Olen saapunut keskuuteenne

Tänne voit ilmoittaa itsestäsi, jos olet uusi. Täällä voit myös kysyä pulmatilanteissa ja antaa palautetta mistä vaan asiasta. Ylläpidon ilmoitukset nykyään ylimmässä osastossa.

Valvoja: Celeb

Avatar
Tarot
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 29, 2015 9:31 pm
Paikkakunta: Erebor

Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Tarot »

Tervehdys, kaikki loftislaiset! Olen viimein päättänyt liittyä tänne, sen jälkeen kun oon monesti lukenut teidän upeita tuotoksia. Ponnahduslautana liittymiselle oli suurimmalti osin se, että oma ensimmäinen ficci on työn alla, ehkä tuutte vielä näkemään sen, riippuu miten se alkaa muotoutua. Rakastan kirjoittamista ja Keski-Maata, joten tämä lienee (toivottavasti) juurikin oikea paikka minulle.

Hieman juttua itsestäni:

Olen siis tänä vuonna 15 vuotta täyttänyt tyttönen, jonka elämän kantava voima on piirtäminen, lukeminen ja kirjoittaminen, tietokone sekä luonto asukkeineen. Minua ei kiinnosta pätkääkään muoti, meikit enkä niinkään pidä siitä musiikista joka on Suomen Top 50. - Spotify-listalla, vaan musamakuuni kuuluu elokuvamusiikki, Peter Hollens (:3), sekä satunnaiset muut kappaleet. Tässä vaiheessa on pakko tunnustaa eräs asia jota suuresti häpeän: EN OLE lukenut Taru Sormusten Herrasta- kirjoja. Oi, kyllä. Monesti olen aloittanut, mutta jotenkin teksti on minulle vain niin mahdottoman vaikeaselkoista ettei siitä tule mitään. Hobitin olen lukenut. Lupaan kuitenkin, että kesällä luen kyseiset kolme kirjaa läpi, etsittyäni käsiini ne uudemmat laitokset joiden fontti tekee lukemisesta minulle henkilökohtaisesti paljon helpompaa. Älkää kuitenkaan tämän tiedon myötä torpatko minua kokonaan, ettehän? Elokuvat olen katsonut, rakastan niitä ja koko Tolkienin luomaa maailmaa. Sitten vielä faktoja jotka eivät loftiksen kannalta olennaisia olekaan, harrastan kuvataidekoulua ja lintubongausta, omistan kissan, jumaloin Dean O'Gormania, Aidan Turneria sekä monia muita näyttelijäkomistuksia. (Fili on keskimaalaisista hahmoista ehdottomasti suosikkini, pidän hänestä sekä kirjassa että elokuvassa vielä enemmän).

Kysymällä selviää enemmän. Hiukan arkaillen tein tunnukset, tiedän etten kirjoita yhtä hyvin kuin suuri osa teistä, mutta toivon että mahdolliset ficcini mahtuvat tänne, ja että saan ehdotuksia niiden kehittämiseen. (Etsiskelisin tässä myös betaa sille ensimmäiselle ficilleni). Pelottaa että en sulaudu tänne teidän joukkoonne, mutta teen parhaani oppiakseni kirjoittamaan ficcejä ja julkaisemaan niitä.

Kiitos jos jaksoit lukea tökerön esittelytekstini.

~ Tarot
"No, isäsi antoi tämän minulle annettavaksi sinulle. --- Omaa nimeään isäsi ei muistanut kun hän antoi paperin minulle ja sinun nimeäsi hän ei maininnut, kaiken kaikkiaan minä ansaitsen omasta mielestäni kiitokset!"
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi, uusi, tervetuloa!

Kirjoita ihmeessä, ei täällä kannata pelätä; Loftis on ainakin oman elämäni paras kirjoittajakoulu. Ja tämä on ihan oikea paikka kaikille, jotka tykkäävät Sormusten herrasta ja kirjoittamisesta. Sitten vielä kysymys, minkätyyppistä olet kirjoitellut?

Eikä kannata huolehtia siitä, jos Tarua ei ole vielä lukenut. Se kirja ei ole helpoimmasta päästä aloittaa.

Oi, kissaihminenkin vielä! Mahtavaa :D
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Tarot
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 29, 2015 9:31 pm
Paikkakunta: Erebor

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Tarot »

Nerwen kirjoitti:Voi, uusi, tervetuloa!

Kirjoita ihmeessä, ei täällä kannata pelätä; Loftis on ainakin oman elämäni paras kirjoittajakoulu. Ja tämä on ihan oikea paikka kaikille, jotka tykkäävät Sormusten herrasta ja kirjoittamisesta. Sitten vielä kysymys, minkätyyppistä olet kirjoitellut?

Eikä kannata huolehtia siitä, jos Tarua ei ole vielä lukenut. Se kirja ei ole helpoimmasta päästä aloittaa.

Oi, kissaihminenkin vielä! Mahtavaa :D
Kiitos kovasti ihanista sanoistasi :'3 Elikkä tuo ficcini tulisi käsittelemään Filin ja Kilin lapsuutta. Kirjoitin sitä äskenkin vähän ja totesin sen lipsuvan aika paljon liialliseen dramatiikkaan ja ehkä vähän päättömiin yksityiskohtiin sekä pahasti sivuraiteelle. Perusidealtaan se kuitenkin kaiken karsimisen ja korjailun jälkeen käsittelis Filin varhaisnuoruutta, jolloin hällä olis monenlaista huolta, kun Thorinin hermot on kireällä vaikean tilanteen vuoksi. Tässä vaiheessa pojat siis asuisi penskoina Thorinin kanssa pienessä kylässä(En oo vielä keksiny missä Dís olis tuohon aikaan, mutta noiden kanssa se ei kuitenkaan ole, muuten kuvioni ei onnistu), ja Thorin tekee hirveästi työtä elättääkseen itsensä ja siskonpoikansa, niinpä tämän tulee sysättyä pikku-Filin harteille paljon vastuuta ja Kilistä huolehtiminenkin vaatii omat veronsa. Pikkuprinssi kokee itsensä riittämättömäks ja masentuu ja ahdistuu kun ei halua vaivata huolillaan Thorinia eikä varsinkaan Kiliä. Tylsä ficci siis, mutta itse rakastan aihetta, ja yritän kehitellä vielä jotain mielenkiintoistakin siihen. Nyt se on vasta ihan alussa, ja aattelin että tuo alku nyt hioutuu, lähetän sen ja katon miten siihen reagoidaan ja saan ehkä uusia ideoita jatkolle :'D tällä hetkellä kirjoitan tuota kuitenkin lähinnä omaksi ilokseni ja huvituksekseni, ja katselen myöhemmin voiko sitä ylipäätänsä julkaista.... Tarkoituksena siis omalta osaltani pohtia että miten Filin luonne on rakentunut ja minkälainen on ollut vanhemman veljeksen osa heidän lapsuusaikanaan :x
"No, isäsi antoi tämän minulle annettavaksi sinulle. --- Omaa nimeään isäsi ei muistanut kun hän antoi paperin minulle ja sinun nimeäsi hän ei maininnut, kaiken kaikkiaan minä ansaitsen omasta mielestäni kiitokset!"
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Tervetuloa minunkin puolesta!

Itsekkään en aikoinani ollut lukenut Taru Sormusten Herrasta - kirjoja, kun tänne rekisteröidyin, luin vasta keväällä/kesällä, mutta ei se haitannut menoa. :wink: (En ollut lukenut itseasiassa yhtään Tolkienin kirjaa, niin outoa kun sitä on näin jälkeenpäin ajatella.)

Eipä minulla muuta, viihdy, kirjoittele ja pidä hauskaa. :mrgreen:
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Minäkin toivotan sinut joukkoon! Toivottavasti viihdyt ja saat julkaistua monta tarinaa! :D
Ja jos yhtään helpottaa, niin itsekin luin kirjat vasta kun olin nähny leffat! ;)
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Moikka! :>

Mites hurisee? Tervetuloa Loftikseen minunkkin puolesta, toivottavasti tykkäät meidän menosta ja uskallat tulla rohkeasti juttelemaan niin offialueelle kuin kommentoimaan ja kirjoittamaan ficcejä. Ja tosiaan ihan niin kuin muut jo sanoivat, älä huoli kirjan lukemisen tai lukemattomuuden kanssa, leffojen kautta Tolkienin maailmaan sukeltaminen on oikeasti tosi kätevä tapa tulla tutuksi fandomin kanssa. Ja ehtiihän sitä tosiaan vielä, kesällä tai vuoden päästä tai vaikka kolmenkymmenen vuoden päästä. :'D

Toivotan aktiivista Loftiskautta ja hauskaa päivää!
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Tarot
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 29, 2015 9:31 pm
Paikkakunta: Erebor

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Tarot »

Kiitos Pyreksia, sagitta ja Celeb <3 Tuntuu kivalta kuulla että on tervetullut joukkoon. Vaikutattekin ihanilta otuksilta te kaikki loftislaiset :3 ja hienoa, etten olekaan ainut joka ei lukenut kirjoja ennen leffoja.

Psst..! Pienenä vinkkauksena, että lähipäivinä saattaisi ilmestyä tuonne mestariteosten keskelle uusi ficci. Sain tuon kutakuinkin valmiiksi, ilman että siitä tuli semmonen että lukija nukahtaa puolessavälissä :'D en kuitenkaan yhtään tiedä mitä siitä ollaan mieltä, vaikka paras kaverini, joka sitä oikoluki, sanoi sen olevan hyvä. Jänskättää ihan... >w< pientä hiontaa vielä ja sitten voinkin ehkä lähettää sen D:
"No, isäsi antoi tämän minulle annettavaksi sinulle. --- Omaa nimeään isäsi ei muistanut kun hän antoi paperin minulle ja sinun nimeäsi hän ei maininnut, kaiken kaikkiaan minä ansaitsen omasta mielestäni kiitokset!"
Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Tindis »

Tervetuloa miunki puolesta! Tänne tullessa ei kannata pelätä mitään muuta kuin erittäin vakavaa koukuttumista ja upeista ficeistä johtuvia unettomia öitä :D
Mutta tosiaan, kun kysymyksiä ei ole niinkään vielä esitetty: kuka Keski-Maan haltioista on siun lemppari?
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Avatar
Tarot
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 29, 2015 9:31 pm
Paikkakunta: Erebor

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Tarot »

Tindis kirjoitti:Tervetuloa miunki puolesta! Tänne tullessa ei kannata pelätä mitään muuta kuin erittäin vakavaa koukuttumista ja upeista ficeistä johtuvia unettomia öitä :D
Mutta tosiaan, kun kysymyksiä ei ole niinkään vielä esitetty: kuka Keski-Maan haltioista on siun lemppari?

Haha, kiitos :'3
Hmm... hyvä kysymys. Jollain tapaa pidän eniten ehkä Elrondista, en tiedä mistä se johtuu. Ehkäpä siitä että se on haltioista se isällinen ja tavallaan arkinen, sellainen jota olisi kaikista haltioista helpoin lähestyä(okei, vähän typerä ilmaus mutten keksinyt tähän hätään parempaa, ja tosiaan puhun ainoastaan leffaversioista, kirjaa luin vain kappaleen matkaa muistamatta tarkalleen mihin kohtaa jäin). Lisäksi täytyy myöntää että yhdistän hänet voimakkaasti tähän yhteen suosikki LoTR-sävellykseen, joka soi ainakin siinä botfan Sauron vs. Galadriel-kohtauksessa kun Elrond saapuu sinne miekkoineen ja upeine haarniskoineen <3 Kuitenkin pidän hyvin paljon myös Galadrielista sekä Legolasista.
Leffoissa Thranduil ja Tauriel eivät ole lemppareitani, mutta ihan mukavia hahmoja kumpikin, tosin suhteeni Taurieliin on hivenen ristiriitainen. Kutakuinkin pidän hänestä hahmona, mutta se miten paljon arvokasta valkokangasaikaa tämä varasti kääpiöiltä, Bilbolta ja muilta, saa minut luimistamaan korviani :D
Selvennykseksi tästä sekavasta selityksestä, top 5 -listani näyttäisi kutakuinkin tältä:
1. Elrond
2. Legolas
3. Galadriel
4. Thranduil
5. Haldir tai Tauriel x3

Entäpä sinun suosikkihaltiasi, Tindis? :3
"No, isäsi antoi tämän minulle annettavaksi sinulle. --- Omaa nimeään isäsi ei muistanut kun hän antoi paperin minulle ja sinun nimeäsi hän ei maininnut, kaiken kaikkiaan minä ansaitsen omasta mielestäni kiitokset!"
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

Oikein lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani! :mrgreen: On se kiva kun ilmestyy uutta verta ympyröihin, jos sallit ilmaisun :''D Toivon että viihdyt hyvin ja uskallat tulla juttelemaan ja muutenkin mukaan menoon, ei meitä tarvitse pelätä, ei me purra...ainakaan kovaa ;D

Muttamuttamutta, jotain piti kysyä mutta mitäköhän se mahtoi olla...Niinniin, että minkälaistahan ficciä sitä olisi tulossa? Kun tuolla mainitsit että semmoista olisi tekeillä. Ja siihen liittyen, minkälaisia ficcejä itse mieluiten luet? Mistä genrestä tai ikäräjasta? Onko suosiskkiparituksia? (Anteeksi, tuntuu ihan joltain kuulustelulta...olen vain viattomasti utelias, i promise)

Ja tosiaan se ei ole mikään synti jos ei ole TSH:ta vielä saanut luettua, se on tosiaan useille vaikea kirja aloittaa, mutta ainakin itselle kävi niin, että kun siihen kunnolla kiinni pääsi alun pienoisen räpiköinnin jälkeen, niin ei millään olisi malttanut mokomaa irti laskea ennen viimeistä sivua!

Jotenkin tuntuue ttä jtoain muutakin piti vielä kysellä, mutta muisti ei ihan pelaa enää tähän kellon aikaan...mutta jokatapauksessa ollos tervetullut, tee olosi mukavaksi ja toivottavasti viihdyt! :3
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Avatar
Tarot
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Su Maalis 29, 2015 9:31 pm
Paikkakunta: Erebor

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Tarot »

Kiitos, Fangwen :3 Ja tuolla ylempänä taisinkin jo vihjailla jotakin tulevasta sanasokkelosta, eli Durinin nuorimmaisethan siellä olisi seikkailemassa kakaraiässä :D Pientä draamaa ja veljeyttä (sekä kissa ja muutama poni) :D

Itse luen mieluiten... nooh, sitä on erityisen vaikea rajailla, luen vähän laidasta laitaan, mutta härskeimmät ja ne crossoverit jätän yleensä välistä. Olen kova tuomitsemaan otsikon perusteella, joten varmasti monta hyvää on jäänyt lukematta. Huumoriosastolta luen vähiten, draamaa ja romancea ehkä eniten.

Suosikkiparituksia? Ööömm... Legolas & Aragorn tai vaikkapa ihan Arwen & Aragorn-ficit uppoaa minuun siinä missä Eowynin & Faramirinkin(mielestäni ihana pari<33) rakkaustarinat. Tarina on minulle tärkeämpi kuin itse paritus, mutta ihana pari tuo aina sen kirsikan kakkuun x3 Lisäksi tykkään sellaisista ficeistä, joissa Filin ja Kilin välille on tuota ripaus sellaista rakkautta, pieniä kosketuksia, helliä katseita ja korkeintaan pari suukkoa, mutta suorasta insestistä en niinkään välitä. Olen huono vastailemaan tämmöisiin kun olen vähän sellainen joka paikan höylä mutta silti valikoiva :D Ehkäpä mielipiteeni selkenevät ajan kanssa... .___.

Kiitoksia vielä kivasta viestistäsi, kysymyksiin on aina mukava vastailla ^___^ Kysy ihmeessä jos vielä saat kiinni ne eilisiltana karanneen kysymyksenretkut.
"No, isäsi antoi tämän minulle annettavaksi sinulle. --- Omaa nimeään isäsi ei muistanut kun hän antoi paperin minulle ja sinun nimeäsi hän ei maininnut, kaiken kaikkiaan minä ansaitsen omasta mielestäni kiitokset!"
Nädija
Örkki
Viestit: 12
Liittynyt: Su Tammi 04, 2015 4:23 pm

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Nädija »

HEI HEI HEI !!!!( en lukenut ketjun muita viestejä... vielä xd )
Olet 15 vuotias... plää plää plöö plöööö...harrastat KUVATAIDEKOULUA ! ? ! ? ! ?
Tästä seuraa kysymyksien sarja, joka kuuluu :
Montako vuotta ?
Mitä tykkäät kuvataiteilla ?
Oletko kiinnostunut kuvataiteen historiasta ? (itse en ole sen fani, mutta kysynpä kuitenkin)
Tykkäätkö kirjoittaa tarinoita? //: muoksmuoks Tsiptsiptsuptsup typerä Anna ei huomannut, että kerroit jo tykkääväsi kirjoittaa... No kysyn sitten : Oletko kehitellyt kirjoitellessasi omia hahmojahenkilöitäheppuja ?
ja viimeisenä ja tietenkin tärkeimpänä :
Mikä taide osuu silmiisi ; perinteinen, line art, digital art jne. ?

Vaikutat hirveen samanhenkiseltä kuin minä, siksi tämä kysely hehe :P
JOU oli väääähän kuvisaiheinen postaus, nopea olikin, mutta silti niin niin kuvis on vaan niin kiva keksintö ;) :)
ainiijuu kiva jos vastaat tähän mun vähä hätäseen viestiin ~~~Gotta go physics exam is waiting :lol:
~Parempi myöhässä kuin ei ollenkaan ^~^
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: Olen saapunut keskuuteenne

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Tervetuloa minunkin puolesta! c: Uudet jäsenet on aina ihana asia, kyllä sinä joukkoon sovit. :)
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Vastaa Viestiin