Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Koska en pysty editoimaan edellistä viestiä, niin lisäisin tähän vielä, että Tarussa kerrotaan myös Hobitin tapahtumista. Elrondin Neuvonpito selventää kanssa kivasti tiettyjen henkilöiden paikallaoloa.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Totta kai Valkoinen Neuvosto, totta kai. Siinä on vain se pieni juttu, että Hobitti on nimenomaan hobitin eli Bilbon tarina ja Valkoisen Neuvoston toimet ja Noidan karkottaminen olivat vain mainintoja kirjassa. Sivulauseita, tärkeitä, mutta eivät liian tärkeitä. Kirjan aikana käytiin läpi tosi isoja juttuja, mutta Hobitti on ainakin minulle silti hobitin tarina.

Elokuvia on kaksi, ilmeisesti siksi, että tarinaa on haluttu laajentaa ja kertoa myös niistä asioista, joista kirjassa vain mainittiin. Galadriel ja Saruman ovat mukana sinänsä aiheesta, mutta kuitenkin aiheen vierestä. Mainitsin heidät siksi, että heillä ei ole niin kovin selkeää osaa Hobitissa. Hobitti on kuitenkin suurimmilta osin Bilbon tarina, jonka ansiosta isompia asioita pääsi tapahtumaan (eli TSH). Tätä tuossa lähinnä hain takaa, että Jackson & co ovat halunneet tuoda leffaan lisää aineksia - tarinan olisi voinut pitää hyvinkin yksinkertaisena. Hahmot eivät ole tuulesta temmattuja, vaan heillä on hyvinkin suuri rooli ajan tapahtumissa, mutta he eivät suoranaisesti liity Bilboon ja kääpiöihin. Leffaan he kuitenkin tulevat, joten ilmeisesti siellä joku haluaa käsitellä näitä sivulauseita - jotka minun mielestäni voisi jättää sellaisiksi. Ja Drogo ja Legolas nyt ovat pikkuisen kaukaa.

Vuosi pitää odottaa ennen kuin nähdään, mistä on kyse. Voi olla, että sitä on myös haluttu pidentä lähemmäksi Tarun tapahtumia - muistelisin kuulleeni juoruja tästä, ehkä Drogo on siellä siksi, että myös Frodon henkilöhistoriasta halutaan kertoa lisää. Ehkä leffaversion olisi voinut pitää yksinkertaisena, eikä niinkään Tarun taustana.

Jos voisi editoida, voisin laittaa lainausmerkit tuohon "kuulumattomiin" hahmohin. Tuolla sanalla kuitenkin viittasin lähinnä Legolasiin ja Drogoon, joilla ei todellakaan ole mitään tekemistä Hobitin tarinan kanssa.

...vain väärinkäsityksen korjatakseni. Hobitti on luettu vissiin viidesti, ja hämmennyksen aiheena oli tarkemmin sanottuna Drogo. Jos olisin fiksu ja filmaattinen, en olisi maininnut muita kuin hänet, mutta koska olen mitä olen, tuli nyt nuo muutkin hahmot tungettua listaan. Anteeksi että sain jonkun hiiltymään, se ei ollut tarkoitukseni. :roll:
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Ja minä olen lukenut Hobitin kerran elämässäni, pitäisi ensi vuonna lukea uudelleen ennen elokuvaa. Toisaalta vaarana on se, että jos muistaa juonenkäänteet ihan pikkutarkasti, alkaa vertailemaan liikaa.

14.12.2011 On tasan vuosi Hobitin ensi-iltaan - ja minä aijon mennä heti silloin sen katsomaan :D
100% Lord of the Ring Fani <3
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

http://www.youtube.com/watch?v=eM--4UklaL4

Siinä se on! Ensimmäinen traileri. Jäi kyllä leuka maan tasalle kun tuon näki. Onneksi asun kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa, olisi voinut olla tekemistä käydä hakemassa se alempaa... Ihan mieletön fiilis jäi jo pelkästään tuosta, että millainen tulee sitten olemaan itse elokuva? Pakko päästä ensi-iltaan! Ihan oikeasti pakko! Mitä väliä että luultavasti olen silloin jo valmistunut ja töissä, piruvie, miehän lähden tuonne vaikka virkapaidassa (ja haltiankorvissa *köhköh*)!
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Vooiii! Katsoin tuon eilen ja vinguin. Tämä alkaa muuttua todellisemmaksi kaiken aikaa. Freeman on loistava Bilbo ja Gandalf on niin samanlainen ja silti erilainen, kääpiöiden laulu aiheutti kylmät väreet. Ihanaa.

Tuntuu, että pääsen loistavasti takaisin siihen fanityttöilyyn, kun ensi-ilta tulee lähemmäksi. Pitäisi kaikilta koulukiireiltä ehtiä lukemaan Hobitti englanniksi, se on ollut hyllyssä jo yli vuoden mutta on muka ollut liian vähän aikaa... Ensi-iltaan on päästävä vaikka olisin missä.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Minäkin katsoin sen! Ja olin ihan innoissani, niin sitten myös näytin sen pikkuveljelle! )o) Vähän kyllä hämyttää kun on laitettu sekaan kaikki Galtsut ja kumppanit. (Hei LEGOLAS, mitä kettua??) Myös se hämyttää, kun on tuttuja näyttelijöitä laitettu kääpiöiksi. xD Mutta apua ihanaa, pakko kyllä mennä ensi-iltaan tuota katsomaan!
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Minäkin pidän paljon ja olen heti varaamassa lipun ensi-iltaan, ihan pakko <3 Tuli kylmät väreet tuosta... Freeman sopii Bilboksi ja hän on hobittimaisen söpö :D
100% Lord of the Ring Fani <3
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Okei, tuijotin ruutua ja sanoin monta kertaa ääneen mitä vttua!! Nimittäin Freeman haluaisi hänen roolihahmolleen seksikohtauksen!!! Siis mitäh?? Tolkienin kirjoissa kukaan ei harrasta seksiä, varsinkaan Hobitissa! Freeman haluaisi siis Peterin kirjoittavan seksikohtauksen hänelle, koska Martin uskoo, että Bilbolla on ollut suhteita!!
Lue juttu tuosta---> http://www.voice.fi/uutiset/elokuvat/ho ... us/3/33544 linkistä.

Mitä mieltä muut ovat? Itse olen hämilläni, ei se sovi oikein trilogiaan...
100% Lord of the Ring Fani <3
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Käyn varmasti kattomassa Hobitin hetikun tulee. Apua seksikohtaus Hobittiin ei ikinä. Ei missään Keski Maata käsittelevässä kirjassa ole puhuttu mitään seksistä ainakaan, että oisin huomannu vaikka ne sai lapsia. Kyllä Bilbo on voinu harrastaa sitä mutta me ei tiietä siitä ja musta on kyseenalaista laittaa elokuvaan sellasta mitä ei tod.näk. ole ees tapahtunut.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Vaikuttaa vähän provoisovalta moinen. Se, mitä olen Freemanista lukenut, kertoo että hänellä on melkoinen huumorintaju (vitsit mm. BAFTA-palkinnosta on lainattu netissä monta kertaa), ja tämä saattaa olla vain osa hänen möläytyksiään. Jackson arvostaa kyllä alkuperäisteosta sen verran, ettei heitä Bilboa pelehtimään kenekään kanssa, varsinkaan kun Hobitissa ei edes tavata montaakaan naishahmoa (aloin tässä pohtia, onko siellä yhtäkään vai onko kirjan lukemisesta oikeasti liian kauan? En muista ainuttakaan naista). No jaa, onhan noihin leffoihin tulossa hahmoja, joita kirjassa ei ole, mutta tuo menisi jo liian pitkälle.

Aika jännä juttu. Toivottavasti ei toteudu.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Hobitista tulee trilogia. 3 elokuvaa... Toistaako Peter teidän mielestä liikaa itseään?
100% Lord of the Ring Fani <3
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Minusta tuo uutinen ei saa irti riemunkiljahduksia.

Kaksi osaa olisi vielä ymmärtänyt, koska kyllähän Hobitissakin tapahtuu paljon ja on paljon henkilöitä jne. mutta kolme osaa tuntuu jo venyttämiseltä. Sormusten Herra oli trilogia alun alkuaankin. Hobitti on yksi kirja, paljon yksinkertaisempi ja tiiviimpi. En ymmärrä, mistä tuo kolmas osa oikein koostuu.

Noh, odotellaan ja katsotaan, mitä tästä tulee.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Eeh..? Apua sentään, mitä ihmettä oikein olet tekemässä PJ?

Olen aika lailla samoilla linjoilla Nerwenin kanssa, kolme osaa tuntuu todellakin venytykseltä. Minusta kun kaikkein paras ratkaisu olisi ollut pitää se yksinkertaisena ja kokonaisena yhden elokuvan pakettina. Mistä se materiaali sinne kolmoselokuvaan oikein on tulossa? Ja jokseenkin ehkä mietityttää sekin, että jos leffat koostuvat vain ja ainoastaan Hobitin materiaaleista, esim. Smaug pääsee toimintaan ja kuvaruudulle mukaan kunnolla vasta hmm kolmannessa elokuvassa. Huoks.

Noh joulukuussa nähdään, mitä ensimmäinen osaa tuo tullessaan.
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Samaa komppausta muiden kanssa. Vähän oli WTF-olo lukiessa juttu kolmestaa leffasta... Hahmoja paljon vähemmän, juoni on suoraviivaisempi, ei paljoa muita rönsyjä... Miten siitä saa kolme leffaa. Se kaksi vielä meni, mutta kolme...
Mutta tapani ei ole tuomita ennen kuin olen nähnyt. Eli joulukuuta odotellessa.
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti tulossa kahtena elokuvana

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Mustakin kolme elokuvaa on liikaa Hobitista. Kaksikin elokuvaa tuntu liiotellulta. Mistä Jacson meenas löytää materiaalia vikaan leffaan jos elokuvissa käytetään vaan Hobitin materiaaleja. Ainoa mieleen tuleva juttu miksi tehdään kolme elokuvaa on se että Jacson aikoo laittaa elokuvaan kaikki asiat mitä tiedetään Hobitin aikana tapahtuneen. Eli elokuvaan tulisi Valkoisen neuvoston päätös tuhota Sauronin linnoitus Synkmetsässä, ja Gandalf tuhoamassa sitä, ja joitain muitakin juonen käänteitä.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vastaa Viestiin