Rúmilin salainen päiväkirja

Huumoria ja parodiaa yllin kyllin.

Valvojat: Andune, Ilona

Fey
Örkki
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammi 08, 2004 11:08 am
Viesti:

Rúmilin salainen päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Fey »

A/N:Kirjoittelin tämän joskus ammoisina aikoina huonolla englannilla, mutta nyt päätin yrittää suomentaa sen ja laitoin sitä samalla vähän napakampaan kuntoon. Vassoguu:

Kolmas Aika
Vuosi 300
Minun nimeni on Rúmil. Osaan kirjoittaa teg... tengwareilla! Olen 5 vuotta vanha. Minä asun Loro... Lond... Kultaisessa Metsässä. Minulla on yksi veli. Hänen nimensä on Haldir. Minä pidän hänestä!

Vuosi 301
Nyt minulla on toinen veli, Orophin. Minä en pidä hänestä!

Vuosi 302
Sänkyni alla on mörkö-örkkejä! En uskalla nukkua. Haldir lauloi tuutulaulun, vaikka hän ei osaa laulaa!

Vuosi 303
Leikin piilosta muiden haltialasten kanssa. Löysin niin hyvän piilopaikan, että eksyin! Haldir löysi minut. Toivottavasti en hukkaa tätä päiväkirjaa...

Vuosi 304
Päiväkirjani oli kateissa! Orophin oli ottanut sen käyttääkseen sitä vasarana. Typerä Oro!
Kiipesin mallornin latvaan, enkä päässyt alas. Haldir pelasti minut. Kun kasvan isoksi, minusta tulee Haldir!

Vuosi 305
Wow! Sain ensimmäisen jousipyssyni. Näytän hyvältä, kun kannan sitä mukanani joka paikkaan.

Vuosi 306
En vieläkään osaa ampua jousipyssylläni...
Orophin otti sen ja ampui heti napakympin! En voi käsittää, miten hän sen teki?! Olen kateellinen... Mutta hänpä ei osaa puhua!

Vuosi 307
Orophin laittoi hämähäkin tyynyni alle. Se ryömi hiuksiini. Kiljuin koko yön. Celeborn nimitti minua tytöksi! Hän on typerä. Minä olen haltia, enkä mikään tyttö!

Vuosi 310
Näin kävelevän puun. Kukaan ei uskonut, kun kerroin. He sanoivat, että haluan vain herättää huomiota. Mitä se oikein tarkoittaa?

Vuosi 315
Maistoin salaa Haldirin Suuresta Vihermetsästä tuliaisiksi tuomaa viiniä. Pahaa!! Harjasin kieltäni kaksi päivää päästäkseni mausta eroon!

Vuosi 317
Muutos urasuunnitelmissa: aion ryhtyä kuninkaaksi! Kruunu sopisi minulle mainiosti! Haldir voi yhä olla vartijani, ja Orophin...no... hän voi metsästää minulle ruokaa!

Vuosi 318
Orophin ei osaa vieläkään puhua.

Vuosi 319
En vieläkään osaa ampua jousellani! Täytyy varmaan harjoitella ahkerammin...

Vuosi 345
Vietin tänään 50:ttä alkuunpanijaispäivää! Olen nyt virallisesti aikuinen! Pelottavaa, vaikkakin Celebornin täytyy olla 100 kerta vanhempi kuin minä, mutta silti hän näyttää hyvältä.
Tein listan, mitä aion elämässäni saavuttaa:
- tulla kuninkaaksi
- oppia ampumaan jousipyssyllä
- opettaa Orophin puhumaan
- kasvattaa hiuksia
- mennä naimisiin

Vuosi 405
Orophin murahtelee! No, onhan sekin alku...

Vuosi 418
Partioin Nimrodel-joella. Ei örkkejä näkyvissä. Miksi minä en pääse pohjoisrajalle? Kuinka voin muka oppia ampumaan, jos minulla ei ole örkkejä maalitauluna?

Vuosi 500
Päiväkirjani on mystisesti alkanut olla kateissa taas...

Vuosi 510
Löysin päiväkirjani! Haldir oli juuri lukemassa siitä otteita "viinikerholaisilleen"! Nyt hän tietää kaiken! Pitäisikö minun alkaa pitää hänestä vähän vähemmän?

Vuosi 702
Harjoittelin ampuma-asentoja. Näytän yhä paremmalta jousipyssyni kanssa! Mutta en vieläkään osaa tähdätä ja ampua...

Vuosi 1050
Mikä Synkmetsässä oikein kiehtoo? Haldir ja Celeborn käyvät siellä yhtä mittaa!
Orophin ei osaa vieläkään puhua. Tunnen itseni yksinäiseksi.

Vuosi 1099
Kuulin huhun, jonka mukaan Thranduil lähetti viestin Galadrielille: "Vapauta Celeborn!" Miksi? Onko hän vangittuna? Olen alkanut pohtia, onko se avioelämä sittenkään kaiken vaivan väärttiä...

Vuosi 1300
Olen juossut koko vuosisadan Haldirin asioilla. Hän kutsuu sitä delegoinniksi. Mitä se muka merkitsee?

Vuosi 1501
Ihmettelenpä vain, mitä pointtia on ikuisessa elämässä, jos ei ikinä tapahdu mitään?

Vuosi 1698
Mikä masentava vuosisata!

Vuosi 1705
Sain siirron pohjoisrajalle, vihdoinkin!

Vuosi 1800
Olen ollut kiireinen, eikä ole ollut aikaa kirjoitella. Vartioin valtakunnan rajoja!

Vuosi 2295
Olen 2000-vuotias, mutta kuka nyt vuosia laskee! Näytän yhä hyvältä! Olen väsynyt opettamaan Orophinia puhumaan, sillä mitään edistystä ei ole tapahtunut!

Vuosi 2478
Voi ei! Miksi kaikki lähtevät Harmaisiin Satamiin? Täällähän on niin mukavaa! Sotikoon ihmiset muualla! Eivät he tänne uskalla tulla! Yksi yritti eilen. Iskin silmää, ja se pyörtyi! Niin heikko se oli!

Vuosi 2941
Olen Rivendellissä!! Huippua! Ensimmäinen matkani! Tapasin legendaarisen lordi Glorfindelin ja kysyin hiustenhoito-ohjeita. Hän pyysi minua kamariinsa paukulle. Mitä se oikein tarkoittaa? Aikooko hän tappaa minut? En ole nähnyt kaksosia. Onkohan heitä edes olemassa? Näin adoptoidun ihmislapsen. Aika haisuli!

Vuosi 2980
Näin Aragornin pussaavan Arwenia ja antavan hänelle myös sormuksen. Milloin minä saan omani?

Vuosi 3018
Thranduilin valtakuntaan on hyökätty! Haluan mennä apuun. Haldir myös. Ja Celeborn! Mutta Galadriel sanoo ei. Mikä narttu...

Vuosi 3018, Syyskuu
Päiväkirjani on taas ollut kateissa!

Vuosi 3018, Joulukuu
Löysin taas päiväkirjani! Se oli siellä missä sen pitikin olla. Alankohan tulla vanhaksi? Tosin näytän hyvältä, erityisesti silloin, kun kannan jousipyssyä mukanani!

Vuosi 3019, Tammikuun 15.
Merkillinen jengi saapui metsäämme pahamaineisen sormuksen kanssa. Haldir sanoi minulle: "Katso ja ota opiksesi!" Mitä hän oikein tarkoitti? Kenties vieraiden tuijottelua nenänvartta pitkin? Minun nenäni ei kuitenkaan ole yhtä pitkä kuin hänen...

Vuosi 3019, Helmikuu 17.
Saattue lähti vihdoin. Haldir palasi pohjoisrajalta vain sanoakseen hyvästit synkmetsän prinssille. Outoa... Mikä sählinki yhden korun takia! Haluan silti yhä sormuksen. Minkä tahansa sormuksen! Kaikilla muillakin on!

Vuosi 3019, Maaliskuu 3.
Voi veljeni! En voi uskoa tätä! Miten saatoit tehdä tämän minulle! Kuolit! Kuulin, että annoit myös haisevan kuolevaisen halata itseäsi. Etkö osaa puolustautua? Minun olisi pitänyt olla siellä! Jouseni kanssa!
Kuka nyt on isoveljeni? Missä Orophin on?

Vuosi 3019, Maaliskuu 11.
Örkit hyökkäävät! Vihdoinkin jotain tapahtuu!
Myöhemmin: Tapoin yhden örkin. Hyvä minä!

Vuosi 3019, Maaliskuu 15.
Täytyy kiirehtiä taisteluun, ei ole aikaa kirjoitella.
Myöhemmin: tapoin KAKSI örkkiä! Alan oppia tämän! Mutta minun täytyi letittää tukkani tänään kolme kertaa uudestaan ja ihan vain örkkien tähden! Typerät örkit!

Vuosi 3019, Maaliskuu 22.
Eikö kukaan voi niitä pysäyttää? Alan jo väsyä tähän. Selviydyin, nippa nappa. Osuin vain mallorniin!

3019, Huhtikuun 6.
Haltioiden Uuden Vuoden Päivä
Tapasin Thranduilin! Siinäpä vasta hallitsija! Tulisipa minusta samanlainen! Metsä nimettiin taas uudelleen ja jaettiin myös. Minä en saanut mitään. Missä minun valtakuntani on tarkoitus sijaita?

Vuosi 3019, Toukokuu 20
Arwen ja Elrond saapuivat. He ovat matkalla Gondoriin häihin. Milloinkohan minä pääsen naimisiin? Ei ole ketään jäljellä, sillä kaikki ovat lähteneet Valinoriin.

Vuosi 3019, syksyinen päivä
Olen itkenyt koko viikon. Kaipaan Haldiria. Miltähän meri näyttää? En piittaa enää miltä itse näytän.

Vuosi 3019, talvinen päivä
Hyviä uutisia! Orophin puhuu! Hän sanoi: "Miksemme jo lähtisi tästä metsästä ja suuntaisi Harmaisiin Satamiin? Haldir jo odottaa meitä Valinorissa!"
Olen niin onnellinen! Täytyy pakata kiireesti!

Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

*tikahtuu kaakaoonsa*
"Minulla on yksi veli. Hänen nimensä on Haldir. Minä pidän hänestä!"

"Nyt minulla on toinen veli, Orophin. Minä en pidä hänestä!"

*reps*
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Angapauriel
Örkki
Viestit: 160
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 2:37 am
Paikkakunta: Kontu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Angapauriel »

Kummaa kuinka tuohon päiväkirjaan tulee samalla merkintöjä, kun se on kadoksissa. :D Vai olenko ymmärtänyt nyt aivan väärin?

Nämä oli hauskoja.
Örkit hyökkäävät! Vihdoinkin jotain tapahtuu!
Myöhemmin: Tapoin yhden örkin. Hyvä minä!
Tuo oli hyvä! *naur* :mrgreen:
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.

Hyödyllistä latinaa: Bis dat, qui cito dat. - Kadesti antaa se, joka antaa nopeasti.
Mew
Örkki
Viestit: 119
Liittynyt: La Helmi 28, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Wonderland

Viesti Kirjoittaja Mew »

*tippuu tuolilta*

Vuosi 302
Sänkyni alla on mörkö-örkkejä! En uskalla nukkua. Haldir lauloi tuutulaulun, vaikka hän ei osaa laulaa!

*yrittää kaiken naurun keskellä löytää tavan miten nousta takaisin tuolille satuttamatta itseään*
Kuva
Kuva
Narmo
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 9:51 pm
Paikkakunta: Metrotunneli (Hellsinki)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Narmo »

*räkättää*
Tää on kyllä aivan... ihku! xDDD

"Näin adoptoidun ihmislapsen. Aika haisuli!"

XDDD
~~

Vuoden 2006 Comeback~ Kannatti herätä.
Avatar
Kate
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:04 pm
Paikkakunta: Siellä jossakin missä sinä et haluaisi olla :)
Viesti:

Re: Rúmilin salainen päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kate »

Repeilin oikein kunnolla tätä lukiessa xDD

*teippaa itseään kokoon jeesusteipillä*

Näitä ei pitäisi väsyneenä lukea, jos ei halua ottaa tuolilta melkein-putoamisen riskiä xD
"Oh loneliness - oh hopelessness
To search the end of time
For there is in all the world
No greater love than mine."

Annie Lennox: Love song for a Vampire
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

*L* Oli muuten tosi hauska, olen täällä hihitellyt yksikseni.. varsinkin tämä kohta sai nauramaan ääneen:
Vuosi 1501
Ihmettelenpä vain, mitä pointtia on ikuisessa elämässä, jos ei ikinä tapahdu mitään?

Vuosi 1698
Mikä masentava vuosisata!
Tosi mainio päiväkirja!
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Re: Rúmilin salainen päiväkirja

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Fey kirjoitti:Ihmettelenpä vain, mitä pointtia on ikuisessa elämässä, jos ei ikinä tapahdu mitään?
:lol:
Siinäpä vasta miljoonan arvoinen kysymys.

Oikein hauskaa tekstiä, pidin varsinkin siitä, että olit aloittanut jutun aivan vuodesta nakki ja muussi alkaen. 5-vuotias Rúmil on varmasti söpö näky ^^

En lukenut tätä eilen, koska niskakarvani nousevat aina vaan pahasti pystyyn, kun näen juttuja, joiden idea on selkeästi toiselta kirjoittajalta peräisin - kaikkihan me tunnemme Cassien päiväkirjoineen. Luin sitten kuitenkin ja vaikka idea ei olekaan omasi, tämä yllätti iloisesti, sen verran erilainen se oli.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Elfie
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 5:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elfie »

*nauraa* Ihana!

Joo, se oli erityisen söpöä että aloitit päiväkirjan jo Rúmilin lapsuusvuosista, niin että siellä on mukana näitä lasten viisauksia;

"Minulla on yksi veli. Hänen nimensä on Haldir. Minä pidän hänestä!"

"Nyt minulla on toinen veli, Orophin. Minä en pidä hänestä!"


:lol: Aivan loistava.
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

:lol: :lol: :lol:
Mainiota! Todella hauska päivis...
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Fey
Örkki
Viestit: 99
Liittynyt: To Tammi 08, 2004 11:08 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fey »

Voi mikä vastaustulva!
Kummaa kuinka tuohon päiväkirjaan tulee samalla merkintöjä, kun se on kadoksissa. Vai olenko ymmärtänyt nyt aivan väärin?
Vastaus: Niin, tämä on niitä haltiapäiväkirjoihin liittyviä mysteereitä. En minä tiedä miten se on mahdollista! :shock:
En lukenut tätä eilen, koska niskakarvani nousevat aina vaan pahasti pystyyn, kun näen juttuja, joiden idea on selkeästi toiselta kirjoittajalta peräisin - kaikkihan me tunnemme Cassien päiväkirjoineen. Luin sitten kuitenkin ja vaikka idea ei olekaan omasi, tämä yllätti iloisesti, sen verran erilainen se oli.
Vastaus: Kirjoitin tämän ensimmäisen kerran noin vuosi sitten osallistuessani Rúmil-aiheiseen päiväkirjakilpailuun jorn-benzon.homepage.dk osoitteessa. En voittanut. Ajattelin suomentaa tämän hetken mielijohteesta. En tiedä salaisten päiväkirjojen alkuperäisestä keksijästä mitään. Olen tietysti netistä lukenut muidenkin hahmojen päiväkirjoja, mutta en pidä itseäni matkijana tuon kilpailun takia, joka oli ensimmäinen innoitukseni kirjoittaa jotakin vastaavaa. Et silleen. :? [/url]
Melinia
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 12:26 pm
Paikkakunta: Tuolla missä lie *huitoo jonnekkin selkänsä taakse*

Viesti Kirjoittaja Melinia »

Voi tämä on ihan ihk ^^ Eihän Orophinilta mennyt kuin 3019 vuotta oppia puhumaan :D

Koulussa varmaan ihmeteltiin, kun kavereiden kanssa luettiin tätä ääneen ja revettiiin ihan totaalisesti useampaankin otteeseen^^
"Ryömi, nuuhki, iik!"
Anóriel
Örkki
Viestit: 184
Liittynyt: Pe Elo 27, 2004 6:02 pm
Paikkakunta: Satumaailma

Viesti Kirjoittaja Anóriel »

:lol: Tosi hauska päiväkirja! Naureskelin tuolle Rúmilin jousiammunta jutulle... mutta joo, hauska oli.
Akuma-hime
Puolituinen
Viestit: 224
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 5:10 pm
Paikkakunta: lahti-city

Viesti Kirjoittaja Akuma-hime »

Hehhee, tämä oli ihana!
Vuosi 304
Päiväkirjani oli kateissa! Orophin oli ottanut sen käyttääkseen sitä vasarana. Typerä Oro!
Kiipesin mallornin latvaan, enkä päässyt alas. Haldir pelasti minut. Kun kasvan isoksi, minusta tulee Haldir!
"Kun kasvan isoksi"-jutut ovat niin suloisia, ihana!


Tuokin kohta oli tosi hauska:
Vuosi 307
Orophin laittoi hämähäkin tyynyni alle. Se ryömi hiuksiini. Kiljuin koko yön. Celeborn nimitti minua tytöksi! Hän on typerä. Minä olen haltia, enkä mikään tyttö!
mahtava, repeilin kuin mikäkin idiootti!
Aloitan aamuni laittamalla weetabix-sukat jalkaan.
Elíniel
Puolituinen
Viestit: 277
Liittynyt: La Elo 21, 2004 9:27 am
Paikkakunta: Estelin syli.

Viesti Kirjoittaja Elíniel »

Enkö minä muka ole kommentoinut tätä ikinä? *hämmästynyt*

Tämä on joka tapauksessa todella hyvä, repeilin tätä lukiessani usammin kuin kerran, Rúmil oli vain niin ihana. :D Hän oli mielettömän suloinen varsinkin lapsena.
Haldir pelasti minut. Kun kasvan isoksi, minusta tulee Haldir!
Ihana! ^^ awww...
-Vuoden 2005 ja 2006 Aragorn.
Vastaa Viestiin