Tuulen kuiske G, MS

Draamaa, angstia ja vakavia aiheita.

Valvojat: Likimeya, Andune

Ulaire
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 11, 2004 10:41 pm
Paikkakunta: i Hobsala

Tuulen kuiske G, MS

Viesti Kirjoittaja Ulaire »

-Kirjoittaja: Ulaire
-Kategoria(t): Mary Sue, Draama

Narsissi Gamgi istui hiljaa nurmikolla, vähän matkan päässä Briistä. Narsissi kävi paikalla usein, koska paikka oli mukava vastakohta kiireiselle Konnulle. Hän oli vastikään saanut kuulla Frodo-herran ja Bilbo-herran lähteneen meren taakse haltioiden kanssa. Narsissi oli aina pitänyt Frodo Reppulista, ja oli jo ehtinyt myöntää itselleen rakastavansa tätä. Hän oli pettynyt, kun Frodo oli lähtenyt pitkälle matkalle, ja ihmetellyt, kun hän takaisin tullessaan oli ollut yhdeksänsorminen. Aina, kun Hobittityttönen ajatteli Frodoa, kihosi hänen silmiinsä kyyneleitä. Frodon kautta hänen ajatuksensa kuitenkin ajautuivat Bilbo-herraan, jonka tarinoita hän oli aina jumaloinut. Narsissilla virtasi samanlaista seikkailuhalua suonissaan. Bilbon tarinat kuultuaan hän oli halunnut lähteä kauas Konnusta, jossa ei ikinä tapahtunut mitään. Narsissi halusi nähdä kaikki Bilbon kuvailemat paikat: Kauniin Rivendellin, Jylhät Sumuvuoret, Synkän ja Pelottavan Synkmetsän ja Kauniin Järvikaupungin. Narsissi
olikin ehtinyt jo luvata, että aikuistuttuaan, hän lähtisi maailmalle. Eräs Narsissin äidin tuttu tunsi Samvais Gamgin, joka oli ollut pitkällä matkalla Frodon kanssa. Narsissi odotti innokkaasti sitä, että saisi kuulla heidän tarinansa. Huhun mukaan he olivat olleet isojen ihmisten seurassa. Narsissi pelkäsi isoja ihmisiä. Ne olivat tunkeutuneet Kontuun, ja tappaneet monia Hobitteja. Narsissin isä oli saanut surmansa ison miehen kädestä. Narsissi ei ikinä unohtaisi, kuinka hän ja hänen äitinsä lähtivät karkuun, tytön isän suojellessa heitä. Kun Narsissi ja hänen äitinsä olivat päässeet pois Konnusta, ei isää enää näkynyt. Äiti ja tytär päästettiin suojaan Rankkihoviin…
Äkkiä lämmin tuulenvire heilutti Narsissin kultaisia hiuksia. Jostain lennähti paikalle Perhonen, joka istuutui Narsissin kädelle. Perhonen ikään kuin kertoi Hobittineidolle, että hänen aikansa tulisi vielä. Aika, jolloin hän saisi todistaa olevansa joku muukin, kuin pelkkä Hobittityttö.

A/N: Huomatkaa, että tämä on aloittelijan kertomus. Positiivisiä kommentteja otetaan mielellään vastaan. Negatiivisia kommentteja ei-niin-mielellään.
<i>Even a man who is pure in heart
And says his prayers by night
May become a wolf when the wolfbane blooms
And the autumn moon is bright </i>
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Viesti Kirjoittaja Niénor »

nyt minun on pakko tuottaa sinulle pettymys *hymy*

tarina oli vähän tökkivä. mutta ficci oli myös lämmihenkinen *hymyilee edelleen*

hobitti tyttö ja kirjotetaan erikseen ja pienellä..myös perhonen kirjotetaan pienellä ellei sillä ole nimeä,esim. Jorma...voisit myös lisätä ficin alkuun headerin eli kertoa ficin alussa kertoa oleellisia tietoja,genren,ikäluokan jne.
muuten,hobitti kirjotetaan pienellä

anteeksi,olen kauhee nipo.. :oops: älä tapa minua vielä,olen vielä liian nuori! *juoksee pakoon kirkuen*

hyvä aloitus ensimmäiselle ficille,jatka vain! :wink:

*juoksee takasin*
kun kirjotat lisää ficcejä,kuvailua ja pituutta voisi olla enemmän.. :wink:
tiedän,olen kauhea..
Viimeksi muokannut Niénor, Ma Huhti 19, 2004 9:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
enigma
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 3:53 pm

olihan toi...

Viesti Kirjoittaja enigma »

meinasitko kirjottaa tuolle jatkoo.. :| mut kielteinen palaute voi olla rakentavaakin, kuten niénor antoi vain kieliopillista tietoo..
ihan kiva, vaik mie luen enemmän semmosii joissa tapahtuu vähän enemmän..[/code]
Ulaire
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 11, 2004 10:41 pm
Paikkakunta: i Hobsala

Viesti Kirjoittaja Ulaire »

Okei. Myönnän. Olen surkea kirjoittamaan mitään kunnon tarinaa. Ainakaan semmoista, mihin ei ole annettu mitään kunnon aihetta. :lol:
<i>Even a man who is pure in heart
And says his prayers by night
May become a wolf when the wolfbane blooms
And the autumn moon is bright </i>
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Viesti Kirjoittaja Niénor »

älähän nyt...hyvä kirjoittaja olet ja paremmaksi vielä kehityt..siksi pyydän aina palautetta jotta kirjoittajan kyhäilmiä voisi korjailla ja parantaa..

siehän voisit kysyä haastetta joltakin..minulla e nyt ei ole taskussa..paha paha Niénor!
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Kyllä tuo hobittityttö minun mielestäni kirjoitetaan yhteen. *miettii*
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Viesti Kirjoittaja Niénor »

*virn* :wink:

huomatkaa,äikkäni oli seiska..kukaan täysijärkisen ei tarvitse uskoa minua,tietoni ovat niin ja näin..
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Ihan mukava pätkä, tosin sitä pituutta olisi kaivattu lisää, kuten myös kuvailuakin. Lisäksi tuo ensimmäinen "rivinvaihto" (mikä sen oikea nimi on..? *tyhmäminä*) tulee kesken lauseen ja on hieman häiritsevä. Ja se hobittityttö tulee todellakin yhteen, uskokaa tai älkää, sitä voi kokeilla sovittamalla sanojen väliin adjektiivin, jos se ei sovi, kyseessä on yhdyssana. Esimerkiksi; hobitti iloinen tyttö. Onko järkevä? Ei, ei se oikein ole. Sen sijaan iloinen hobittityttö, ja kaikki sopii paljon paremmin (anteeksi, tuli väännettyä rautalangasta, mutta...).

Idea oli hyvä, mutta tosiaan sitä pituutta kaipaisin lisää.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Vastaa Viestiin