Ezellohar ilmoittautuu

Tänne voit ilmoittaa itsestäsi, jos olet uusi. Täällä voit myös kysyä pulmatilanteissa ja antaa palautetta mistä vaan asiasta. Ylläpidon ilmoitukset nykyään ylimmässä osastossa.

Valvoja: Celeb

Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Heipähei!

Täällä 22-vuotias nainen Turun seudulta. Löysin tämän sivuston sattumalta, kun etsiskelin yleisesti muiden kirjoittamia fanficejä. Itsellä on ollut monta vuotta hiljaiseloa ficien suhteen, mutta nyt on alkanut kiinnostus taas heräämään.
Joskus 15-vuotiaana tuli kirjoitettua pari sataa sivua LOTR-ficiä, mutta se on edelleen kesken ja tuskin tulee valmiiksi (sattuneista syistä). Mutta aloin vähän aikaa sitten kirjoittamaan ficiä Merlin-tv-sarjasta ja siitä kiinnostus heräsi taas LOTR-ficcejäkin kohtaan. Olenkin yhden työyön viettänyt täällä lukemassa teidän upeita kirjoituksia ja ne saivat minut rekisteröitymään tänne!

Nähtäväksi jää saanko aikaseksi itse kirjoittaa mitään julkaisukelpoista. Pääasiassa kun kirjoittelen omaksi ilokseni.
Yläaste-ikäisenä kirjoittelin paljonkin ja erilaisista aiheista ja yleensä joitain kohtauksia ja pätkiä joita minulle tuli mieleen, mutta en koskaan kirjoittanut mitään valmiiksi asti. Mutta kirjoittaminen on aina ollut lähellä sydäntäni. Yläasteen jälkeen se sitten vaan jäi, kun tuli ammattiopinnot, uudet kuviot ja kaverit ja myöhemmin poikaystävä ja kissa-vauva. Mutta nyt olen tosiaan taas saanut inspiraation takaisin ja haen vähän uutta sisältöä elämään kirjoittamalla.

Itse tykkään fanficiessä romantiikasta&draamasta. En välitä slashista, en sitten yhtään. Olen niiden perinteisten paritusten ystävä, enkä tykkää, että tapahtumia liikaa muutellaan poiketen alkuperäisestä tarinasta, mutta on mahtavaa kun joku osaa sulauttaa itse keksimänsä hahmon täydellisesti alkuperäiseen tarinaan. Olenpas sekava.

Ja höpötän ihan liikaa. Juttua riittäisi ja olen todella innoissani, että oon saanut kadotetun rakkauden kirjoittamiseen takaisin. :)

Kiitos ja anteeksi.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Wolffi
Örkki
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Touko 27, 2013 8:20 pm

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Wolffi »

Jee! Lisää liittyjiä! Tervetuloa vain! :)

Olen itsekkin aika uusi täällä loftiksessa.

*viskaisee jäätelötötterön naamaa päin*

Miten muuten tutustuit Tolkienin tuotantoon?
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Tervetuloa miunki puolesta! :D
Mukava tosiaan jos tänne saahaan lisää aktiivisia jäseniä!
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Avatar
Ilona
Last In Line
Viestit: 1239
Liittynyt: La Maalis 20, 2004 2:09 pm
Paikkakunta: Maribor, Slovenia

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Hei ja tervetuloa! ^_^ Toivottavasti kirjoittaminen alkaa taas sujua ja saadaan tänne lisää tuoretta verta... siis lihaa... eikun. *köh* Tuoretta... öh, ficciä. Juu. Tuoretta ficciä luettavaksi! x')

Luetko muuta fantasiakirjallisuutta kuin Tarua?
Behold, my friends, for I am justice. And when at last we meet, you will not like it.

Ilonan kirjoitukset.
Vuoden Loftisficcihahmo 2005, Entti 2010 & Gandalf 2014
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Tervetuloa! Mukavaa saada uusia ihmisiä, ja vielä parempi kun kyseessä on kirjoittajaihminen joka kirjoittaa romancea! Minuakaan tuo (TSH-)slash ei oikein innosta.

Onkos sinulla Tarussa lempihahmoja?
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Hola sinne vaan! Ota virtuaalipullaa ja tee olosi mukavaksi, toivoaksemme viihdyt täällä kanssamme vielä pitkään. C: Toistan edellisiä mutta hauskaa saada tänne uutta porukkaa. Tervetuloa!
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Kiitoksia kaikille, ihana vastaanotto! ^_^ *mutustaa virtuaalipullaa*

Minä täällä taas valvoskelen töissä ja sain vihdoin hommat tehtyä niin aamuseiskaan asti pyörittelen peukaloita tai toisin sanoen tutustun lisää tarinoihin. ;)

Tolkieniin tutustuihin aika myöhään, vasta 8. luokalla ollessani. (Se tekee sitten, ööh.. 15-vuotiaana?)
Taisin kyllä elää tuohon asti aikamoisessa kuplassa, en oikeastaan ollut tietoinen mistään uusista leffoista tai ylipäätänsä kulttuurista. Kirjoja luin kuitenkin paljon. Olin jopa nähnyt Sormuksen Ritarit kun kaveri halusi näyttää hyvän leffan, mutta enpä siitä mitään ymmärtänyt ja muistan vain sanoneeni leffan jälkeen kaverille, että "ihan kiva, toi blondi oli aika söpö" (tarkoitin siis Legolasta). Kauhea bimbo olin :D

Mutta käänteentekevä hetki oli, kun telkkarissa näytettiin tv-ensi-iltana olikohan se Kaksi Tornia. Siinä vaiheessa jo hämärästi tiesin jotain LOTR:sta, mutta ihan vaan pintapuolisesti. Siinä sitä sitten katottiin leffaa äitin ja pikkuveljen kanssa ja leffan jälkeen päätin, että seuraavana päivänä käyn hakemassa LOTR:n koulun kirjastosta. Aloin sitten lukemaan sitä ja se oli mulla aina mukana joka paikassa, luin koulussakin sitä koko ajan. Kavereilla tais mennä vähän hermot kun olin vaan nenä kiinni kirjassa. 12 viikkoa meni ja sain kirjan päätökseen. Voi että, kun sais sen fiiliksen takaisin kun ei tiedä miten kirja loppuu. :') Mutta joo. Se oli sitten menoa ja tuli hamstrattua ihan kaikkea Tolkieniin liittyvää.

Muuta fantasiaa tuli luettua jonkun verran, nykyään on tullut luettua vähän vähemmän. Ehkä osasyynä on se, etten koskaan jaksa itse etsiä kirjastosta mitään uutta luettavaa. Haluisin vaan, että joku aina vinkkais, että toi on hyvä kirja ja sitten käyn lainaamassa sen. En kyllä muista yhtäkään muuta fantasiakirjaa mitä oon lukenut.. Noista teini-vuosista kun on aikaa jo. Mutta ei tuo rakkaus fantasiaa kohtaan oo mihinkään hävinnyt.

LOTR:sta lempihahmoja on Boromir <3, Faramir, Aragorn, Arwen ja Galadriel. Vaikka toki kaikki hahmot on omalla tavallaan upeita. Dislike-hahmojen kruunaamaton kuningatar on Éowyn. Mulla vaan tulee sen kanssa sellainen ärsytys ja tekis mieli sanoa sille et lopeta toi vinkuminen :D Tosin saattaahan se olla, että Éowyn muistuttaa liikaa itteäni ja sen takia se ärsyttää.

Herranjestas meikä hölöttää taas. Äkkiä lisää pullaa naamaan niin oon taas hetken hiljaa.

Minkä tyyppistä ficciä TE tykkäätte kirjoittaa/lukea? :)
Viimeksi muokannut Ezellohar, Ma Joulu 16, 2013 10:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Likimeya
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 5:28 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Likimeya »

Tervetuloa Loftikseen!

Saatat törmätä täällä ylenmääräiseen kuolaamiseen, joten suosittelen käyttämään kumppareita ja kuljettamaan kuolaämpäriä mukana ;) Loftiksesta löytyy _paljon_ slashia, mutta otamme innolla vastaan myös perinteisempien paritusten kannattajia :) Odottelemme tietenkin uusia ficcejä innolla! Ei kannata hilata sitä "julkaisukelpoisuuden" rajaa liian korkealle, kirjoittaessa ja palautetta saadessa kehittyy, joten heitä vaan ihmeessä tänne jotakin meidän luettavaksemme :) Itseänikin lähes hävettää ensimmäiset ficcini, mutta täältä saadun palautteen myötä kehityin itsekin huimasti. :)

Ja oih, pidät Boromirista <3 Mikäli meinasit kirjoittaa ficcejä Boromirista, niin täällä on ainakin yksi lukija jonossa ;)

Toivottavasti viihdyt pitkään joukossamme! *ojentaa kumppareita ja ämpäriä*
Ava by arctic_silence|Valvoja -07,-08 ja -09!| Boromir 2010!|Hakee inspiraatiota

Tämä demoninen nauru, jota kuulen kirjoittaessani, on peräisin vain omista, heikkenevistä aivoistani.-H.P. Lovecraft
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Tervetuloa minunkin puolestani, mukava saadaa uutta porukkaa myös täältä Turun puolesta.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

Tervetulotoivotukset täältä minunkin suunnaltani, kiva kun saadaan lisää porukkaa tänne (varsinkin Turun suunnalta)! *ojentaa virtuaalipipareita* Ja ainakin minusta olisi kiva tietää, millaista tekstiä kirjoitat, niin ei (kuten Likimeya jo sainoikin) kannata hilata sitä rimaa liian ylös, ettei käy niin kuin minun tapauksessani että rima on niin korkealla etten saa edes aloitettua minkäänlaista TSH-ficciä! :D
Mistä tuo nickisi muuten tulee, tai siis mistä keksit sen? Se kuulostaa kivalta.
Viimeksi muokannut Fangwen, Ti Marras 19, 2013 9:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

*ottaa kumpparit ja ämpärin vastaan* Kiitoksia!
Omnom, pipareita!

Mua ei kyllä tonne slash-puolelle saa uhkailemallakaan, ei vaikka henki siitä riippuisi.
Jos/kun jotain kirjoittelen niin ne on traagisia rakkaustarinoita joissa kuitenkin on yleensä onnellinen loppu. Ah, draamaa! <3

Saattaapa olla kun saan tämän hirveän työputken pois alta niin kokeilen kirjoittaa jotain.. Ehkäpä Boromirista. ;) MUHAHA.

Kiinnitinkin huomiota, että täällä on useampia Turun seudulta. :) Oih, inspiroivin paikka Turussa kirjoittaa (henk.koht. siis) on meidän mökki Turun saaristossa!
Siellä on syntyny kaikki parhaimmat tekstit.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Ah, voisin tulla tännekin tervehtimään! Eli tervetuloa minunkin puolestani, ja toivottavasti viihdyt keskuudessamme vielä pitkään :D
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Minä kiitän ja kumarran! :)
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Tervetuloa vaan joukkoon! :) Muut onkin jo kysyneet kaiken mitä olisin kysynyt, mutta tulin kuitenkin tervehtimään. :lol:
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Ezellohar ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Heipähei vaan sinullekin ja kiitosta! :)
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Vastaa Viestiin