Why allways me?

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Avatar
Naava
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: La Syys 05, 2009 3:26 pm

Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Naava »

Pijähängilö: Legolas... kaikki on noin... 14? Kyllä, tiedän ikäeroista, ei saa nipottaa *niponipo*. Ai nii, Gandalf on tietysti vanha...
Anteeksi tämä nenä- ja siis-vitsi...

Se aamu oli kauhea. Siis, jos Legolasilta kysytään. Gimlin mielestä se oli hauska päivä.

- Siis, mä oon Synkmetsän prinssi (tjtn.) ja sä tuot tällasta mössöö mun (sievän) nenän eteen! Legolas karjahti. Palvelija katsoi haltiaan kyynisesti ja sanoi ivallisesti.
- No jaa, onko teidän (sievä) nenänne loukkaantunut?

- Gandalf! Toi palvelija kiusas mua!!! Legolas kiljui. Gandalf hymyili lämpimästi nuorelle prinssille.
- Huomautteliko hän taas sinulle (sievästä) nenästäsi? hän kysyi ja haltia nyökkäsi siepaten peilin (sievän) nenänsä eteen. Haltia haroi pitkiä vaaleita hiuksiaan lempeästi. Hän piti itsestään (ja (sievästä) nenästään) suunnattomasti.
Luonnollisesti.
Aragorn katseli Arwenia sivusilmällä. Iltatähti oli niin kaunis. Sitten hän kuuli murahduksen viereltään:
- Älä hei kuvittele, et se ei muka huomais.
- Gimli...
- Mmm?
- Turpa kiinni. Yksinkertaisesti.
- Ok.
- Oikeesti.
- Juu.
Legolas oli marssimassa Gimlin ja Aragornin luo.
- Voi perhana, se nipo tulee taas tänne (sievän) nenänsä kanssa, Gimli ärähti väsyneesti.

***

- Neiti Eowyn?
Eowyn säpsähti. Hän oli juuri tutkimassa, oliko hänellä finni otsassa vai ei, ja heti ryntää joku U.W.O.* hobitti huoneeseen.
Merri virnisti. Ei, se olikin Pippin. Kai.
- Arvon neiti Eowyn, Legolas, Synkmetsän prinssi, jolla on sievä nenä, by the way, odottaa teitä Faramirin ja Boromirin kanssa. Lisäksi siellä olisi meikäläisiä, Aragorn, Gimli ja olutta ja... Tai siis, tulkeepas, Pippin sönkötti.
Kyllä, se oli Pippin.
Eowyn oli (siis) aivan ekstaasissa. Faramir, (siis) julkkis! Eowyn ryntäsi Takapihalle.
Juhlat olivat alkamassa.

***

Kaksikerroksinen-tosi-upee-ja-mahtava-Omakotitalo oli sellainen punatiilinen omakotitalo Middle-Earthin laitamilla. Sen vasemmanpuolista (kadulta katsottuna) seinää peitti paksu muraatti. Etupiha oli valtava. Siellä oli enimmäkseen kukkia, joten lapset (?) eivät saaneet leikkiä siellä. Takapiha taas oli myöskin valtava, mutta lapset saivat leikkiä siellä. Gandalf oli ottanut hiedät hoiviinsa jo kauan sitten.
~~~
Jee, mun eka fanfic ja heti ekana sanon että saa myös haukkua. Muttei liikaa, muuten tämä U.W.O.* tyyppi hyppää katolta alas.

* Unknown Walking Object.
Because we can't fly.
i can be alone, yeah,
i can watch a sunset
on my own...

~Kate Nash, Merry Happy
Avatar
[legsu]
Örkki
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 5:12 pm

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja [legsu] »

*naurua*
Repeilin tos välil
Jatka toki Naava
Mä rakastan tota sievä nenä hommaa
Mie vua. Niinhän se men ? Mie halluupi nyt sinne siun kainaloon nukkuu . Mut siul olla se toine likka, jost sie toosi paljon tyksit . : (
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Aralas »

*Hah hah, tosta sievästä nenästä vois tulla uus motto!!* Muttajuusiis, jatka ihmees.

mtn kritisoitavaa ei nyt (ainakaa vielä) tullu
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Avatar
Naava
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: La Syys 05, 2009 3:26 pm

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Naava »

Jee, jatko... Ai nii, unohin että Boromir on vanhempi... Hupsis...

***
Legolas katseli tyhjyyteen. Hän kuuli jotain, tai ei ehkä mitään, jos oli vaikka tulossa hulluksi. Aragorn hakeutui Arwenin luokse ja haltiatyttö punastui. Jostain U.W.O.:sta syystä.
- Hei, Aragorn sanoi, muka leppoisasti, mutta Gimlikin kuuli hänen olevan hermostunut. Arwean nauroi makeasti ja sanoi sitten leikkien vakavaa:
- Hei, Aragorn Arathornin poika (tjtn.), kuinka voin palvella teitä? Sitten Arwen juoksi pois. Elrond tuli käymään.Onko se muka joku syy?
Eowyn saapui Takapihalle ja Legolas kiinnitti huomionsa hänen otsassa olevaan punaiseen äplään. Legolas katsoi häntä (sievää) nenänvarttaan pitkin ja sanoi ylimielisesti:
- Haltioille ei tule finnejä!
Eowyn katsoi tähän kylmästi.
- Mitän sinun (sievän) nenäsi päässä sitten on? hän huomautti ja se riitti hermostuttamaan Legolasin niin, että hän häipyi tunniksi vessaan.

Kuten jo sanoin, Elrond tuli siis käymään (jota hän teki kolmesti viikossa) ja kun Arwen tuli hänen luokseen, oli hän jo noussut mahtavasta limusiinistaan.
- Aaaaaa, hieno auto! Gandalf sanoi ja tunsi kateuden piston mielessään. Elrond huomasi sen ja sanoi mahtipontisesti:
- Tämä.... *tauko* ... on minun (MINUN) auto... *tauko* ... Ja sinä saat vahata sen! Gandalf melkein pyörtyi. Gimli saapui myös etupihalle.
- Aaaaaa, hieno auto! Gimli huudahti.
- Mukavaa, että autoni kiinnostaa sinua, mutta koska se on minun (MINUN) et saa koskea siihen, kääpiö! Elrond jylisi. Gimli loukkaantui ja alkoi hajottaa auton takaosaa kirveellään samaan aikaan kun Elrond kiljui kauhusta.
- Gimli, ei saa tuhota sitä autoa, minä vahaan sen tänään! Gandalf tuhahti. Gimli lopetti.

Aragorn oli aivan punainen. Hän oli saanut (hetkelliset) rukkaset Arwenilta. Boromir nauroi ja vasta silloin Aragorn huomasi hänet.
- Sori, Arska, mut... sitten Boromir repesi. Taas. Oli näin *näyttää noin kaksi senttiä viivoittimesta* ettei Aragorn tappanu sitä...
***
En jaksa jatkaa nyt... Sry...
i can be alone, yeah,
i can watch a sunset
on my own...

~Kate Nash, Merry Happy
Avatar
Anskulove
Örkki
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Syys 09, 2009 6:15 pm
Paikkakunta: Jaa pitäiskö semmonenki olla?
Viesti:

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Anskulove »

//Ficci oli selkeästi "vähän best" ja sitä kannattaa jatkaa, tosin Anskulove ei eritellyt, että mistä syystä. Fuu muokkasi Anskuloven kirjoitusta nyt todella rajusti ja toteaa, että tuota "font size 200" -koodia ei sitten enää ikinä käytetä tällä foorumilla, varsinkaan sadanmiljoonan huutomerkin kanssa. Ugh.
Elämän taikaa(:
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Hmm.

Kirjoittajana sinulla on kehittymisen varaa vaikka idean tajusinkin. Ja ihan lähtien siitä että lukijoita kohtaan olisi kiva laittaa tuo alkuesittelykin ihan silleen peruskuntoon. Sen lisäksi käytät Asterixista tuttua ideaa, joten ihan kohteliasta olisi myös antaa profiitit sinne minne ne kuuluuvat, ideahan ei ole yksin sinun. Tässä tapauksessa Asterixin luojalle sekä arvon Tolkienille.

Suosittelisin lämpimästi ottamaan yhteyttä johonkin, joka voisi tekstejäsi puida ja kehittää kanssasi. Kukaan ei ole seppä syntyessään. Huumorin kirjoittaminen on yhtä haastavaa kuin draaman tai slashin. Ei siinä auta, että kirjoittaa vain sanoja peräkkäin ja olettaa että sekavuus tuo sen naurun. Ja ...
En jaksa jatkaa nyt... Sry...
Nämä ovat turhia. Jos et jaksa kirjoittaa osaa kunnolla loppuun, niin turha sitä on sanoa ääneen. Toivon todellakin parantamista mikäli joskus jaksat kirjoittaa tätä loppuun. Lähtien kuvailuista, hahmoista ja juonesta. Tähän asti tämä on ollut vain sekalainen setti juttua jossa ei ole päätä eikä häntää.

Terv. Silli
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Avatar
Naava
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: La Syys 05, 2009 3:26 pm

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Naava »

Joo. Kiitti neuvosta. Olen ihan tosissaan surkea tässä, eka ficcini. Enkä juuri sillä sekunnilla kerenny enkä jaksanu. Että kiitos siitä, ja kyllä, ajattelin mainita vielä siitä Asterix-jutusta (miksi typerä Naava ei pistänyt sitä, herrajumala?)
Mutta kiitos kommailuista.
Kiva kun jaksoit lukea näinkin surkean ficin *kumartaa*
i can be alone, yeah,
i can watch a sunset
on my own...

~Kate Nash, Merry Happy
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Aralas »

Ei tää ny mikää surkee ollu, muttei ihan topkaan:

Kirjoitusvirheitä oli aika paljon, ja juoni vähän sekava. Lyhyt jne. jne.

Anteeksi, mutta tarkoitukseni EI OLE masentaa sua, sillä susta tulee tosi hyvä kirjoittaja, kunhan jaksat vain kattoa virheiden perään.

Harjoitus tekee mestarin ja mestari harjoitukset. Tätä kutsutaan opiskeluksi ja sen pääpyhättö on koulu....
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Avatar
Naava
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: La Syys 05, 2009 3:26 pm

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Naava »

Joo.
*kumartaa kaikille mahtaville kommaajille*
Kiitos neuvoista, toivottavasti muutun joskus vielä paremmaksi. :roll:
i can be alone, yeah,
i can watch a sunset
on my own...

~Kate Nash, Merry Happy
Venon
Örkki
Viestit: 1
Liittynyt: Su Loka 25, 2009 7:22 pm

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Venon »

Ensinnäkään en tarkoita tätä kommenttia masentavaksi/negatiiviseksi/tms vaan ihan puhtaasti rakentavaksi, vaikka kritiikkiäkin on.

Niin kuin joku tässä aikaisemmin sanoikin, alkutiedot olisi hyvä laittaa ihan selkeyden takia. Tuossa joutui jonkin aikaa miettimään mistä itse ficci varsinaisesti alkaa. Kirjoitusvirheitä oli jonkin verran, ja jos et betaa halua käyttää tekstin voi kirjoittamisen jälkeen kopioida vaikka Wordiin, joka automaattisesti oikolukee tekstin. Se auttaa paljon etenkin pilkkuvirheiden kanssa.
Ja juonesta sen verran että sitä tosiaan oli vähän ja se oli sekava, siitä ei saanut kunnolla kiinni. Kuvailun lisääminen varmasti auttaisi asiaa jossain määrin :) Autojen ja omakotitalojen ilmestyminen LOTR -maailmaan vähän hämäsi.

Nuo sulut sitten, ne vähän häiritsivät lukemista. Jäi mietityttämään miksi ne piti laittaa? Ja tuo (tjtn.) pisti erityisen vahvasti silmään. Jos kirjoittaa ficin, asioista kannattaa ottaa selvää eikä kirjoittaa vähän siihen suuntaan. Eikä etenkään kirjoittaa perään tjtn.

Viimeiseksi se tärkein asia, joka sinulta kirjoittajana puuttuu, mutta mikä on suhteellisen helppo korjata: ITSEVARMUUS
Kirjoittajan ja ficcarin täytyy luottaa itseensä ja tuotoksiinsa, vaikka muut sanoisivat mitä. Asiaa ei auta yhtään se, että postaat ficin ja joidenkin negatiivisten kommenttien jälkeen kerrot kuinka surkea ficci mielestäsi oli. Kukaan ficcari tuskin postaisi millekään foorumille ficciä, joka on heistä oikeasti huono. Sinäkin pidit tätä varmasti hyvänä - äläkä muuta kantaasi! Vähän lisää itseluottamusta. Älä masennu negatiivisista kommenteista, vaan ota niistä opiksesi. Vain virheiden kautta voi kehittyä.

Toivottavasti tästä nyt oli jonkinlaista apua. Kehityt vielä varmasti kunhan jaksat yrittää, tsemppiä! :D
Avatar
Naava
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: La Syys 05, 2009 3:26 pm

Re: Why allways me?

Viesti Kirjoittaja Naava »

Kiitos Venon, oikein paljon. Itse kun kirjoitin tätä, pidin sitä niin sekavana, kuin kirjoitustyylini nyt yleensä on (mun wordin oikoluku ei muuten toimi, kun se ei oikolue kun vaan enkun kieliset sanat), mutta jälkeenpäin katsottuna täytyy varmasti sunkin huomata: Aika huonohan se on.
Parempi on tuolla muistaakseni Rivendellissä oleva I miss you (salamainontaa, anteeksi...). Se on toinen ficcini ja siinäkin on kirjoitusvirheitä (jotka muoksin pian poispois) kuin kiviä pirunpellossa. Mutta tämä ficci on tosiaan kirjoitettu kauan aikaa sitten ja tahtoisin pian saada sen päätökseen, mutta kun ei nyt tule sitä... miksi sitä kutsutaankaan? Inspiraatiota. Että kiitoksia palautteesta.

P.S. Itsetuntoni voi luokitella lauseilla:
Itsetunto? Mikä on itsetunto?

P.P.S. Ajattelin, tuota, lopettaa tämän ficin ja muoksia sen paremmaksi, niin jos joku mode vaikka voisi avittaa vähän...?
i can be alone, yeah,
i can watch a sunset
on my own...

~Kate Nash, Merry Happy
Vastaa Viestiin