Ystävyyttä syvempää, Merri/Pippin, one-shot, humor, PG-13

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Himitsu
Örkki
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Marras 01, 2006 8:38 pm

Viesti Kirjoittaja Himitsu »

Humalaisia hobitteja, mikä sen parempaa? Ei ole turhan vaikeaa kuvitella Merriä ja Pippiniä irstailemassa jossain pusikossa enemmän tai vähemmän huppelissa, todennäköisesti enemmän...

Ansaitset kyllä kymmenen pistettä ja papukaija-merkin siitä hyvästä, että onnistuit kirjoittamaan noin virheettömän tekstin ilman Wordia. Minulle jo tämän viestin kirjoittaminen ilman hirveää typoilua oli haaste!
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces.

Maailma olisi parempi paikka jos kaikilla olisi ilmapallo.

Vasta poloisten nuorten kurja kuolo hautaan vei sukuriidat vanhempain.
Crescent
Örkki
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 6:53 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Crescent »

Humalaisia hobitteja pimeässä yössä, kieriskelemässä pitkin ja poikin. Awww :D No okei, siis, pidin tästä, vaikka siinä ei mitään niin suurta juonta ollutkaan. Itse asiassa tällaiset lyhykäiset ficsut on yleensä kivoja lukea, varsinkin, kun paritus on hobitti/hobitti :wink:

Kiitokset tästä, oli oikein hauska lukea välillä Merri/Pippinä!
Ja valo leikkii taas yllämme. Punaisilla hiuksillasi, ja se leikkii vakavissaan. Ehkä se ei jätä meitä tälläkertaa.
tyttö
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja tyttö »

Elvédan sanoi, määrä ei ratkaise vaan laatu. Tämä oli ihana, söpö, hobittimainen, suloinen, kaunis ficci ja hyvä juuri tämän pituisena. Miinuksia en keksi, tykästyin kovin. Ei löytynyt kirjoitusvirheitä ja tekstisi oli ihanan helppolukuista ja selkeää. I-ha-na.
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Minun on pitänyt lukea tämä ficci jo pidemmän aikaa (TODELLA pitkän aikaa), mutta lopultakin sain aikaiseksi. ^^ Tämä on ihana - minä pidän sinun rauhallisesta ja humoristisesta kirjoitustyylistäsi, ja siitä miten sinä Merrin ja Pippinin kuvaat. Tuo aloitus varsinkin oli sellainen joka sai hymyn huulille, se oli niin huoleton ja kevyt ja hobittimainen (kaikkine olutkinasteluineen) - minusta on tosi kivaa että Merrillä ja Pippinillä on ollut tuollaisia huolettomia hetkiä ennen kuin koko sormusjuttu kaatui niiden päälle. (Eikä mikään ihme että ne heitettiin pihalle pubista. ^^)

"Oijoi, tuoppi kaatui!" Merri hekotti ja kaatoi tuoppinsa sisällön Pippinin naamalle. Pippin nuoleskeli huuliaan.
Ihana. ^^

Minusta oli muuten tosi söpöä tuo miten Merri epäili tuota Frodon matkaan lähtemistä (ja isot plussat siitä että sinä kirjoitit sen kirjan mukaan eikä niin että ne joutuivat mukaan ihan sattumalta) ja siitä sai sellaisen vaikutelman, että Merri teki sen siksi koska olisi halunnut jatkaa näitä huolettomia iltoja Pippinin kanssa, ei pelkuruudesta tai mistään muusta syystä.

Ja ylipäätään tämä tuntui sellaiselta että Merri ja Pippin tuntevat toisensa todella hyvin ja että niiden välillä on mutkatonta läheisyyttä - minä tykkään ihan valtavasti sellaisesta, ja tässä se tuli minusta hyvin esille. Siis että minulle tuli tästä sellainen vaikutelma että nämä kaksi tosiaan tuntevat toisensa hyvin ja ne ovat tosi luonnollisia toistensa kanssa. (Äh, en minä osaa selittää ja minä olen muutenkin ihan onneton kommentinantaja, mutta minä pidän tästä ficistä tosi paljon. ^^ Merri/Pippin-paritus on minusta tosi söpö, ja minä lukisin sinulta mielelläni enemmänkin näistä kahdesta. ^^)
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Oi, kiitos kommentoimisesta, Himitsu, Crescent, tyttö ja Marnie! ^^ Piristitte kovasti.

Himitsu, no jaa, yleensä en kyllä pärjää kovin hyvin ilman oikolukuohjelmia, olen auttamattoman sokea omille teksteilleni... Mutta kiitos kommentista ^^

Crescent, kiitos, mukavaa että pidit tästä. En minä oikein muuta osaa sanoakaan enää :roll:

Tyttö, voi kiitos ^^ Rupesin tuossa ihmettelemään kommenttiasi lukiessa että mitenhän minä ylipäätään päädyin kirjoittamaan mitään tällaista... No joo, kiitos kommentista.

Marnie, kiitos sinullekin. Mitä muuten otan suurena kohteliaisuutena, että olit aikonut lukea tämän pitkän aikaa ja yhä muistit koko ficin :wink: Ja kiva että pidit tuosta, että Merri epäili Frodon matkaan lähtemistä. Ihanaa että joku on huomionut sen, minulle tuli joku innostus kirjoittaa sellainen ajatus tähän ja juuri kirjan tapahtumien mukaan. Oli myös ihanaa kuulla, että sain sinusta sellaisen läheisyyden ja ymmärryksen (minäkään en oikein osaa selittää sitä, mutta kai me molemmat puhutaan samasta asiasta :roll: ) luotua Merrin ja Pippinin välille. Sitä minä vähän yritinkin ^^ Huh, sinäkin lukisit lisää Merri/Pippiniä? Minulta? Hullujako te ihmiset olette... Mutta joo, kiitos ihanasta kommentista!

Ylikäytän hymiöitä, mutta kiitos nyt vielä kerran kaikille. Ja tietenkin tätä saa yhä kommentoida... ^^
"Wild animals never kill for sport. Man is the only one to whom the torture and death of his fellow creatures is amusing in itself."
-James Anthony Froude
Aye
Örkki
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2007 1:55 pm
Paikkakunta: synkän metsän syvyyksissä.

Viesti Kirjoittaja Aye »

tämä on kiva, söpö:)
Elen síla lúmenn' omentielvo, vanya Aragorn.
Peregrin Rankkibuk
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 10:31 pm

Viesti Kirjoittaja Peregrin Rankkibuk »

Awww. Merri/Pippin ficcejä on liian vähän!
Tämä oli ihana. <3
Tukin tolvana -> Peregrin Rankkibuk
Avatar
Liza
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Liza »

Liian vähän tosiaan. Tehkää asialle jotain.

Ihana<3 Lemppari paritukseni. Ihana, loistava, hyvä, mahtava, fantasitisen upea, rakastan tätä.... Awwww! En keksi enempää. *Katsoo ruutua kuola suusta valuen*


Kirjoita lisää tätä paritusta :shock: :D
Mushroom
Örkki
Viestit: 149
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 9:52 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja Mushroom »

Todella ihana pikku pätkä. Tätä paritusta on todellakin aivan liian vähän.
Merri ja Pippin olivat ficissä hobittimaisia. Ihana tuo kierimis kohtaus.
Tuo laulu tossa alussa oli varmaankin Bilbon sanoituksia?
Ihanin kohta:
"Oijoi, tuoppi kaatui!" Merri hekotti ja kaatoi tuoppinsa sisällön Pippinin naamalle. Pippin nuoleskeli huuliaan.
Kirjoita tähän jatkoa. Tiedän että se oli one-shot, mutta silti.
*polvistuu maahan ja rukoilee*
Pippin: What about second breakfast?!
Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Kiitos teille, Aye, Tukin tolvana, Liza ja Mushroom! Mukava kuulla että piditte tästä. Tähän minä en ainakaan kirjoita jatkoa, tällaiseen one-shottiin on hiukan vaikea jatkoa alkaa vääntämään eikä se nyt muutenkaan kuulu tapoihini. Saatan tietenkin kirjoittaa samalla parituksella jonkun muun ficin jos satun inspiraation saamaan tms. ^^ (hassua etten minä tätä kirjoittaessa tajunnut yhtään että tämä on näin suosittu paritus...)
"Wild animals never kill for sport. Man is the only one to whom the torture and death of his fellow creatures is amusing in itself."
-James Anthony Froude
Nala
Örkki
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 6:18 pm

Re: Ystävyyttä syvempää, Merri/Pippin, one-shot, humor, PG-1

Viesti Kirjoittaja Nala »

Aivan ihana tarina!!! Olen aina toivonut, että joku käyttäisi tarinassaan mäkeä alas kierimistä. Se kun oli Leijonakuninkaassa ja se kohtaus on yksi lemppareitani ikinä.

Merri ja Pippin on kirjoitettu todella aidosti. Pippin on iloinen ja Merri hieman synkempi, mutta silti niin huolehtivainen serkustaan.
Olisin laittanut tähän lainauksen, mutta koska olen vielä niin uusi käyttäjä, en osaa käyttää tätä systeemiä.

Pidin tästä tarinasta todella. Merri/Pippin onkin yksi lempiparituksistani.

"Pitäisiköhän tuota parannuskeinoa käyttää useamminkin?" Merri kuiskasi.
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Mitäs hittoa, olen lukenut tämän ainakin kerran enkä ole kommentoinut? Let's correct my mistake. Tämä on meinaan ihan valtavan söpö ficinpätkä. ^^
Ensiksi pidin uskottavuudesta, eli Merri ja Pippin olivat omia itsejään ja niille sopivassa ympäristössä. Lisäksi parin edellä kommentoineen tavoin tykkäsin siitä, ettei kerrankin Pippin ollut avuton pieni humalassa horjuja, ja toiseksi siitä, ettei tämä tosiaan mennyt kuin viatonta pusua pidemmälle. Olisi jotenkin pilannut tunnelman, jos olisi ollut jotain tyyliin "oi, huomasin että rakastan sinua" tai sellaista. xD (huomaa että olen väsynyt...)
Lisäksi tämä oli veikeä, jo alku tempaa mukaansa railakkuudella ja tuossa alaskierimiskohdassa on niin yksinkertaista hauskanpidon riemua että itseäkin alkaa virnuiluttaa. ^^
"Shh!" Pippin kuiskasi ja nyökkäsi sivulle, "huomaatko, että oikealla puolellamme on pitkä, jyrkkä mäki?"
"Huomaan", Merri hihitti. Ystävysten silmät välkkyivät kilpaa tähtien kanssa.
"Lähtee kolmannella", Pippin kuiskasi.
Kertoo niin paljon! <3 Aivan rakastettavaa.

Juu, olen lukenut ja pidin kovasti. ^^ Sopivan mittainen ja juuri one-shot. Piste. Kiitos tästä. ^^
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Todella söpö pikku pätkä, niin hobittimainen. Ja humaltuneita hobitteja, ihanaa ^^ Merri ja Pippin olivat itsensä kaltaisia ja itselleen sopivassa ympäristössä. Tässä tuli esille että Merri ja Pippin tuntevat toisensa hyvin ja ovat tunteneet kauan. Merri haluaisi jatkaa noita huolettomia iltoja Pippinin kanssa ja epäilee Frodon mukaan lähtemistä, todella suloista. Pidin siitä että se oli kirjoitettu kirjan mukaan. Pidin myös siitä, että se jäi vaan pieneen suudelmaan. Todella suloista ^^ Ei kannata ruveta väkisin jatkoa vääntämään, hyvä pätkä voi mennä pilalle väkisin väännetyn jatko-osan takia.
Vastaa Viestiin