Legolasin suvusta

Teoriaa ja käytännön asioita Sormusten herran maailmasta ja vinkkejä ficcien sisällölliseen kirjoittamiseen.

Valvojat: Likimeya, Frim

Anae-chan
Örkki
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 12:29 pm
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Anae-chan »

"Tolkien on kyllä kuvittanut ja piirtänyt Legolasin, kuvassa sillä oli tumman ruskeat lyhyet kiharat hiukset (vähän niin kuin Frodolla).
En kyllä ikinä voisi kuvitella Legolasia sellaiseksi...."
Pakko kommentoida tähän. Itse, kun joskus maailmassa Tolkienista otin tietoa äidinkielen esitelmää varten, lainasin kirjastosta jonkin kirjan (ja arvatkaa vaan muistanko nimeä, siitä on kuitenkin vuosia) ja siinä oli kuvitettu ja piirretty kuva Legolaksesta. Itse panisin kyllä melkein pääni pantiksi, että kyllä, hiukset olivat tummat, kiharuudesta en ole varma, mutta että ne olisivat olleet pitkät.

Ja totta, olisi ihan positiivista jos Legolaksen äidistäkin olisi jotain tietoa, utelias kun minäkin olen...
Niin ja niistä veljistä: minullakin on kuva että Legolas on Thrainduilin nuorin poika, isosisaruksista ei sitten ota selvää kirveelläkään...
Peace over anger. Honour over hate. Strenght over fear.
Dúlin
Örkki
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 6:17 pm
Paikkakunta: Pohjois-Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Dúlin »

Tähän täytyy kyllä kirjoittaa...
Legolas on Thranduilin nuorin poika, jos on kirjaan uskominen. Muutamassa kohtaa lukee tämä väite. Joten uskoisin, että Legsillä on muitakin sisaruksia, luultavasti kaksi iso-veljeä, mutten menisi sanomaan että hänellä olisi pikkusisaruksia...
Kirjassa ei mainita, saiko Legolas lapsia, ja jos tästä on muiden ihmisten kustantamia kirjoja (esim. Tolkien-asiantuntijoiden), en menisi niitä uskomaan. Tolkien-asiantuntijankin ammatti on vain päteä näistä pienistä ja suurista asioista.

Legolasilla tummat hiukset... Hmm... En voi mitään, yhdistin melkein heti Elladaniin ja Elrohiriin. x3 Ihmisillä on varmaankin vaikea kuvitella tummatukkaista Legolasia, koska ovat katsoneet jo elokuvat ja tottuneet näkemään hänet vaaleatukkaisena... Ja Orlando Bloomina. Ja myös aiemmissa LotR-elokuvissa on kuvattu Legolas vaaleatukkaisena. Jos muistan oikein, niissä piirretyissä elokuvissa hänellä oli vaaleat, olkapäille asti ulottuvat hiukset... Mutta en usko että Thranduil nyt sen puun näköinen olisi. o__o

Legolasin äidistä ei ole tietoa, näin on Tolkienkin (luultavasti) sanonut. Mutta en ole varma. Ehkäpä Legolasilla ei ollut äitiä, vaan kaksi ISÄÄ. 8'D Miksei? Olisihan tämä mielenkiintoista ja selittäisi miksi Legolas häärii aina miesten ympärillä.
Findesselya vanya, Legolas.
Why so serious?
Avatar
Nuokkutar
Örkki
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 11, 2008 6:23 pm
Paikkakunta: "Paikkkunta? Öh... Hei tyypit? Missä me ollaan?"

Viesti Kirjoittaja Nuokkutar »

Tjaah... Minä kuvittelen Legolasin aina vaaleahiuksisena. Tolkieniin olen perehtynyt sen verran että olen tullut siihen tulokseen että vaaleahiuksiset haltiat ovat todella harvinaisia Keski-Maassa.
Ainakin Tolkien on aina ilmoittanut jos haltialla on vaaleat hiukset. Legolasin hiuksien värin päättelen tummiksi, sillä tummat hiukset olivat ilmeisesti yleisiä niin Sindareilla kuin muillakin haltioilla.
Eikä häntä vaaleahiuksiseksi ilmoitettu. Hankala selitys mutta tuo on logiikkaa by Nuokkutar. :) Ja eikös vaaleahiuksiset haltiat olleet Peter Jacksonin päähänpinttymä?

Minun mielikuvani mukaan Legolas olisi Thranduilin nuorin poika. Mutta hänen veljistään tai siskoistaan en ole kuullut. Outoa. Enkä äidistäkään.

"Ehkäpä Legolasilla ei ollut äitiä, vaan kaksi ISÄÄ. 8'D "

Samaa mieltä!!
Eräs Tolkien addikti ystäväni teorian mukaan Legolasilla oli äiti, mutta tämä oli orjakauppias eikä häntä siksi esiinny kirjassa. :D
SormustenHerra
Örkki
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 4:45 pm

Re: Legolasin suvusta

Viesti Kirjoittaja SormustenHerra »

Ööö... ilmeset Legolasil ei ollu sisaruksii ja äiti kuoli jossain vaihees...
Vastaa Viestiin