Isä vai poika?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Eli tuota siis, kirjaimellisesti isä vai poika? Nyt puhutaan siis Thranduilista ja Legolasista. Koska minä ja kaverini otamme jatkuvasti yhteen siitä, kumpi on kivempi, Thranduil vai Legolas. Aiemmin olin Legolasin puolella, mutta sitten tuli Thranduil! Toki herra oli tuttu jo kirjasta, mutta syvennyin tarkemmin kaikkeen Thranduil-tietoon, koska se näytti Hobitissa niin mahtavalta. Lee Pace kulmakarvoineen ja kasvoineen on ihana, mutta pelkästään haltiakuninkaana oleminen herättää jonkinlaista (erittäin suurta) kiinnostusta minussa, so Thranduil on aivan ihana.
Kaikki kaverit (joilta ollaan kysytty) on Legsyn puolella, joten haluan muitakin mielipiteitä. :) Eikä haittaa vaikka kaikki lyttäisitte mut olemalla Legsun puolella, kunhan vaan jonkinmoinen vastaus ja edes pieni perustelu, niin olen erittäin tyytyväinen.
P.S. En ole ihan varma kuuluuko tämä tänne tai onko joku tehnyt jo jotain vastaavaa, mutta joku kiltti mode voi sitten siirtää tai poistaa tai muokata topickia, jos tarve vaatii. :)
-Aiwendil (odottamassa voiko lytätä kaverinsa, päästä tasoihin vaiko vajota maan alle Thranduilinsa kanssa)
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Kirjojen vai elokuvien perusteella?
Elokuva on antanut ja antaa tietynlaisen "kasvon" ja mikelikuvan, niin Legolasista kuin Thranduilistakin. Itse ihastuin (elokuvien kautta) ikihyviksi Legolasiin ja sitä kautta haltioihin. Toki siitä kunnian saa Orlando Bloom. Tässä kohdin Lee Pace ei häviä Bloomille. Päinvastoin, näkee mistä poika on perinyt kauneutensa. :P

Elokuvissa tullaan varmaan kärjistämään Thranduilin luonnetta, mutta toivottavasti ei negatiiviseen suuntaan. Niin tehtiin mielestäni Thorinin kanssa. Toivon että Pace olisi hyvä näyttelijä ja saisi vedettyä roolinsa uskottavsti. Bloom ei mielestäni ole kummoinen näyttelijä. Pacea en ole nähnyt muussa kuin Twilightissa, mikä ei minussa juurikaan suurta arvoa herätä. (En nimittäin pidä koko leffasarjasta!) Mutta katsoessani uusimpia Hobitti trailereita, sulin täydellisesti. :D By the way Thranduilista tuli mieleeni Lucius Malfoy. :)

Kirjan perusteella on vaikeampi tehdä valintaa. Olen saanut sellaisen kuvan, että isä ja poika poikkeavat luonteiltaan suuresti toisistaan. Kirjassa Thranduil on vakava, ankara ja oman arvonsa tunteva. Legolas taas on pirteä, hieman leikkisä ja vaatimattomampi. Kummallakin on tärkeä rooli tarinassa, mutta hahmoja (ja heidän taustojaan) ei avata mielestäni tarpeeksi.

Pitkän pohdinnan jälkeen, taidan kallistua isukin puolelle. :)
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Hmm...
Tämä on vaikea kysymys...

Legolas on toki komea ja sitä rataa, mutta ei aivan sellainen, jota sietäisin katsella päivästä toiseen. Hän on jokseenkin teennäinnen.

Thranduil sen sijaan on luonnollisempi, mutta kliseisempi (ymmärrättekö?) Hän on kärkevämpi, kuten sagitta sanoi.

Mielestäni Thranduil saa muutaman plussan enemmän
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Olen tällä hetkellä hyvin iloinen ihminen. :mrgreen: Kiitos, Saphire ja sagitta (ette arvaakaan, kuinka kovasti haluaisin kirjoittaa tuon isolla, mutta kun se on pienellä muutenkin, niin en sitä tee), vastauksistanne. En oo yksin Thranduilini kanssa (khyll, se on miun --> mitä sanoin elokuvateatterissa, kun nähtiin Hobitin kakkososan traileri: "Ota sää poika, nii min voin ottaa isän.")
Anyways, kiitoksia kovasti, tämä taisi mennä offin puolelle ja minun pitää nyt mennä siivoomaan huonettani, jotta voin koko viikonlopun lukee TSH:ta. :) -Aiwendil (joka kiittää, kumartaa, lyö päänsä pöytään ja hiihtelee pois kiroten mutta virnuillen)
P.S. Juuh, Thranduil on just sellainen hieman kliseinen, jännästi kärkevä [hyvä sana, kiitos Saphire :)]. En toki kiellä, etteikö Legsie olisi komea/kaunis, mutta jotenkin Thranduil vetoaa enemmän ainakin minuun. Nyt toivotaan sormet ristissä, ettei Peter Jackson kärjistä herran luonnetta negatiiviseen suuntaan. Plus,Thranduil on kivempi sanoo kuin Legolas *virnu* Ja hatunnosto sille, joka ymmärtää täydellisesti, min en itekään ole ihan varma tuosta vastauksestani...
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Joo et ole yksin!
Musta tuntuu, että Thranduil tulee saamaan (varmaankin) yhtä paljon fanitusta/ihkutusta osakseen kuin Legolaskin! :D
Legolas on sellainen kiva naapurin poika tyyppi.
Thranduil puolestaan on naisten fantasian kohde. Mies on puoleensavetävä, mutta ei päästä lähelleen. Jos ymmärsitte.

P.S. En ole missään nimimerkeissäni käyttäny isoa alkukirjainta. En tiedä mistä sellanen (outo) tapa on jääny. Tosin mulla on aina ollu erikoinen tyylitaju. :P
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Hei, ihmiset, jos luette tätä topickia, niin olkaa hyvät ja kommentoikaa! Ei Thranduilin puolella tarvitse olla, minä haluan tietää, miksi Legolas. Sillä kaverini eivät anna syitä. Paitsi ulkonäön. Ja niiden mukaan Thranduil on ylimielinen hölmö, joka välittää vaan itsestään. Minä en ole samaa mieltä. Kysyin veljeltänikin; hän on Legolaksen puolella koska Legolas on Aragornin kaveri. *hiljaisuus* Meni hiukan yli min käsityskyvyn, mutta anti olla. Jos teillä on niitä mielipiteitä, niin please, do tell!
-Aiwendil

P.S. Mitäs mieltä olette Taurielista? Tämä ei varsinaisesti liity alkuperäiseen juttuun, mutta minua kiinnostaa. Itse oikein mielelläni lyttäisin koko naisen maanrakoon. En keksi mitään syytä, se jotenkin vaan ärsyttää... Ei sillä voi olla punaisia hiuksia! Vaan Nerdanelilla ja kahdella sen pojista oli punaiset hiukset, Maedhrosilla ja jollakulla, en tiedä kenellä. *hyminää* Meni offaamiseksi, anteeksi, nyt minä haahuilen muualle. -Aiwen
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Kavereillesi: Itsekkyydessä on kiehtovat puolensa ja tietyt itsekkäät persoonat kiehtovat enemmän kuin "täydellinen" ja noh... luonteeton persoona :D. Legolas nyt on vain niin... Sillä ei ole luonnetta. Kunhan nyt vain menee ja ammuskelee jousella vaikka silmät kiinni ja silti osuu. Se on vaan niin ennalta-arvattava.

Tauriel taas...
Nope! Täysin turha hahmo. Se vain on ja tallustelee sielä jonkin oleellisemman hahmon sijasta, kuten asian näen.

Pysytäänpäs asiassa. T. Mode-täti Lumis
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Tulen tänne nyt aikani kuluksi ernuilemaan. Minä en valitsisi kumpaakaan.

Haltiat ovat mahtava rotu, heidän historiansa on mielenkiintoinen ja ovathan nuo kauniita, mutta. Itse olen aina kokenut enemmän vetoa ihmisiin, alusta lähtien. Kuten täällä on todettu, Legolas on hiukan persoonaton. Eniten hänestä kertoo hänen suhteensa muihin henkilöihin (erityisesti Gimliin ja Aragorniin). Thranduil taas on, no joo, kuningas, mutta aika kiukkuinen ja hiukan turhan tärkeä itsestään. En muista hänestä kauheasti, eikä siitä ole kuin vuosi kun viimeksi luin Hobitin, joten se puhukoon puolestaan.

Leffoista on paha sanoa. En ole koskaan kokenut vetoa Orlandon Legolasiin, vaikka niin moni on ollut aivan ihastuksissaan. Thranduilia en ole vielä nähnyt kankaalla tarpeeksi jotta voisin sanoa mitään.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Haa, mahtavaa, eriävä kommentti!

Legolasin ulkonäkö taitaa olla suurin syy kaverini mielipiteeseen, enkä voi kieltää, etteikö Lee Pace olisi hyvännäkönen mies... Mutta kiitos, Nerwen, oli kivaa saada eriävä kommentti vaihteeksi. Jotenkin avartaa näkymää, niin sanoakseni... (tai jotain muuta vastaavaa) -Aiwendil
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Thranduil ilman epäilystäkään. En ole koskaan tykännyt Legolaksesta, koska se on hahmona jotenkin liian... hyvis? Muhun vetoaa haltiat, joilla on jotain synkkää taustalla tai joiden elämä on enemmän sitä harmaata aluetta. Legolas on mustavalkoinen ja se tympii. :)
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Kiitos vastauksesta Silidir!

Jännää, kuinka ihmiset perustelee valintojaan. Legolas liian hyvis? Mutta tottahan se on, siitä ei löydy mitään synkempää puolta. Thranduil sentään on menettänyt isänsä, Oropherhan kuoli Barad-dûrin piirityksessä ja Thranduil on nähny Mordorin kauhut and so forth. Ja minun on pakko sanoa, että haltiat, joilla on jotain synkkää taustalla tai joiden elämä on enemmän harmaata aluetta, todellakin vetoavat myös minuun (turha varmaan sanoa, kuinka ihastunut olen Fëanoriin ja sen poikiin, varsinkin Maedhrosiin ja Magloriin). *miettii* Ei kai minulla muuta sanottavaa ollut..? Hobitin ensi-iltaan enää vähän päälle kymmenen päivää! :mrgreen: Huono idea erittäin varmasti mennä katsomaan se elokuva ennen historian koetta, mutta se taasen ei liity (periaatteessa) mitenkään Thranduiliin tai Legolasiin, joten hihhuloin muualle siitä intoilemaan ;) -Aiwen
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Mielenkiintoinen topa.

Jotenkin oon aina aatellu Legsua sellasena "kaverina" tai jopa "ystävänä." Se on viisas eikä turhia puhele mutta siltä vois aina mennä kysymään neuvoa. Ei myöskään herätä mitään kovin suuria tunteita, paitsi sitä ystävällisyyttä. Isään en oo sen syvällisemmin tutustunu, mitä siitä nyt kirjoissa puhutaan. Se menis tällä hetkellä kategoriaan "kaverin isä." Ehkä just ja just muistaa nimen ja mieluummin kiertää vähän kauempaa kun ei uskalla sanoa sille mitään. You know. :D Joten vastaus on: ei kumpikaan. Molemmat jättää vähän kylmäksi.

Ja oon samoilla linjoilla Nerwenin kanssa, muhun on kanssa aina vedonnu ihmiset enemmän. Haltiat on jotenki liian hyvännäkösiä. Tulee just sellanen olo, että ne painii ihan eri sarjassa kun ite. Kyllä niitten kanssa voi kaveerata ja kannattaakin, mutta.. En kannata haltia-ihminen -liittoja. Paitsi jos kyse on elämää suuremmasta rakkaudesta ja tarviiko näistä edes antaa esimerkkejä?
Mä tykkään sellasesta tietystä karusta lookista, niinkun just Aragorn ja Boromir. Gaaaaah.


Ja Tauriel. Sais mun puolesta mennä takasin Lostiin mistä on tulluki.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Kiitos, Ezellohar. Ja kyllähän minä ymmärrän kantasi, ihmiset (lähinnä juuri Ara, Éomer ja Boromir ja muut komeet miehet) on ihania. ;) -Aiwen
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

Thranduil ehdottomasti! Legolas on toki ihana jne, mutta Thrandussa on sitä jotain...karismaa, luonnetta! Legolas on jotenkin...liian kiltti. Jotenkin yksiulotteinen hahmo, vai miten sen nyt sanoisi. itse tykkäsin muutenkin enemmän kirjan Legsusta kuin leffan Orlando-Legsusta, kirjan Legolas oli, en tiedä, veitikkamaisempi? Mutta Thranduil saa kyllä minun ääneni tässä kohtiin.


Ps. Kuten muutkin ovat jo sanoneet, Tauriel voisi minunkin puolestani painua itään punakutreineen ja kadota sinne. Mieluiten seuraavaksi ikuisuudeksi. Mokoma turhakehahmo...
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Jei, olen oikeasti ilahtunut siitä, kuinka paljon vastauksia te olette kirjoitelleet! Kiitokset siitä kaikille! :)

Ja toinen ilahtumisen kohde; Thranduilin saama kannatus. Minä oikeasti oletin, että saisin painua syvimpään maanrakoon sen kanssa... Tästäkin kiitän ihmisiä. Taurielin herättämät mielipiteet ovat varsin yksimieliset. Hmm. Toisaalta, se on kyllä aika rasittava. Ja kaverini ärsyttävät minua Taurielilla, mutta enköhän minä kohta jo pääse yli tuon varsin agressiivisen vastalauseeni Taurielia kohtaan. Mutta kiitokset nyt kuitenkin kaikille, lisää kommentteja saa edelleen antaa! Josko joku haluaisi olla/on Legolasin puolella..? -Aiwen
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Vastaa Viestiin