SatSin rustauksia (lisäys 24.2)

Rustaatko runoja? Aihe vapaa :)

Valvojat: Miaplacidus, Sansku

Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Minusta nämä olivat varsin kauniita, surumielisiä. Eniten varmaan pidin Veitsestä taikka.. Kivusta?
Ei, eniten pidin Menneisyyden Haamusta.

Niin kaunis. Niin kylmä. Sanasi ovat myrkkyä, SatSi, mutta silti tahdon niitä katsoa.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

SatSi kirjoitti:Myrkkyä? Ei kai nyt sentään. :D Kiitos kommenteista. Niitä olinkin odottanut
*ruttaa*
Myrkkyä, aivan. <: Mutta ei, ei sillä negatiivisella tavalla: kauniilla, mutta niin surullisella, hieman kun puukon terä.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Tuo Aavemetsä on kyllä todella uskomattoman hyvä. :o Minä rakastuin tuohon runoon täysin. Se on niin. Niin.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Loistavia jälleen kerran. Niin loistavia, etten osaa sanoa parasta, ellei sitten Sielut. Jatka vain, sillä runoissasi on tunnetta ja arvokkuutta. Tee näitä lisää ja anna minun lukea ne.:>
Tukintolvana.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

SatSi, eh. Tämä ei ole todellakaan minkäänlainen "kosto" siitä, ettet pitänyt siitä yhdestä säkeestä minun runossani, mutta tämä runo ei ollut oikein hieno mielestäni. Se oli jotenkin liian..älä nyt ota tätä minkäänlaisena runoilutaitojesi kyseenalaistamisena, mutta se oli liian 'tarkoitukseton', eikä siinä oikein ollut juonta. SatSi kulta, älä todellakaan loukkaannu, koska olet aivan uskomattoman hyvä runoilija, yksi parhaista koskaan tuntemistani, mutta tämä runo oli heikko kohtasi.

Tosin tässäkin olivat säkeet hienoja, mutta tästä silti puuttui "se jokin".

Haluan kuitenkin muistuttaa, että lähes kaikki muut runosi, joita olen sinulta lukenut, ovat upeita.:>
Tukintolvana.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Taas, SatSi! :)
Pidin tuosta runosta "Ajatus, halu ja toivo". Se oli jotenkin todella hieno, ja tämän runon tarkoituksen minä ymmärsin. :D Eniten pidin tässä runossa viimeisestä säkeistöstä.
Pilkut niissä kohdissa, missä niitä ei muka oikeasti saisi olla ym ym ym from äikänope, eivät haitannut, vaikka niin ensin luulinkin. Ne auttoivat "ajattelemaan" runon paremmin, jos ymmärrät.

Jatka.
Tukintolvana.
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Minä ajattelin vain kertoa,että luin kerralla läpi kaikki sinun tänne pistämät runosi. ^^ Ja sitten ajattelin kertoa, että pidin niistä. Jostain syystä ne tuovat mieleeni, että olet hyvin nuori (ok, minuun "vanhukseen" verrattuna suurin osa loftislaisista on nuoria. ^^). Ei pahalla. Sain niistä jotenkin niin viattoman kuvan, joka viehättää minua. Etenkin tuosta viimeisestä.

Hmm... Nyt tiedän, mikä niissä tuo mieleen sen, että olet nuori. Ne tuovat mieleen, muistuttavat minua siitä, millainen olin itse joskus yläasteella. ^^ *vaipuu hetkeksi muistoihin* Jatkahan kirjoittamista. Luen mielelläni lisää.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Tämä edellinen oli varmasti yksi parhaista runoistasi, jota olen lukenut. Se ei ollut ylidramaattinen, ja se oli kaukana tekoherkästä tunnelmasta. Se ei ollut raskasta eikä pitkä luettavaa, se oli kevyttä, vaan silti tunteellista.

Hienoa! Jatka samaan malliin.
Tukintolvana.
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Päätinpä sitten aktivoitua taas tälläkin rintamalla...

Näistä viimeisistä pidin eniten tuosta Talven lapsesta. Jotenkin tuli mieleen sellainen pieni lumikeiju, joka tanssii lumihiutaleiden joukossa, niin pieni, ettei jätä jälkiä edes vastasataneeseen lumeen. Toinen kuva jonka tuo toi mieleeni, etenkin ensimmäinen säkeistö, on pieni, ehkä kolme-neljävuotias lapsi, joka riemuitsee helmikuun hangista tai marraskuun ensimmäisestä lumesta. Mutta toinen säkeistö taas muutti tunnelman ja kuvan, lapsi on vakavasti sairas ja kuolee pois kevään tullessa.

Tuo suuria tekoja taas tuo mieleen sellaisen lasten lorun-tapaisen systeemin. Luulen, että sen mielikuvan luovat nuo loppusoinnut sekä rytmitys.

Kyllä minä näistä pidin. ^^

Edit:/ typoja poistettu
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Vastaa Viestiin