Kirja vai leffa?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Kumpi TSH oli parempi: Kirja vai leffa?

Kirja
151
55%
Leffa
50
18%
Molemmat ovat yhtä hyviä
74
27%
 
Ääniä yhteensä: 275

Judylas
Puolituinen
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 4:13 pm
Paikkakunta: Moni ei tiedä, harva arvaa ja loppuja ei edes kiinnosta.

Viesti Kirjoittaja Judylas »

Miusta leffat oli parempia vaikken ole lukenu vielä kirjaa... :oops:


Ihana ORLI! Ilman leffoja en ikinä ois kai ees ihastunu Orliin, Billyyn ja Domiin... :oops:
Cara
Puolituinen
Viestit: 242
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:30 pm
Paikkakunta: Hukkapiilo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cara »

Annoin ääneni molemmat ovat yhtä hyviä -kohdalle. Koska asia on näin. Piste. :wink:
You know I’d die just to hold you, stay with you
Somehow I’ll show you that you are my night sky
I’ve always been right behind you
Now I’ll always be right beside you


Evanescence - You
Gwain
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 2:23 am

Viesti Kirjoittaja Gwain »

Kirjalle annoin ääneni vaikka pitkään mietin, olisiko pitänyt pistää molemmat yhtä hyviksi. Kirja on kuitenkin tavallaan läheisempi ja henkilökohtaisempi kuin elokuvat, ja kuten Legoliina sanoi, lukiessa voi muodostaa omat mielikuvansa asioista. Mikäli haluan visuaalisen elämyksen, katson elokuvan, jos taas haluan kuulla/nähdä/kokea tarinan, luen kirjan. Näin se mielestäni menee jokaisen filmatisoidun kirjan kohdalla, oli elokuva sitten miten hyvä tahansa.
Avatar
Violet
Örkki
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 12:06 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Violet »

Vastasin molemmat, koska ilman elokuvia en olisi koskaan lukenut kirjaa, mutta toisaalta ilman kirjaa ei olisi koskaan ollutkaan mitään elokuvia. Eli molemmat ovat yhtä tärkeitä, ainakin minulle.
Ei suklaa ole mikään rakkauden korvike. Rakkaus on suklaan korvike.
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Laitoin palluran tuohon molemmat yhtä hyviä-kohtaan. Toisaalta kirja on pidempi ja siinä on enemmän nautittavaa (:
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Ehdottomasti kirja. Olen lukenut sen niin monta kertaa vuosien aikana että se kirjojen maailma tuntuu itselleni siltä oikealta. Ja tykkään käyttää omaa mielikuvitustani lukiessani ja kuvitellessani millaiselta Keski-Maa näyttää.
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Sun Weasley
Örkki
Viestit: 38
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 4:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sun Weasley »

Minä sanon, että leffat. Kirjoja en tosin ole lukenut, mutta epäilen, että on aika pitkäveteistä, koska siellä melkein koko ajan soditaan ...
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Sun Weasley: Kyllä sun kannattaa se kirja lukea. Ehdottomasti. Ja ei kirjassa ole mun mielestä korostettu sitä sotaa yhtään niin paljon kuin leffoissa. Siinä on jotenkin tavallaan leppoisampi ja myös traagisempi tunnelma. Eli siis enemmän tunnelmaa. Lue ihmeessä. :)
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

Mielestäni molemmat ovat yhtä hyviä ja niitä on vaikea verrata. Elokuvan ainut vika oli, että välillä elokuva ei noudattanut kirjaa.
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
Hedwig
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2004 3:49 pm
Paikkakunta: Klaukkala (Kontu)

Viesti Kirjoittaja Hedwig »

Annoin ääneni leffalle, mutta kirjakin on tosi hyvä... Leffa vaan oli vähän parempi.:)
Nictus
Örkki
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 2:29 pm
Paikkakunta: Turku.

Viesti Kirjoittaja Nictus »

Mielestäni molemmat olivat kyllä yhtä hyvät. (:
Ei mee tiietä.. Me ajetaan vaan mopolla..
Sonya
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 3:22 pm

Viesti Kirjoittaja Sonya »

Kirja on ehdottomasti paras.

Elokuvista vain yksinkertaisesti puuttuu tärkeä osa siitä Tolkienin luomasta Maailmasta, josta minä välitän.

Ei, noissa taidokkaasti kuvatuissa elokuvissa ei ole mitään vikaa, ja minä osaan käsitellä ne myös pelkkinä elokuvina, jotka eivät liity mitenkään Kirjaan.

Mielipiteeni on hyvin yksinkertainen, eikä turhan moniselitteinen.
Netti on taas rikki. ;__;
Surunmurhaaja
Örkki
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2004 3:08 pm

Viesti Kirjoittaja Surunmurhaaja »

Olisikohan ne elokuvat sittenkin vain ylikaupallista rahastusta? Olisikohan ne elokuvat sittenkin vain visuaalista pelleilyä? Olisikohan ne elokuvat sittenkin vain teinikatsojien nuoleskelua ylisöpöillä näyttelijöillä? Olisikohan ne elokuvat vain kirjan suosiolla ratsastavia?

Ja oliko siitä elokuvasta pakko tehdä niin hemmetin kaksimielinen?

Itse olen muutaman kerran lukenut tuon Taru sormusten herran. Se on vain joka kerralla parempi ja parempi. Samaa ei voi sanoa elokuvista. Kyllä niitä katsoo, mutta... Elokuvaan ei mahdu sitä, minkä Tolkien on luonut. Kun lukee muita Tolkienin Keski-maasta kirjoittamia kirjoja, näkee paremmin sen loistavuuden. Tolkien on luonut mahtavan maailman ja tapahtumat sille. Minä ainakin pidän vielä enemmän Silmarillionista kuin Tarusta. Se on vielä mielenkiintoisempi. Vähän niinkuin raamattu, mutta paremmin kirjoitettu.

Kyllä! Tolkienilla on monia Keski-Maahan liittyviä kirjoja.

Seuraavaksi varmaan tehdään Numenorista elokuva. Saataisiin anakin visuaalisesti upea.
Vastustan kuvia allekirjoituksissa.
Faidra
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 10:33 pm

Viesti Kirjoittaja Faidra »

Totta, elokuvaan ei ole saatu kaikkea Tolkienin luomaa. Mutta silti, molemmissa on mielestäni omat hyvät puolensa. Mihinkään elokuvatrilogiaan ei varmasti saataisikaan ängettyä kaikkea. Se on toisaalta ihan hyvä (?).
Eli viimeisestä vaihtoehdosta painoin.
~Don't say
We have come now to the end
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping~
Arska
Puolituinen
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Hölmölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Yhtä hyviä, en osaa päättää sillä kummatkin ovat omalla tavallaan parhaita...kirjassa on erilainen tunnelma kuin leffassa. En osaa selittää..:P
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right
Vastaa Viestiin