Viha ja rakkaus, PG-13 Glorfindel/Erestor

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viha ja rakkaus, PG-13 Glorfindel/Erestor

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Title: Viha ja rakkaus
Author: Fanyare
Pairing: Glorfindel/Erestor
Rating: PG-13
Genre: Slash, humor (aika latteaa huumoria)
Pairing: Erestor/Glorfindel
A/N: Mos heitti haasteen ja minä vastasin. Toivotaan ettette tylsisty kuoliaaksi. Aivan sama minkälaista palautetta, kunhan on palautetta.

Pitää mainita:
Aragorn
hobitti
punainen valo
vapaaehtoistyö
puutarha

Pakolliset repliikit:
"Sinä et ole tosissasi! Et voi olla tosissasi!"
"Koitathan edes käyttäytyä siivosti?"
"Lord Elrondin käskystä…"
"Yhtä hyvin voisin mennä iskemään Haldirin"
"Mielenkiintoista ystäväiseni"

***


Rivendellin valtias istui puutarhassa ja katsoi huokaisten kun tumma ja vaalea haltia, hänen palvelijansa, huusivat toisilleen. Mies, jolle Elrond on antanut nimeksi Estel, käveli hiljaa kasvatti-isänsä vierelle ja käänsi katseensa kinasteleviin haltioihin.
''No?'' Aragornin kysyvä ääni.
''Mitä?''
''Aiotko tehdä asialle jotain?'' Elrond huokaisi.
''Mitä tahansa saadakseni heidät ystävystymään.''

''Vapaaehtoistyö? Mitä vapaaehtoista siinä on jos pakotatte meidät siihen?'' Tämä oli Erestorin kommentti kuultuaan Elrondin käskyn Isildurin perillisen suusta. Aragorn istahti pöydän ääreen ja huokaisi.
''Jotkut ystävystyvät vapaaehtoisesti. Toiset taas riitelevät aina tavatessaan kuin pahaiset kakarat! Sinä kuulut jälkimmäisiin, Erestor. On pakko tehdä asialle jotain, ennen kuin hoidatte toisenne päiviltä!''
''Minun on siis ystävystyttävä hänen kanssaan vasten tahtoani?'' Aragorn löi nyrkkinsä pöytään ja katsoi haltiaa vihaisesti.
''Se on omaksi parhaaksesi. ''Vähän ajan hiljaisuuden jälkeen hän lähti huoneesta ovet paukkuen ja lähti kävelemään riidan toisen osapuolen huoneeseen. Siellä hän jo istuikin, selaillen paksun kirjan sivuja. Aragorn rykäisi, mutta Glorfindel ei vilkaissutkaan häneen, vaan piti katseensa tiiviisti kirjassa.
''Lord Elrondin käskystä''…samooja aloitti, mutta haltia keskeytti hänet vaimealla tirskahduksella.
''Vai että oikein lord?'' Hetkeäkään epäröimättä Konkari tarttui haltian käsissä olevaan kirjaan ja heitti sen olkansa yli lattialle. Glorfindel nousi sängylleen istumaan ja katsoi samoojaa virnistellen.
''Niin, kerro asiasi.'' Aragorn katsahti haltiaa tuimasti.
''Elrondin mielestä sinun ja Erestorin pitäisi työskennellä enemmän yhdessä.'' Glorfindel kohotti kulmiaan.
''Olen viettänyt aikaani jo riittävästi sen hapankorpun seurassa, kiitos vain.''
''Juuri tuon takia! Te voisitte mennä vaikka… laskemaan paikalliset puut tai jotain!''
Glorfindel katsoi Aragornia epäuskoisesti.
''Laskemaan puut? Oletko järjiltäsi? Siihen menee monta päivää!'' Aragorn kohotti kätensä vaimentamaan haltian.
''Kyse on työsuhteen parantamisesta! Sen eteen täytyy tehdä uhrauksia.'' Haltia tuhahti.
''Yhtä hyvin voisin mennä iskemään Haldirin.''
''Kuka tässä on mistään iskemisestä puhunut! Tiedätkös, sinä olet toisinaan vielä rasittavampi kuin Erestor!'' Glorfindel kohautti olkiaan.
''Tällainen minä olen. En voi itselleni mitään.'' Molemmat olivat harvinaisen hiljaa.
''En silti vieläkään ymmärrä, miksi meidän on laskettava puut! Miksi puut? Miksei Rivendellin hobitteja?''
''Rivendellissä ei ole hobitteja, arvon Glorfindel.''
''Katsos kummaa! Tajusit asian ytimen!''

Ennen haltioiden lähtöä Aragorn tavoitti vielä Glorfindelin katseen.
''Koitathan edes käyttäytyä siivosti?'' Haltia murahti.
''Tuo tarkoittaa, että minun pitää tehdä kaikki mitä se tosikko käskee, vai mitä?''

***

''Satayksi, satakaksi, satakolme, sataneljä…'' Ilta oli jo tullut, kun kultahiuksinen haltia laski vastahakoisesti puita toisen nukkuessa rauhallisesti. Vuorottelu oli kummankin mielestä kohtuullisen hyvä idea, he sentään vihasivat toisiaan. Lukumäärän edettyä kahteensataan Glorfindel haukotteli makeasti ja kumartui herättämään Erestorin.
''Montako?'' Tumma haltia mutisi.
''Kaksisataa.'' Erestor nousi istumaan.
''Toivon mukaan käytit sen verran järkeäsi, että merkitsit laskemasi puut, hmm?'' Glorfindel katsoi toista haltiaa suu auki.
''No tuota…''
''Kai sinä merkitsit ne?''
''Tuota… en.'' Erestor kirosi kovaan ääneen.
''Sinä et ole tosissasi! Et voi olla tosissasi!'' Vaalea haltia huokaisi.
''Tästä tulee pitkä yö…''
''No todellakin! Tajuatko, että meidän on laskettava joka ikinen puu uudestaan?''
''Teik it iisi! Minä tajuan, vaikket sitä uskoisikaan. Olisiko Herra Tosikolla jotain millä merkitä puut?'' Erestor mietti.
''Sen pitää olla jotain näkyvää. Hmm… Veri!'' Glorfindel tukahdutti huudahduksen.
''Joo, ja sitten seudun asukkaat saisivat sellaisen käsityksen, että Imladrisissa liikkuu sarjamurhaaja? Älä viitsi!'' Erestor ei kuunnellut Glorfindeliä, vaan veti vyöltään timantein koristellun tikarin ja sai vaalean haltian ottamaan vaistomaisesti pari askelta taaksepäin.
''Sinä pelotat minua, Erestor.'' Glorfindel laittoi kätensä suun eteen, kun tumma haltia viilsi käteensä vuotavan haavan.
''Lopeta! Satutat itseäsi!'' Glorfindelin hätääntynyt huuto sai Erestorin kohottamaan ihmettelevän katseensa.
''Mitä sinä siitä välität?'' Glorfindel nielaisi. Pitkän hiljaisuuden jälkeen tumma haltia kääntyi laskemaan puita ja merkitsemään ne verellään.
''Laita nyt ihmeessä se tikari jo pois!'' Glorfindel huudahti. Erestor totteli käskyä vilkaisemattakaan toiseen haltiaan, joka nyt huokaisi helpotuksesta. Haltiat pääsivät laskuissaan noin viiteensataan, kunnes väsymys otti vallan, ja he nukahtivat keskelle puiden viidakkoa.

***

Kun Glorfindel aamulla heräsi, hän totesi ensimmäiseksi nukkuneensa pitkään, ja toiseksi makaavansa epäilyttävästi Erestorin kainalossa. Hän yritti muistella viime yön tapahtumia, nähden mielessään vain puita, puita ja lisää puita. Haltia huokaisi ja kiitti itseään siitä, ettei tullut tehneeksi mitään typerää. Pian Erestorkin heräsi ja nousi äkkiä ylös huomattuaan kenen vieressä oli viettänyt yönsä.
''Valar sentään! Nukuimmeko ulkona?'' Glorfindel naurahti ironisesti.
''Ei tämä palatsiltakaan näytä, vai näyttääkö?'' Erestor haroi hiuksiaan.
''Mihin asti pääsimme?'' Glorfindel nousi ylös.
''Vähän yli viidensadan minun laskujeni mukaan. ''
''Selvä. Takaisin hommiin. ''(A/N: Hieman kaksimielinen) Erestor otti tikarinsa esiin, mutta toinen haltia tarrasi hänen käteensä.
''Älä.'' Erestor kohotti katseensa ja huokaisi.
''Ei ole muuta millä merkitä puut, ystäväiseni.'' Erestor alkoi itsekin ihmetellä uutta tapaansa kutsua Glorfindeliä.
''Mitä?''
''Mitä mitä?''
''Kutsuit minua ystäväksesi.'' Erestor katsoi hämmentyneenä ympärilleen.
''Ai niinkö?''
''Minä en ole kuuro! Sinä olet joka tapauksessa aivan eri haltia ennen tätä…'' Glorfindelin lause jäi kesken, kun Erestor osoitti taivaalle ja huudahti:
''Katso! Punainen valo!'' Glorfindel kääntyi ihmeissään, eikä aikaakaan kun hän makasi hämättynä maassa, Erestor päällään.
''Mielenkiintoista, ystäväiseni. Sait huijattua minua. Joka tapauksessa olet aivan eri haltia ennen tätä…'' Glorfindelin lause jäi kesken, kun tumma haltia kenenkään arvaamatta suuteli häntä intohimoisesti. Suudelman jälkeen Glorfindel ei saanut sanaakaan suustaan, vaan haukkoi ällistyneenä henkeään. Erestor katsoi häntä hymyillen
''Niinkö luulet?''

***

Muutaman päivän päästä Elrond ja Aragorn istuskelivat puutarhassa odotellen kahta tiettyä haltiaa.
''Tiedätkös, Estel; Minä luulen, että tämä todella kannatti. Heidän välinsä ovat muutamien päivien aikana saattaneet parantua huomattavasti.''Aragorn naurahti.
''Älä viitsi! Sinä näit heidät! Mikään mahti ei saa heitä ystävystymään.'' Elrond vilkaisi Aragornia hymyillen.
''Lyödäänkö vetoa?''
''Sopii minulle! Mitä sinulla on?''
''Valkoisen Puun lehti ajoilta kun kyseinen puu ei vielä ollut kärsinyt ruho. Todella arvokas. Entä sinun omaisuutesi, Estel?'' Aragorn alkoi kaivella säänpieksemän kaapunsa taskuja.
''Kolme omenaa. Kiinni veti!'' Aragorn ehti tuskin sanoa loppuun kun kaksi haltiaa ilmestyi kuin tyhjästä Elrondin talon puutarhaan. Konkarin suu loksahti aivan ammolleen, sillä rähisemisen sijaan haltiat nauroivat kuin viimeistä päivää. Elrond vilkaisi Aragornia merkitsevästi ja hymyili.
''No, kuinka monta puuta koristaa kaunista Rivendelliämme?'' Erestor ja Glorfindel vilkaisivat toisiaan suu ammollaan.
''Se tehtävä kai jotenkin… Öh… Unohtui.'' Elrondinkin leuka loksahti ja Aragornin silmät olivat pudota päästä.
''No tuota… Menkää sisälle ja syökää jotain. Olette varmaan nälkäisiä kaiken…öh…sen jälkeen.'' Aragorn vilkaisi Elrondia murhaavasti, kun kaksi ennen toisiaan vihaavaa haltiaa nousi portaat ylös. Elrond hymähti.
''Aragorn Arathornin poika. Olet minulle kolme omenaa velkaa.''

***

A/N: Anteeksi tästäkin. Ja minulla oli pahoja vaikeuksia keksiä tälle nimi, joten älkää murhatko mua. Ja edelleenkin sitä palautetta kaivataan suuresti!
Viimeksi muokannut Fanyare, Su Huhti 18, 2004 8:46 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Zenn
Örkki
Viestit: 116
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:32 pm

Viesti Kirjoittaja Zenn »

(( Haha. Zennie innostui -taas- kommentoimaan. Peljätkäätten. ))

Noniin, eipäs tehdä niin suurta numeroa itsestään.
Minä en yleensäkään pidä haasteficeistä, niissä on usein sellaista vähän väkisinväännetyn makua. Tässäkin tökki jokin, juoni vähän hyppelehti ympäriinsä. Ja kaikki kävi vähän nopeasti.

Erestorin ja Glorfindelin ystävystyminen oli minusta aika töksähtävä, he vaan heräsivät, ja hups, olivat maassa. Tai no, ei ihan kuitenkaan. :mrgreen: Eh, pointti on se, että tunteita voisit kuvailla enemmän, paljon enemmän. Itse asiassa muutakin kuvailua voisit lisätä.

Umm.. Mitäs vielä.. Niin! Nuo >-merkit häiritsi alussa, tai siis no, onhan ne ihan käytettyjä kirjoissa (TSH:ssa käytetään niitä!), mutta ficeissä ne on jotenkin töksähtäviä, tai jottain. Niin, ja välillä oli vähän vaikea saada selvää, kuka sanoo ja mitä, ei vaan noiden merkkien takia.

Mutta toki tässä oli plussaakin. Ensinnäkin se, että nuo pakolliset lauseet oli laitettu sujuvasti tuohon tekstiin. Ja mukava paritus ennenkaikkea. :mrgreen: Ja huumorikin oli kohdallaan. Tuo loppu oli kaikkein hauskin. ^^;

Eeh. Vaikka tässä onkin nyt paljon kritiikkiä, niin sen on tarkoitus olla rakentavaa, koska sinusta tulee vielä loistava kirjoittaja. Ja ööh. Vaikka nyt höpötinkin joutavia ummet ja lammet, niin minä pidin tästä tarinasta. Hieno on. *hyms*

(( Hoo, ihan liian pitkä ja rakentava kommentti ollakseen lähtöisin Zennien näppiksestä.. o.O ))
Epätosimiehekäs mieli korvaa puuttuvan älyn.
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Lempiparituksiani!
Joo, nuo >>-merkit häiritsi. Ja kuvailua enemmän.

Älä loukkaannu. Pidin tästä kyllä mutta nuo jutut häirisivät.
Jos korjaat ne tämä on mahtava. *ylistää*
*uhraa tulostus paperit*
Mahtavaa! *toistanko itseäni*
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Heh. Nyt kun luin tuon toiseen kertaan sain vähän sellaisen käsityksen, että Erestor on kännissä :lol: Kirjotin ton pääosin yöllä joten... No ymmärrätte kai. Ja tuosta E:n ja G:n suudelmasta: Erkki tais vaan haluta osoittaa Glorfille et ei se piruliste mikään tosikko oo tai jotain :wink: Olen tottunut käyttämään noita merkkejä, mutta jos ne on ficeissä häiritseviä niin tottakai luovun niistä. En halunnut kauheasti venyttää juonta niin kuin kaunareissa tehdään, joten sain ilmeisesti aikaan liian nopeasti etenevän juonen. Tou, aina mie epäonnistun! Enkä näköjään ole öisin kuvailevalla tuulella X) Mutta enivei, kiitos kovasti palautteesta! Ihanaa, että sanoitte asiat suoraan, kiertely on aina niin vaikea ymmärtää :wink: Teidän iloksenne voin korjata jo nyt nuo >>-merkit tavallisiksi lainausmerkeiksi. Jos vain lukeminen on silloin helpompaa...
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Mosaic
Örkki
Viestit: 187
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2004 9:31 pm
Paikkakunta: Arskan Hattu ^^ (Ja Tampere...)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mosaic »

Lord Elrondin käskystä Mosaic pahoittelee jo näin alussa rakentavan palautteen puutetta

Tämä oli aivan mahahtava.
Hauskaa oli tätä lukiessa ja Mossua ei hajtannut, vaikka juoni kulki vähän nopiasti :)
Ja täytyy vielä kiittää ja kumartaa, että valitsit niistä kolmesta parituksesta juuri tuon (tosin minä vieläkin himoitsen saada joskus lukea sinen kirjoittama Elladan/Elrohir ficci :wink: )
Elikkäs se on edelleen: Hiano tarina :D
And together we may rule the Earth with irresistable nakedness and homoerotic dance routines!
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Viesti Kirjoittaja Niénor »

hieno ja hauska tarina! :D
loppu teksti oli hauska..en tiedä katsoivatko silmäni väärin vai mitä,kun yhdessä vaiheessa kattelin että Aragorn lyö vetoa itsensä kanssa ja sit Elrondin..taisi mun silmät vaan nähdä omiaan..unettomuutta,nähkääs..

tässä ei ollu mitään rakentavaa palautetta *menee nurkkaan häpeämään*
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
Persialainen marssi
Örkki
Viestit: 22
Liittynyt: La Syys 02, 2006 7:31 pm

jaahas--- Kyllä...

Viesti Kirjoittaja Persialainen marssi »

Se oli mukava lukea, selkeä.. Tykkäsin siitä ja huumori oli hyvää. Ehkä olisi hieman voinut kuvailla enemmän sitä, mitä kaikkea muuta siellä metsässä tapahtui ( :oops: siis tarkoitan sitä, että kuinka tämä suhde muokkautui siihen muotoon, enkä mitään ylimääräistä....), ehkä enemmän molempien ajatuksiin ja olotiloihin keskittymistä.. Mutta itse en olisi tuohon haasteeseen pystynyt tekemään noin hyvää, joten täytyy sanoa että hienosti kirjoitettu.

Aikas rakentavaa, vai mitä....
Avatar
mr.Greenleaf
Örkki
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 8:14 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja mr.Greenleaf »

*Naur* Hauska ficci! :lol:
Mielenkiinto heräs todenteolla kun luin ton "Pitää mainita" ja "Pakolliset repliikit" Parhaat olivat nut "Punainen valo" ja "Yhtä hyvin voisin mennä iskemään Haldirin"
Kyllä nauratti nuo noiden jutut! :D
Etenkin kun Glorfindel ei ollut merkinnyt puita ja kaikki jouduttiin alottamaan alusta! Voi noita kahta... :)
Sekä hauska lisäys oli tuo Aragornin ja Elrondin vedonlyönti!


Oli kyllä lyhyt ficci, mutta oikein hyvä! Piristi päivää kummasti, kiitos siitä betani! :)
Vuoden 2008 Gimli Kiitos kovasti <33
Vastaa Viestiin