Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan taistelu

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan taistelu

Viesti Kirjoittaja Celeb »

No nyt on oma ketju tällekin leffalle! Traileria ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut, mutta kai sekin ajallaan saapuu. Ja ensi jouluna pitäisi taas olla jotain uutta katsottavaa kun trilogia saa vihdoin päätöksensä. Mutta millaiset ovatkaan ennakko-odotukset viimeisen osan tiimoilta? Kuumottaako lähestyvä taistelu tai Järvikaupungin kohtalo?

Itse törmäsin tähän jumalaisen uskomattomaan kuvaan Thranduilista ja piti heti päästä jonnekin purkamaan tuntemuksia. Tuo haarniska aahhh! Se nyt vaan on kertakaikkisen kaunis ja toivon mukaan etupuolelta yhtä elegantti. Vähän ehkä silmien siristelyää aiheuttaa keijumaisuuden määrä, mutta eheheh koska se on niin nätti niin en valita. :'D

Kuva
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Hobitti - Sinne ja takaisin

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Innolla odottaen, tietysti. :D Minua kiinnostaa, että miten Järvikaupungin kohtalo on toteutettu, ja taistelusta kiinnostaa eri henkilöiden kohtalot että meneekö kirjan mukaan. Toivoisin elokuvan loppuun samanlaista loppua kuin kirjassa, että kuvattaisiin Bilbon matkaa kotiin ja sitä miten Bilbo palaisin taas "normaaliin elämään".

ps. Kirjotan vähän paremmin kunhan joskus pääsen koneelle, kännykällä kirjoittaminen on vähän liian hidasta.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti - Sinne ja takaisin

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Joo odotan. Mietin vaan miten ne aikovat saada Järvikaupunkiin jääneet kääpiöt Ereborille. Oon tainnut jossain sanoa että lunnaitten pyytäminen vois olla yksi mahdollisuus mutta epäilen. Bard tuskin on niin epätoivoinen että alkaa vaatia lunnaita henkilöistä jotka pelastivat hänen lapsensa.

Toinen juttu mitä odotan on Viiden armeijan taistelu sillä on mielenkiintoista miten se on kuvattu.

Samoin kiinnostaa miten ne aikovat näyttää ne 60 vuotta Hobitin ja Sormusten Herran välillä.

Tuli muuten mieleen eikö tän nimi pitäs olla Viiden armeijan taistelu kun eikös Jackson muuttanut sen nyt kesällä tai joskus tosta Sinne ja Takaisin Viiden armeijan taisteluksi? vai muuttuko jo se takaisin tuoksi?
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Hobitti - Sinne ja takaisin

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Muistaakseni se on Viiden armeijan taistelu, huomasin itsekin juuri asian. Olin itse asiassa juuri menossa vaihtamaan otsikkoa...
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Itse en ollut tietoinen tuosta nimenvaihdoksesta... :shock: Odotan kyllä elokuvaa paljonkin, mutta en ole pahemmin seurannut tämän viimeisen osa uutisointia. Olenpahan taas viisaampi, mutta pidin silti enemmän tuosta "Sinne ja takaisin" nimestä. :mrgreen:
Mielenkiinnolla odottaen miten on viimeinen osa toteutettu, ja toivon edelleenkin, että viimeinen osa jotenkin ihmeenkaupalla menisi kirjan mukaan. (Taitaa olla silti turha toivo, mutta toivossa on hyvä elää.)
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Tottakai tätä odotetaan! Thranduil näyttää oikein nätiltä haarniskassaan ja noi hiukset! ♡.♡

Sitä vaan, että MIKSI HEMMETISSÄ se on Viiden Armeijan Taistelu? Tolkien sivuutti sen taistelun kertomalla, että Bilbo pyörty alussa ja heräs sen loputtua. Sitt kerrattiin parit tapahtumat ja that's it. Mutta Jackson varmaan paisuttaa taistelua ja laittaa koko leffan perustumaan siihen taisteluun. Niinku Kaksi Tornia. Ja sitt se vasta pielessä onkin, jos Jackson ei tapa Kiliä ja Filiä. Ne kuoli, niin paljon kun mä sitä vihaankin, mutta ne kuoli. Piste. End of story. Ja mitäs Azogille tapahtuu? Bolg siellä hyökkäystä johtelee. Ja miten Bard pääsee vankilasta? Miten Jackson sekotti tavallisen marjakuusijousen ja epämääräsen tuulenhalkojan? Siis what? Mutta toivossa on hyvä elää, vaikka vähän kammolla odotankin lopputulosta.
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Ahh, totta, niinpä vaihtuikin. Ja eka teaser trailer taisi tulla juuri tänään!! Comic conin aikaan tuppaa tapahtumaan kaikenlaista ja nytkin netti tulvii täynnä uusia kuvia näyttelijöistä ja haastatteluista.

Kuva
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Tässä vielä linkki ensimmäiseen (teaser) traileriin: http://www.youtube.com/watch?v=rgNNb8bm_b8

En kauheasti innostu. Tuon taistelun paisuttelu häiritsee minuakin, vaikka ei se yhtään yllättävää ole kun kyseessä on PJ. Väkisin väännetyn oloista vaan tehdä tuollaisesta Keski-Maan historian kannalta lähes merkityksettömästä pikkukahakasta jotain suurta ja eeppistä. Sitten tuo Pippinin laulu, plääh. Ilmeisesti musiikkien tekeminen on kesken ja pahasti, kun on hätäpäissä käyty penkomassa vanhan leffan soundtrackia (enkä ole kyllä muutenkaan koskaan tykännyt tuosta laulusta, mikä johtuu osaksi siitä, miten sitä oli Kuninkaan paluussa käytetty).

Gandalf/Galadriel on näköjään saamassa jatkoa. Mutta Thorin näytti söpöltä ja haltia-armeija oli kanssa hieno (liiankin, salohaltioilla pitäisi olla huonot varusteet...) Thranduilia oltaisi voitu näyttää enemmän.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Nienna
Örkki
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2014 12:58 am

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Itselläni on aika ristiriitaiset tunteet tuon elokuvan suhteen.

Tauriel ärsyttää minua yhä, ihan vain pelkällä olemassaolollaan. Lisäksi tuo taistelu on tehty taas mahdollisimman dramaattiseksi ja eeppiseksi, kirjassahan se oli aika mitätön kahakka muihin Keski-Maan taisteluihin verrattuna. Mutta toisaalta, tämä on elokuvasovitus kirjasta jne jne ja Tolkien oli kirjoittamassa Hobittia uudelleen, joten en tiedä. Jos Tolkien olisi saanut kirjoitettua Hobitin uudelleen, olisiko se muistuttanut tuota elokuvaversiota lainkaan?

Mutta yhä olen sitä mieltä että Filin, Kilin ja Thorinin on kuoltava, kuten kirjassa. Viimeinen pisara nyt olisi, jos vain toinen veljeksistä kuolisi. Ja kuolemat voisivat mielestäni tapahtua ilman sen suurempaa draamaa. Mieluiten niinkuin kirjassa, eikä pitkitettynä, kliseisenä kohtauksena.

Mutta kyllä minä silti odotan tuota leffaa, pakko myöntää. Ja olen todennäköisesti menossa myös katsomaan sen.


Hah, minä tiesin että Galadrielilla ja Gandalfilla oli jotain säätöä, minä tiesin! :D
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi argh. Katselin tuon trailerin ja nyt kyllä vähän pelottaa että mitä tästä tulee.

Inhosin jo joskus keväällä asiasta kuullessani sitä, että leffan nimi muuttui, koska minusta Sinne ja takaisin olisi ollut täydellinen kaikin puolin, Bilbo pääsi "sinne" ja sitten tuli "takaisin". PJ haluaa päästä mässäilemään massiivisuudella ja luo tuollaisen käsittämättömän kokoisen taistelukohtauksen, jota loppujen lopuksi on tylsä katsoa (tai ainakin minulla pääsee haukotus jos toinenkin nykyään kun katson Kuninkaan paluuta).

Traileri sitten kyllä laski vähänkin innostuksen aika alas... Mikä biisivalinta tuo oli olevinaan? :shock: Okei, kyllähän se tuohon nyt sinällään sopi, mutta kun kierrätys ei toimi tässä kohtaa vaikka hyvä arvo onkin. Mutta siis, Kili on ihan okei haarniskassaan vaikka vasta oli reisi rikki? Gandalf on ihan verissä päin Galadrielin hoidettavana (mitä tapahtui Celebornille?) ja joku epämääräisesti modernilta näyttävä kärry jäällä? Argh. Tuon näkemisen jälkeen kyllä iskee valitusangsti, en pääse irti canonnatsiudestani, kun kyseessä on Keski-Maa.

Joopa. Kyllä se katsottava on heti kun se ulos tulee, mutta minulla on sellainen kutina että tämä jättää yhtä turhautuneen olon kuin kakkososa, ellei jopa vielä enemmän. Missä on se rauha ja matkanteko, joka Hobittiin kuuluu? Tässä on liikaa ryminää ja räiskettä. :cry:
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Andune »

Suhtaudun vähän skeptisesti leffaan. Mutta itse olin kyllä ihan fiiliksissä kun kuulin Billyn lauleskelevan trailerissa :D

Tulen pitämään taistelusta. PJ:n erivapaudet tulevat ärsyttämään, mutta tiedän silti jo, että hihkun innoissani kun taistelu alkaa. Can't help it.

Mutta toivon, että ne kuolevat, joiden pitääkin. Vaikka Richard Armitage Thorinina oiskin muuten liian kuuma kuolemaan. Anteeksi, helle sekoittaa pään.

Ristiriitaiset fiilikset. Leffa tulee olemaan visuaalisesti eeppinen, mutta minussakin on sen verran puristin vikaa, että ensimmäinen katselukerta ei todennäköisesti vakuuta koska järkytyn muutoksista. Joita varmasti on. Nyt aion katsoa Desolation of Smaugin uudelleen (nähnyt toistaiseksi vain kerran). Ehkä pidän siitäkin nyt vähän enemmän. Joka tapauksessa odotan pidennetyn version julkaisua (eihän se ole vielä tullut ulos?).
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Voivoi. Ei ainakaan trailerin perusteella tule sellaista kuin sen olisi pitänyt olla. Mutta toivo on jo menetetty. :'D Täytyy katsoa tämä silleen, että se on erillinen, taiteellinen näkemys Hobitista. Vaikeaa on, kun niitä virheitä etsii siinä katsellessa. Mutta hieno leffa se luultavasti on.

Parasta tuossa trailerissa oli luonnollisesti Smaug ihanainen, lohikäärmerakkaus.<3 Jaja haltiat oli komean näköisiä! Kyllähän tätä odottaa jo. c-:

Minua vain hieman ärsyttää se, kun noita elokuvia on muutettu juonellisesti niin, etteivät ne muistuta juuri ollenkaan enää Hobitin kirjaversiota, niin mitä se tekee näille jotka eivät ole lukeneet Hobittia. Saavat hieman väärän kuvan kyseisestä kirjasta. En tiedä mikä minulla on tässä ongelmana, mutmut.. Tulee sellainen olo, että pappa Tolkienia ei kunnioiteta niin paljon kuin hän ansaitsisi upeilla teoksillaan. Mikä meni vikaan, Jackson, kun LotR sentään oli tehty enemmän kirjaa kunnioittaen? Olisi vaan pysynyt samalla linjalla. :c Onko tässä sitten kyse siitä, että elokuva ei myy niin hyvin jos ollaan kirjalle uskollisia..? Ei aina tarvita niitä kliseitä!
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Okei olen varmaan ihan täysi ernu, mutta itse asiassa tykkäsin tuosta teaser trailerista? Ainoa mikä kaiveli, oli musiikin uudelleenkäyttö, mutta jos se nyt ei leffan pääteema ole ja ne jaksavat oikesti säveltää jonkun uuden kappaleen itse teokseen niin menköön nyt tämän kerran.

Mutta muuten traileri oli aika lailla sellainen kuin olin odottanutkin, joiltain osilta jopa parempi? Esimerkiksi Tauriel ei saanut läheskään niin paljoa huomiota kuin olin pelännyt. Ja hmm no kakkosleffan jälkeen kirjan meininkeihin palaaminen nyt vaan ei enää onnistuisi, joten mitä sitä turhaan edes yrittämään. Silmäkarkkia on taas tarjolla niin visuaalisen ilmeen kuin näyttelijöidenkin puolesta ja viehätyin hirveästi uusista asuista ja haarniskoista ja sen sellaisesta. (Galtsukin oli tajunnut jättää laahukset - ja kengät - kotiin hiippaillessaan Gandalfin kanssa pussailemaan.) Eikä se taistelukaan niin huonolta näyttänyt, mättöä on luvassa toki mutta jos joku jossain kuvitteli saavansa kaupallisen version tästä kirjasta ilman massiivista lopputaistelua niin ööh... Ehei, koska tämä on juurikin se kaupallinen tuotos.

Edelleen lähden hyvillä mielin odottamaan jatkoa tähän. Kakkosleffassa totesin, että tämä on lähinnä MS OC fanifiktiota valkokankaalla ja niin aion kolmanteenkin osaan suhtautua ja se tekee elämyksestä melko humoristisen. Nimittäin ficcimaailmassa tämä teos ei edes keräisi mitenkään suurta lukijakuntaa, vaikka tämän käsikirjoituksen takana ovat Ihka Oikeat Ammattilaiset. :'D
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Musta toi teaser oli ihan okei. Billy Boydin laulu sopi tunnelmaan vaikka ois olllu kivempi kuulla joku elokuvaa varten tehtyä musiikkia mutta jos ei ole valmista niin ei ole. Teaserissa eniten ehkä jäi vaivaamaan ne pässit? joilla ne Rautavuorilta tulleet kääpiöt ratsasti. Tosta jäi vaan sellanen kuva että Jacksonilla on kamala hinku laittaa hahmoja ratsastamaan erikoisilla eläimillä tässä, kuten Thanduilin hirvi.

Nyt kun Viiden armeijan taistelulle annetaan noin paljon tilaa tulee mieleen miten kerrotaan Bilbon paluumatka takaisin Kontuun. Minäkin toivon että Jackson tappaa Filin, Kilin ja Thorinin sillä muuten tulee canon ristiriita.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Hobitti - Battle of the Five Armies/Viiden armeijan tais

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Minun ajatukseni ovat tästä leffasta ne, että...

1. Kili kuolee Taurielin käsivarsille
2. Mitättömästä lautturista tulee mahtava, kun saa surmattua Smaugin kun isoisä ei siihen pystynyt --> Brad johtaa Järvikaupungin miehet taisteluun Ereboriin
3. Taistelua on paisuteltu järkyttävästi ja Bilboa näytetään vähän

Minä en pidä ollenkaan siitä, että Sinne ja takaisin vaihdettiin Viiden armeijan taisteluksi. Mur.

Trailerissa hämmästelin sitä ihmeen kärryä, millä kääpiöt ajaa. Huhhuh, mitä ihmettä?
100% Lord of the Ring Fani <3
Vastaa Viestiin