ei voisi mitään, ja sen tunteet tulevat voimakkaasti esille.

Sam ja Pippin tuossa lopussa oli aika mainioita - minä pidän Samista, se on niin suorapuheinen (”kevätkarnevaalit” sai hihittelemään), ja Pippin on herttainen hölmö.

Ooh, minä tykkään Grímasta. ^^ (Hieroskelen täällä käsiäni yhteen ihan kirjaimellisesti. ^^ Grímasta saa lukea ihan liian vähän. ^^) Ei mikään ihme ettei se siedä örkkien kutsuvan itseään Kärmekieleksi - sitä se on saanut kuulla ihan tarpeeksi jo Rohanissa. Sinun Grímallasi on hienosti luonnetta!

Minä nyt mietin tässä itsekseni että käytetäänkö ”neito”-sanaa etupäässä naimattomista naisista, vai myös naimisissa olevista? Minä olen kai aina olettanut että sitä käytettiin vain naimattomista naisista, mutta rupesin nyt miettimään että onko siihen oikeasti olemassa mitään ”sääntöä”, tai ettei siviilisäädyllä ole mitään tekemistä sen kanssa? ^^

Arwen ja Aragorn olivat kerta kaikkisen suloisia. Varsinkin Arwen tuntui niin onnelliselta ja optimistiselta - että onhan heillä ainakin yksi yö, se on enemmän kuin mitä hän olisi Aragornin kanssa saanut jos olisi lähtenyt länteen… kaunista.

(Hieno juttu että alat lukemaan kirjaa. ^^ Monet sanoo että se alku on puuduttavaa tekstiä (minusta se on melkeinpä kirjan paras kohta ^^), älä anna sen lannistaa itseäsi jos sinusta tuntuu siltä että alussa edetään kuin täi tervassa. ^^)
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Hum, kommentti jäi laittamatta kun tämän luin, mutta täältä se nyt sitten tulee.

Kuvailu taas kerran, erittäin kaunista. *huokaus* Itse kun ei osaa niin täytyy ihailla tämänkaltaisia juttuja.

Hmm.. mitäs sitten vielä piti sanoa.. :? No juu, voisin sanoa, että olen samaa mieltä Shadown kanssa, örkki puhui hieman liian 'kauniisti', mutta pikkuasia taas (joihin vain tuppaan kiinnittämään huomiota).

Aragornin ja Arwenin pätkä - kerrassaan ihana. Pidin kovasti, kovasti kovasti. (Enkä sitten ole mikään tämän parituksen fani vai?) Nii-in, kaunista.


Hum. Taisi olla sitten siinä, surkea kommentti mutta luin kumminkin...
Dragonfly
Örkki
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 11:07 am
Paikkakunta: Synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dragonfly »

Kiitos paljon (oikein PALJON), Marnie ja Nerwen! :) Ihanaa, että piditte, ja laitoitte sitä rakentavaakin palautetta tulemaan ihan yllinkyllin. ;) Tuota örkki-asiaa en edes sen kummemmin ajatellut, kun kirjoitin, mutta hyvä että tuli esille. Senkin voisi tässä piakkoin korjata... :D

-Essi-

P.S. Tiedätte kaiketi, että ilman rohkaisevia ja ihania palautteitanne tämäkin tekstini menisi aivan hukkaan, joten olen vilpittömästi kiitollinen ja iloinen, että jaksatte yhä edelleen kommentoida ficciäni - lämmin kiitos siitä! :)
Avatar
mr.Greenleaf
Örkki
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 8:14 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja mr.Greenleaf »

Hoo! Tämähän on mielenkiintoinen! :D

Todellakin! Jo tuo alku höpöttely sai mielenkiintoni heräämään, tämän ficin alkuosien kuvailut nimittäin vetävät vertoja, jo joillekkin valmiina oleville ficeille! Jos tajuat, minä en välttämättä...
Tästähän kehittyy vielä jotain varsin mahtavaa!

Tuo Aragornin totaalinen romahdus oli aika yllättävä kohtaus, onhan hän sentään nähnyt jo paljon kuolemaa! Mutta oli se kyllä toden tuntuinen kohtaus, hyvin kirjoitettu! :wink:

Joko olen pirun vainoharhainen tai pelkoni osuu oikeaan, ethän tapa Legolasta!!!
Okei ehkä olen oikeasti vainoharhainen, un vedän jo johtopäätöksiä tarinan alku puolella...

Tuon Käärmekielen koston halusta haluan tietää enemmän, se kaivelee mieltäni suht suuret määrät...

Mutta odotan ihan Simona jatkoa! :D
Vuoden 2008 Gimli Kiitos kovasti <33
Vastaa Viestiin