Imladrisin "arkea" PG Viimeinen luku 6.12

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Imladrisin "arkea" PG Viimeinen luku 6.12

Viesti Kirjoittaja Tindis »

Title: Imladrisin "arkea"
Author: Tindis
Rating: Kenties PG-13, mutta tässä ensimmäisessä luvussa ainakin nyt vaan PG... Katsotaan nyt.
Pairing: mahdollisesti Glorfindel/Erestor tai Glorfindel/Erestor/Elrond... Saas nähdä...
Genre: humor, lievä angsti tuossa ekan luvun alussa
Warnings: ERITTÄIN lievä slash jos ollenkaan, pientä pervoilua havaittavissa ja viinin siemailua hiukan tai hiukka enemmän... Hahmot hiukan OOC.
Disclaimer: Tolkieninhan nuo haltiat ja paikat ovat, en tee tällä räpellyksellä rahaa.
Summary: Elrond raataa töissä, ja eräs haltiakaksikko päättää hankkia hänelle (ja samalla itselleen) vapaaillan.
Feedback: juu, kyllä erittäin mieluusti. Nipottaakkin saa, min tahtoo virheet pois! :wink:
A/N: Juu, eli tämä on Saphiren heittämä pikku haaste, sekä ensimmäinen minun ficcini, jonka olen vakaasti aikonut kirjoittaa loppuun. Tässä tulee olemaan neljä lukua. Lähti hiukan käsistä, aluksi oli tarkoitus tehdä sellainen tunnelmapala vain... Nauttikaa tai älkää!


1. luku
Elrond


Herään auringonpaisteeseen. Kevätaurinko pilkottaa raolleen jääneiden tummansinisten verhojen välistä harmaaseen kivilattiaan. Huokaisen. Jälleen yksi kiireinen päivä, paperitöitä jatkuvasti. En minä haluaisi valittaa, mutta edes lyhyt loma tekisi hyvää. Milloin olinkaan viimeksi nauttinut auringosta ja tuulesta? Ja koska viimeksi olinkaan käynyt ratsastamassa? Siitä on liian kauan että pystyisin edes muistamaan.
Nousen ylös sängystä ja pukeudun pikaisesti mustaan kaapuun. Käyn samaan, nopeaan tahtiin syömässä ja kiiruhdan kohti toimistoani. Kiire. Miten inhoankaan sitä! Mutta nyt täytyy keskittyä - täytyy alkaa hommiin.
Matkalla kuljen neuvonantajani Erestorin huoneen ohi. Hän kohottaa tumman katseensa papereistaan juuri sopivasti huomatakseen minut.
"Valtias Elrond! Tulisitteko tänne, minulla on papereita, jotka sinun täytyy allekirjoittaa mieluusti ennen keskipäivää", Erestor huudahtaa.
Huokaisen, mutta kävelen hänen luokseen. Hän hymyilee ymmärtäväisesti ojentaessaan paperipinkkaa minulle. Ei hänelläkään ole helppoa. Pitäisiköhän antaa Erestorille lomaa? Se voisi tehdä hänelle hyvää. Mutta minun täytyisi etsiä joku tekemään hänen osuutensa töistä, mikä voisi olla vaikeaa näin keväällä, kun monet ovat lähteneet Imladrisista Lórieniin ja Synkmetsään kyläilemään tai muuten vain samoilemaan jonnekkin. Josta muistankin poikani. Missäköhän he ovat juuri nyt? Tappamassa örkkejä ja hiiviskelemässä taas sen samoojapojan kanssa puskissa? Siis Estelin, eikun Aragornin, ei hän enää minun Estelini ole...
Hätkähdän hereille ajatuksistani, kun tajuan Erestorin toistelevan nimeäni. Ilmeisesti hän on tehnyt sitä jo hyvän aikaa.
"Niin, paperit pitää allekirjoittaa..." lausahdan kömpelösti ja ravistan hiukan päätäni. Erestor nyökkää vahvistukseksi.
Jatkan matkaani toimistoon. Se on siististi järjestetty pieni huone, jossa on pari kirjahyllyä omistettu melkein kokonaan kaksosten pölyyntyneille, tuhat vuotta vanhoille kuvakirjoille, sekä kirjoituspöytä ja tuoli. Ja pöydällä on lisää papereita ja tutuksi tullut kynä ja mustepullo. Istun alas ja aloitan työni - jälleen kerran.
Käteeni sattuu kun nousen vihdoin ylös ja lähden ulos. On keskipäivä. Ulkona lämmin kevätaurinko paistaa ja kaikkialla on jotenkin... eloisaa. Imladris on heräämässä talven jälkeen. Hymyilen, sillä on ihanaa olla ulkona tekemättä mitään. Päätän jäädä tänne vähäksi aikaa, vain kävelemään ja katselemaan.
Kuljen juuri erään kukkaistutuksen ohi, kun Glorfindel tulee vastaan. Yllätyn hiukan, sillä en ole nähnyt kultahiuksista kapteenia vähään aikaan. Hän on ollut örkkijahdissa muutamia viikkoja.
"Valtias, Erestor ja minä olemme etsineet sinua. Meidän mielestämme sinä tarvitset illan, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia kaikesta ja kaikista. Vapaaillan", Glorfindel sanoo suoraan.
Tajuan tuijottavani häntä leuka melkein varpaissa asti. Minä kun olin ajatellut Erestorille lomaa! Mutta enhän minä voi lomailla, minun pitäisi nytkin olla tekemässä töitä, ei kuljeskelemassa puutarhassa. Loksautan leukani kiinni etten näyttäisi enää yhtään pidempään kuivalle maalle heitetyltä kalalta.
"Öh... Vapaailta? Milloin minä pitäisin sen, ja miten työni hoituvat lomaillessani?" kysyn ihmeissäni.
Glorfindel vastaa kysymykseeni yhä erittäin suoraan:
"Tänään tietysti, valtias, ja Erestor on sanonut löytäneensä jonkun tekemään kirjanpidon sun muut paperihommat sinun ja hänen puolesta." Kultahiuksinen haltia hymyilee. "Hän aikoo pitää sinulle seuraa ja pyysi minuakin liittymään seuraan. Sinulla ei ole syytä luistaa, joten tulethan viettämään iltaa kanssamme?"

A/N: Sellainen. Ja palaute on erittäin toivottua. Ja edelleen mainitsen että suurempikin nipotus on sallittua.
Viimeksi muokannut Tindis, Pe Joulu 06, 2013 5:06 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Hee! Ensimmäinen osa! :D

Tämä vaikutti oikein lupaavalta ja hahmot omanlaisiltaan. (Elrondilla oli jotain dementikon oireita, mutta kun tämä on huumorificci niin...)
Teksti oli sujuvaa ja juurikin Imladrisin arkea, kuten halusinkin (Elrond ja ikuiset paperityöt)

Loppuun tungen vielä aika epävarman nipotuksen:
...Meidän mielestämme sinä tarvitset illan, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia kaikesta ja kaikista. Vapaaillan",...

En ole varma, mutta pitäisikö tuon vapaailtaa edeltävän pisteen kohdalla olla puolipilkku/piste tai mikä ikinä onkaan. Voin toki olla väärässä.

Tuleehan jatkoa pian?
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Aradan
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 4:54 pm
Paikkakunta: Kaupunki

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Aradan »

Se oli hyvä. Jopa minä jaksoin lukea sen, vaikka en paljoa ficcejä lue. En löytänyt mitään erikoista nipotuksen aihetta.
Aradan the great and powerfull.
Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Tindis »

A/N: No niin, vihdoin pääsin kotiin ja koneelle. Kiitokset kommenteista! Huomasin vasta nyt, että nämä luvut ovat lyhyitä. Mutta ainakin otukset jaksavat lukea nämä. Kolmas osa on vasta puolivälissä ja inspis hukassa joten... Saatte odottaa vähän aikaa.
Mutta nyt: toinen luku! Nauttikaa (tai älkää)!


2. luku
Glorfindel

Katson kuinka valtias Elrondin kasvoilla vaihtuu ilme noin kahden sekunnin välein. Lopulta niille jää varsin järkyttynyt ilme. Olen valmiina, kun hän pyörtyy. Erestor veikkasikin juuri näin tapahtuvan. Otan haltiaparan kiinni ennen kuin hän kaatuu maahan ja kannan hänet omaan huoneeseensa nojatuoliin.
Haen pöydältä vesikannun ja lasin. Kaadan viileää vettä lasiin ja kippaan sen valtiaan päähän. Hän herää säpsähtäen. Minä nauran hänen ilmeelleen. Se on hämmentyneen, säikähtäneen ja pöllähtäneen välimaastossa. Hetken hiljaisuuden jälkeen valtias herää kunnolla ja sopertaa:
"Siis lomaa. Minulle. Vapaailta. Hauskanpitoa. Nyt heti. Kyllä. Menään jo Glol-äh- Gol-öö-Glorfi!"
Katson Elrondia hetken, hän nimittäin vaikuttaa jo siltä kuin olisi ottanut jotain ihmisten laimeaa siideri-litkua vahvempaa. Epäröin jo hetken, mutta tummahiuksinen haltia on päättänyt tosiaan pitää hauskaa, ja on kovaa vauhtia nousemassa seisomaan. Noustuaan hän näyttää tajunneen, ettei yhtään tiedä mitä seuraavaksi pitäisi tapahtua. Huokaisen.
"Jos minä menen hakemaan namipa- siis Erestorin, menisitkö sinä hakemaan jotain naposteltavaa ja juotavaa?" kysyn huvittavasti virnistelevältä haltialta, toivoen ettei hän huomannut lipsahdustani.
"Kyllä se minulle käy. Tulkaa sitten tänne minun huoneeseeni, tavataan täällä."
Katsahdan valtiaaseen vielä ennenkuin lähden huoneesta. Hän virnistelee edelleen hiukan pelottavasti.
Kävelen, melkein juoksen, kohti Erestorin työhuonetta, sillä siellähän hän kuitenkin on, ohjeistamassa sijaistaan. Kiroan itsekseni sitä, että virallisemmat huoneet sijaitsevat toisessa päässä rakennusta kuin valtias Pöllähtäneen Elrondin huoneisto.
Viimein kuulen namipala-Erestorin äänen kulman takaa. Hän kävelee takaperin ja antaa samalla viimehetken ohjeita eräälle alemmassa neuvonantajan virassa olevalle haltialle. Päätän törmätä häneen tahallani. Käännän päätäni taaksepäin, niin etten nää lähestyvää haltiaa, ja jään odottamaan törmäystä.
Juuri sekutti ennen sitä käännän pääni nähdäkseni Erestorin selän osuvan minuun. Hän meinaa kaaduta, mutta koppaan hänet kiinni ennen sitä. Tajuan hymyillen sen olleen toinen kerta tänään, kun saan estää jotakuta iskemästä päätään maahan.
Käsivarsillani toinen pelastamistani haltioista kääntyy ja hymyilee nähdessään minut. Hän nousee omille jaloilleen ja vetää minut kulman taakse. Sivusilmällä näen neuvonantaja-haltian-jonka-nimeä-en-jaksa-muistaa perääntyvän naureskellen Erestorin työhuoneeseen.
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Jatkoit!
Tämä luku oli hukan lyhyempi, mutta sitäkin hauskempi. Vaikutti oikeasti siltä, että Elrond olisi vetänyt jotain vettä sakeampaa :D
Kirjoitusvirheitä en löytänyt ja hyvä niin. Humoristinen ihminen olet kirjoittamaan näitä, joten odotetaan innolla huumoria tihkuvaa jatkoa!
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Aradan
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 4:54 pm
Paikkakunta: Kaupunki

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Aradan »

Sama hyä vanha linja jatkuu. Kirjoitusvirheitä ei todellakaan löytynyt. Se ei haittaa että luvut ovat vähän lyhyitä.
Aradan the great and powerfull.
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Vaikuttaa mielenkiintoiselta! Jatka toki :) luvut ovat lyhyitä, mutta ei se haittaa minua ainakaan.

Elrond oli huvittava :) taisi käydä vähän ylikierroksilla.. tai sitten tosiaan oli tullut juotua jotain vettä vahvempaa :wink:
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Tindis »

A/N: Taas tämmöinen ylilyhyt luku. Enkai minä sitten osaa kirjoittaa pidempiä. Kuten tässä luvussa varmasti näkyy, inspis on ottanut lomaa ja häipynyt Hawaijille, mutta yritinpä nyt kuitenkin. Eikä seuraava (ja viimeinen) osakaan kauhean nopeasti tule... Mutta kommentoikaas sitten, jooko?

3.luku
Erestor



Vedän Glorfin kulman taakse ja siitä eteenpäin käytävää pitkin kohti Elrondin huoneistoa. Tiedän hänen kutsuneen meidät sinne. Neuvonantajana minun tehtäväni on tietää. Hykertelen itsekseni. Tämä menee suunnitelmani mukaan. Suuri osa Rivendellin haltioista on muualla ja työt tulevat tehdyksi - tänä iltana pidetään hauskaa!

Matkalla poikkeamme minun huoneeseeni. Kultahiuksinen haltia jää ovensuuhun odottamaan. En edes laita valoja päälle, tiedän missä haluamani esineet ovat. Kipaisen pyödältäni kaksi täyttä pulloa Dorwinionin viiniä. Vahvinta mahdollista viiniä siis. Hankin ne edellisellä matkallani Synkmetsästä. Ja siitä on yllättävän kauan. Varsin hyvää vuosikertaa jo. Haltia ovensuussa ei meinaa aluksi väistyä ollenkaan, mutta tajuaa heti siirtyä, kun alan tökkiä hänen kylkeään. Itseasiassa, Glorfindel hyppää jopa hieman ilmaan. Tulen ulos huoneestani, naureskellen itsekseni hänelle, ja suljen oven. Lähdemme jutustellen kohti määränpäätämme - valtiaan huonetta.

Vastaamme tulee vain yksi haltia, muistaakseni Míre nimeltään, mutta hänkin katoaa pikaisesti omaan huoneeseensa ohitsemme kuljettuaan. Jatkamme, häiriintymättä hänestä, verkkaista kävelyämme pitkän käytävän päähän, jossa käännymme katsomaan valtias Elrondin lämpimänruskeaa puuovea.

"Onkohan valtias jo huoneessaan?" minä kysyn. Katsahdan kultahiuksiseen kapteeniin. Hänkin katsoo minua. Koputan varovasti oveen. Kun vastausta ei kuulu, katsomme taas toisiamme. Glorfindel virnistää.

Hän on jo painamassa huulensa huulilleni, kun kuulen käytävän mutkan takaa askeleita. Tökkään häntä pikaisesti mahaan ja käännyn katsomaan juuri kulman takaa ilmestynyttä Elrondia. Käännyn pikaisesti takaisin, kun kuulen kolauksen.
Se pikku tökkäys ei sitten ollutkaan pikku tökkäys. Kultahiuksinen haltia makaa rähmällään lattialla, koittaen nousta pystyyn. Elrond pysähtyy hetkeksi katsomaan meitä. Mahdamme olla huvittava näky, sillä hän purskahtaa nauruun. Kun alkaa näyttää siltä, että hänen kantamansa iso kori ei ole turvassa hänen sylissään, minä riennän nappaamaan sen. Heti korin pelastuttua valtias kaatuu nauramaan kippurassa maassa.

Katsahdan sylissäni olevaa koria; siinä on hedelmiä, pähkinöitä ja leipää sekä kolme avaamatonta ja yksi avattu viinipullo. Katson lattialla kippurassa nauravia haltioita. Huokaisen.

Avaan Elrondin huoneen oven ja laitan korin pöydän viereen lattialle. Sen jälkeen kävelen takaisin ovelle ja nostan hiukan hankalasti Glorfindelin syliini ja kannan hänet Elrondin sänkyyn. Haltia rauhoittuu hieman päästyään pehmeälle alustalle. Katson häntä hetken, jonka aikana hän lopettaa epämääräisen nytkähtelyn ja alkaa hengittää syvään.

Astun huoneesta juuri sopivasti nähdäkseni Elrondin katoavan eräästä ovesta ulos. Kiiruhdan hänen peräänsä. Hän etenee yllättävän nopeasti siihen nähden, että on juonut yksinään puoli pulloa vahvaa viiniä.

Saan hänet kiinni suihkulähteen luota, jonka kylmään veteen hän on upottanut päänsä. Valtias horjuu hiukan ja kaatuu kyljelleen altaaseen. Kun olen tulossa auttamaan häntä, hän nousee ylös ja ravistelee itseään kuin märkä koira. Tuijotan tummaa haltiaa tyrmistyneenä. Hän vain hymyilee minulle selvästi virkistyneenä ja käppäilee ohitseni takaisin sisälle. Seuraan valtiasta hänen huoneeseensa, jossa Glorfindel on aloittanut iloisesti pullon tyhjennyksen ja pähkinöiden mutustelun.

Elrond vaihtaa kuivat kaavut ylleen ja istahtaa minun ja kultahiuksisen haltian seuraksi.

"Mitäs me nyt tekisimme?" kaksi haltiaa kysyy samaan aikaan. Hymyilen.

"Nyt, ystäväni, me pidämme vihdoin hauskaa!"


A/N: Muokkasin ficin loppua siedettävämmäksi, kun nyt vihdoin inspis saapui takaisin ja sain univelkoja siinä määrin nukuttua pois etten ole hereillä enää pelkästään kahvin voimalla... Mutta iso kiitos kommentoijille!
Viimeksi muokannut Tindis, To Heinä 25, 2013 10:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Repesin lopun lauseille täysin. Löytyi tällä kertaa syy Elrondin jännään käytökseen. Puoli pulloa vahvaa viiniä on 'hiukan' liikaa. Loppu alkoi mennä niinkin oudosti, että en saa sitä varmaankaan päästäni, ennen kuin jatkat :D

Kirjoitusvirheitä en (taaskaan) löytänyt. Jatkathan pian?
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Haha! Ihana luku! :lol:

Kirjoitusvirheitä en löytänyt, ja eipä minulla muuta olekkaan. Hauska luku, mutta olisi voinut olla pidempikin :wink: mutta jaa, tiedän kuinka vaikeaa on kirjoittaa ilman inspiraatiota (minulla on tuo tilanne just nyt päällä..) ja aikaakaan ei aina ole tarpeeksi. Joten saat anteeksi lyhyyden! :) kunhan vain jatkat tätä niin pian kuin mahdollista 8)
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Tindis »

Kiitos Swamppe ja Saphire, kun olette jaksaneet kommentoida tätä!
Muokkasin viimeisimmän luvun loppua järjellisemmäksi. Siitä tuli tuollaista... omituista, kiitos suurten univelkojen ja inspiksen puutteen, mutta jos nyt vaikka sain sitä hiukan paremmaksi.
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Avatar
Aradan
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 4:54 pm
Paikkakunta: Kaupunki

Re: Imladrisin "arkea" PG-13

Viesti Kirjoittaja Aradan »

Se oli ehkä hauskin luku tähän menessä. Mä haluun joskus saada sut kiinni kirjoitus virheestä.
Aradan the great and powerfull.
Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Imladrisin "arkea" PG-13 (TAUOLLA!)

Viesti Kirjoittaja Tindis »

Sainpas sen viimein kirjoitettua! Elikkäs tän ficciräpellyksen viimeinen (lyhyt) osa, olkaatten hyvät!

4. luku

Elrond, Glorfindel ja Erestor

Kolme haltiaa istuu ison huoneen lattialla, tarkemmin sanottuna pehmeällä, vihreällä matolla aivan takan edessä. Tuossa takassa palaa, kauniisti tanssien, lämmin tuli.
Yksi kauniista olennoista, kultahiuksinen, on ominut pähkinät itselleen ja kaksi muuta, tummahiuksista, yrittää saada ne häneltä. Kaikki kolme nauravat lähes koko ajan, kenties hyvän seuran, kenties viinin, ansiosta, tai molempien. Mutta sillä ei ole niin väliä; heillä kaikilla on ensimmäistä kertaa pitkään aikaan todella hauskaa.
"Glorfi! An-hik-na niitä mei-hik-llekkin vähän!" valtias Elrond komentaa muka totisena. Vaikultelmaa häiritsee hieman se, että valtiaalla on ilmiselvästi hikka, jonka takia hänen puheensa katkeaa oudoissa kohdissa.
"Mitä jos en anna, valtias Hikotteleva Elrond?" Glorfindel kysyy hymyillen melkein yhtä leveästi kuin juuri hyvän aterian nauttinut hobitti.
"Minä ne -hik- siis en ole Hik-hik-otteleva Elrontti, minä -hik- olen vain Valti-hik-as Elrond!" hiukan tulistunut haltia toteaa edelleen (varsin pahasti) hikotellen.
 Kolmas haltia, joka on pysynyt koko "keskustelun" ajan hiljaa, syöksyy nyt kohti varomattomaksi käynyttä haltiaa. Pähkinäkulho vaihtaa nopeasti omistajaa.
"Mih...Täh?! " tummien haltioiden juonittelusta hämmästynyt Glorfindel yrittää selvästi ensin kysyä jotain, mutta tuumaa suoran toiminnan tehoavan parhaiten tässä tilanteessa. Hän vuorostaan yllättää pähkinöitä tyytyväisenä mutustelevan haltiakaksikon nappaamalla herkut itselleen.
 Hän ei kuitenkaan aio päästää toisia niin vähällä. Heti pelastettuaan pähkinät haltia syöksähtää toisten päälle kaataen heidät. Siitä alkaa pieni painiottelu, joka päättyy siihen kun Imladrisin kapteeni on selättänyt toistamiseen molemmat haltiat.
"Hyvä on! Pidä pähkinäsi!" pöllähtäneen näköinen Erestor huudahtaa nauraen. Elrond tyytyy vain hervahtamaan täysin veltoksi, muka luovuttaneena, mutta kapteeni osaa sen perusteella varautua ”yllätyshyökkäykseen”. Seuraa jälleen lyhyt painiottelu, jonka seurauksena Erestor pääsee vapaaksi ja livahtaa kauemmas lattialla ähisten kierivästä kaksikosta. Hän jää katselemaan heitä hymyillen, mutustellen hedelmäkorista nappaamiaan viinirypäleitä.

Lopulta kaksi käytökseltään lapsiksi muuttunutta haltiaa lopettaa, Glorfindelin voittaessa, ja palaavat takkatulen ääreen neuvonantajan seuraksi. He jutustelevat pikkutunneille asti kaikesta maan ja taivaan väliltä, muttei missään tapauksessa töistä tai velvollisuuksista. He nauravat vanhoille muistoille ja sattumuksille ja lauleskelevat kaikki muistamansa laulut, jättäen väliin vain kaiken ikävän, kuten sodat ja kuolemat. Lämmin tunnelma vallitsee. Ja lopulta, kun väsymys valtaa heidän mielensä, he käpertyvät kaikki kolme yhdessä Elrondin isolle sängylle nukkumaan.

Joten jätetäämpä uupuneet, tyynyillensä kuolaavat ja onnelliset haltiat nukkumaan.
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Imladrisin "arkea" PG Viimeinen luku 6.12

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Hyvä lopetus :3
Lyhyt tosiaan, kuten mainitsit, mutta hyvä. Humala + pähkinät = asia, joka pitäisi nähdä omin silmin.
Kirjoitusvirheitä en kärkkynyt, mutta ei niitä ainakaan tielle osunut. Lämmin tunnelma oli tässä luvussa ja sopi hyvin tähän loppuun. Harmi, että ficci päättyy jo nyt :/
Kiituksia tarinasta :)
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Imladrisin "arkea" PG Viimeinen luku 6.12

Viesti Kirjoittaja Tindis »

Oleppa hyvä! Kiitän vuorostani sinua, että olet jaksanut lukea paikoitellen kökköistä tekstiäni! Ja sanot, että tämä loppui äkkiä, kun kahden viimeisimmän luvun väliin ehti useampi kuukausi?
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Vastaa Viestiin