Slash-kysely

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Thorany
Örkki
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 12:43 am
Paikkakunta: Suklaatehdas.

Viesti Kirjoittaja Thorany »

Milloi luit Slashia ensimmäisen kerran?

Noin kolme vuotta sitten. Kolmetoista vuotiaana.

Mitä ajattelit siitä?

Kuin olisin tullut kotiin. Se oli niin kaunista ja erilaista.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?

Se oli Frodo/Sam PG-13-ficci. En muista mistä kertoi.

Miksi tykkäät slashista?

Koska se on usein kauniisti kirjoitettua tarinaa toisiaan rakastavista ihmisistä. ja se on viihdyttävää.

Luetko sitä usein?

Silloin tällöin, jos törmään hyvään tarinaan.

Kirjoitteletko itse?

Kyllä.

Lukevatko ystäväsi?

Ei ole ystäviä. Mutta monet tuntemani ihmiset lukevat.
Surku

Viesti Kirjoittaja Surku »

Olen huono muistelemaan, mutta yritetään nyt edes.


<i>Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?</i>
En millään muista kovin tarkasti, mutta jossain vaiheessa yläastetta (olen nyt siis lukion kolmannella).

<i>Mitä ajattelit siitä?</i>
Suurinpiirtein näin: 8) 8) 8)

<i>Minkä ficin luit ensimmäisenä?</i>
Ihan mahdotonta muistaa.

<i>Miksi tykkäät slashistä?</i>
Pidän lukunautinnoista (yrittäkää edes ajatella viattomasti tuo), eli tietysti pidän hyvinkirjoitetusta slashista ja on aina plussaa, jos siinä on minulle mieluisia henkilöitä. Ja kauneus hei, kauneus. Se on aina viehättänyt minua ja jos joku väittää, ettei ole kauniita slash-tarinoita, niin älköön tulko väittämään minulle. Slash nyt vain on niin.. no, edelleen "8) 8) 8)". :D

<i>Luetko sitä usein?</i>
Vaihtelevasti. Välillä joka viikko, jopa joka päivä. Riippuu muista kiireistä. Aina ei edes huvita (ymmärtäkääs nyt, eihän aina huvita seksi edes irl).

<i>Kirjotteletko itse?</i>
Jonkin verran. Nykyään elän kiireistä aikaa, mistä valitettavasti kärsivät muun muassa kirjoittaminen ja lukeminen. Riippuu myös inspiraatiosta, kirjoitan nimittäin vain silloin, kun on oikea idea ja fiilis kirjoittamiseen.

<i>Lukeeko moni ystäväsi?</i>
Umm. Olen huono arvioimaan mitään yleistä. Jotkut kyllä, jotkut ei. Öö.


Ok, ehkä en ole sitä tyyppiä, joka osaa oikeasti vastailla kyselyihin. :P
Gekka
Örkki
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 27, 2004 6:42 pm
Paikkakunta: Turvassa

Viesti Kirjoittaja Gekka »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran? On siitä jo pari vuotta
Mitä ajattelit siitä? Että tämähän on mahtavaa, ja tätä lisää :D
Minkä ficin luit ensimmäisenä? Ei mitään muistikuvaa. Siinä taisi olla Legolas ja Haldir..
Miksi tykkäät slashistä? Slashi on hyvää. Varsinkin jos on minulle mieluisa paritus ja hyvin kirjoitettu.
Luetko sitä usein? Kyllä mä aika usein.
Kirjotteletko itse? En
Lukeeko moni ystäväsi? Hmm.. Kolme tai neljä mutta ei kovinkaan usein..
"Good things and bad things both happen"

Kuva

Klick it, tee se tyylillä!
Dray
Örkki
Viestit: 63
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 6:26 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Dray »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Hmm. Muistikapasiteettini ei taida riittää täsmälliseen vastaukseen.. Luulisin, että joskus 3-4 vuotta sitten.
Mitä ajattelit siitä?
Varmaankin olin ensin hieman epäilevällä kannalla, mutta kuitenkin kiinnostunut. Luettuani sitten hieman lisää tajusin hamuavani koko ajan enemmän ja enemmän slashia käsiini ja lopulta jäin koukkuun.
Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Ficciä en muista. Se taisi olla jokin Potter-pairingeista.. Olisikohan ollut H/D.
Miksi tykkäät slashistä?
Siinä on vain jotain paljon kiehtovampaa kuin heteroparituksissa. Minusta tuntuu kuin heteroparitukset olisivat liian "tavallisia" ja sallittuja, kun taas slashissa on jotain salaperäistä ja joidenkin mielestä kiellettyä.. Juuri se "erilaisuus" tekeekin slashista kiehtovampaa.
Luetko sitä usein?
Kyllä vain. Nykyään on vain jäänyt hieman vähemmälle..
Kirjotteletko itse?
Juu, silloin tällöin. Tosin yleensä minua vaivaa paha inspiraation puute, enkä saa paljoakaan aikaiseksi..
Lukeeko moni ystäväsi?
Itse asiassa en ole ollenkaan varma! Luulen, että eivät.
No one would have made me a prefect, I spent too much time in detention with James.
~Sirius (HP&OotP; The woes of Mrs. Weasley; s. 155)
Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?

- Ei pitäisi kysyä ikinä näin vaikeita. Luultavastii melkein vuosi sitten. En minä tiedä. :D

Mitä ajattelit siitä?

- Kai olin aluksi vähän, että no joo justihin, mitähän kummaa tämäkin taas on. Mielipiteet tuppaavat tämän otuksen kohdalla muuttua hyvin nopeasti. ^___~
Minkä ficin luit ensimmäisenä?

- Herrajukeli. Mikäköhän mahtoi olla? Joku Sparksin juttu. Kai. ^^

Miksi tykkäät slashista?

- Jaa'a. Hyvin vaikea sanoa. Siinä vain on se...jokin. ^^

Luetko sitä usein?

- En. Yleensä vain, jos Sauna suosittelee jotain hyvää. ^^ Laadukkuutta pitää olla.

Kirjotteletko itse?

- Jonkin verran. Ihan kilttejä tosin. Ehkä sitten joskus. XD

Lukeeko moni ystäväsi?

- Hm.. Lasketaanpa... Neljä ihan oikeaa kaveria IRL. Nettitutut lähestulkoon kaikki.:DD
Welcome to the Caribbean, love.
Lauremírë
Örkki
Viestit: 40
Liittynyt: La Marras 06, 2004 6:33 pm
Paikkakunta: Viimeinen koto

Viesti Kirjoittaja Lauremírë »

Milloin oli eka kertani:

Pari vuotta sitten, kasilla ollessani (nyt lukion ekalla).

Miltä se tuntui:

No se eka oli: "Wou. Woou. WOOOU." Oli se sen verran hyvä, enkunkielinen Merry/Pippin. Ja tuhottoman pitkä. Mutta hyvää kannattaa lukea ja odottaa. :wink:

Minkä ficin luin ensimmäisenä:

Daisy Gamgeen "The History of Us". Siis elämä, oikeasti todella hyvä, tempaa mukaansa. Jos jaksaa kahlata melko helppolukuista enkkua läpi, niin tässä: http://home.comcast.net/~daisygamgee/commence.htm . Olen vieläkin ihan fani, mailasinkin sille kirjoittajalle joskus. :mrgreen: En tosin ole ihan jokaista tuon tarinan kappaletta lukenut, viimeisimpiä siis.

Miksi sitä on kivaa lukea:

En tiedä. Se on parhaimmillaan todella kaunista. Erityisesti hobittiparituksista pidän.

Luenko usein?

En kovin usein, oikeastaan hyvin harvoin. Ehkä kerran-pari vuodessa.

Raapustanko itse:


No kerran kirjoitin, mutta sitten ajattelin jättää sen muille. Mutta ehkä jokin hobittiparitus inspiroi jossain vaiheessa.

Lukeeko joku ystäväni:

En ole tullut kysyneeksi. Luultavasti ainakin pari.
Arska
Puolituinen
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Hölmölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?

Örm...luultavasti niinä aikoina kun loftikseen ekaa kertaa eksyin...loftis on opettanut miulle kaikki elämän suuret asiat XD
Mitä ajattelit siitä?

Ajatelin että wtf?O__o aluksi se tuntui hyyvin pudolta mutta lopulta totuin siihen että slässiin törmäsi kaikkialla.
Minkä ficin luit ensimmäisenä?

erm...*ei mitään hajua*
Miksi tykkäät slashistä?

Täällä ei näytä olevan vaihtoehtoa "miksi et tykkää slashista" XD noh tuota,mine inhosin sitä aluksi,mutta nykyään se...menettelee...jotenkin. *irvistys*
Luetko sitä usein?
En,kun en löydä koskaan juuri sellaisia kuin haluaisin lukea ^^''

Lukeeko moni ystäväsi?

anna mie kelaan...jooh?monet,monet ystäväni^^''
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right
Still
Örkki
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Harmaat Satamat

Viesti Kirjoittaja Still »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Joskus ehkä pari vuotta sitten. Istuttiin kahden kaverini kanssa lukemassa tavallisia ei-slash ficcejä koneella. Saatiin sitten puhelu yhdeltä toiselta kaverilta, joka kehui erään nc-17 slashin taivaisiin. No pahaa- aavistamattomina sitten luettiin se samainen. Ja jäätiin koukkuun. Sen jälkeen luettiin paikan kaikki nc-17 slassit ja siinä koneen ääressä niin pieninä ja viattomina punasteltiin kaikille kaksimielisyyksille. Nykyään sitä voi lukea vaikka koulun atk- tunnilla, ilman mitään sen kummempia reaktioita :)

Mitä ajattelit siitä?
Ensimmäisiä ajatuksia en pysty muistamaan, mutta kyllä pidin siitä heti. Jotenkin se oli sellainen "pahisjuttu" aluksi, tuli ihanan syntinen olo aina kun oli jotain lukenut. Sittemmin HP rupesi kyllästyttämään hieman, ja etsin sitten jotain uutta. Haltiaslassi on vielä koukuttavampaa kuin HP.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Ei mitään muistikuvaa.. :roll:

Miksi tykkäät slashistä?
Se on ihanaa. Kai osasyy on se, että se on edelleen vähän sellainen pahisjuttu.. Homous ja homoparitukset nyt vaan sattuvat olemaan niin helvatan sööttejä^^ Ja se on kai se tunne, että hei minä luen ja kirjoitan ja ajattelen jotain mistä ei välttämättä ääneen puhuta. Niin siis paitsi minä^^

Luetko sitä usein?
Köh.. No usein. Tarkoittaa siis melkein päivittäin.

Kirjotteletko itse?
Jonkun verran, en niitä ole julkaissut mutta kyllä kirjoitelmia ja yritelmiä löytyy..

Lukeeko moni ystäväsi?
Juu. Kaikki paitsi yksi. Kaikki muut rakastavat ja ihkuttavat ja ovat addiktoituneet. Mein musta lammas pitää koko ajatusta ällöttävänä^^
Kiss me deadly. Kiss me, Kill me, Love me.
Melinia
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 12:26 pm
Paikkakunta: Tuolla missä lie *huitoo jonnekkin selkänsä taakse*

Viesti Kirjoittaja Melinia »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Hmm... siitä taitaa olla pari vuotta. Olimme Phiedralla minä ja Still. Me luimme jotain HP-ficcejä, jotka eivät olleet slashiä. Sitten Delly sendi Phiendralle kai... no men muista. Kuitenkin se oli Nc-17 femslassia. No sitten luettiin lisää ja lisää kunnes siihen jäi koukkuun. :D

Mitä ajattelit siitä?
No ensiksi kai punastuin, sitten virnuilin jotain omaa ja niin, mutta pidin ja halusin lukea lisää. Tosin sitten, kun kaverini puhuivat siitä niin kovaan ääneen koulussa minua alkoi nolottaa^^' Niin... no kuitenkin luin koko ajan slashiä, vaikka nyt en kauheasti siitä halunnut puhuakkaan koulussa niin kyllä min sitä koko ajan luin^^

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
En muista mikä se oli, mutta kuten sanoin soli Nc-17 femslashiä^^

Miksi tykkäät slashistä?
Hmm... son vaan niin... *miettuii oikeaa sanaa* hyvää? Ihanaa? No kuitentenkin. Se on erillaista ja sittenkun ei aluksi ollut edes tottunut niin se oli... no men tiedä. Pidän kuitenkin ja paljon^^

Luetko sitä usein?
Luen ainakin pari kertaa viikossa joskus useamminkin^^

Kirjotteletko itse?
En ole ainakaan tähän mennessä kirjoitellut. Ehköä pitäisi :D

Lukeeko moni ystäväsi?
No ainakin viisi. Muut eivät ole tunnustaneet XD Mutta luultavasti lukevat^^
"Ryömi, nuuhki, iik!"
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Lauremírë kirjoitti:Daisy Gamgeen "The History of Us". Siis elämä, oikeasti todella hyvä, tempaa mukaansa.
Olen aivan samaa mieltä! Varmaan paras Merri/Pippin mitä olen koskaan nähnyt. Luin tuon joskus kauan sitten ja palasin siihen uudestaankin :D

Joplin, kivan kokoelman noista mielipiteistä olet kasannut! :wink:
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Artanis
Örkki
Viestit: 109
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 6:08 pm
Paikkakunta: Dirujen treenikämppä (niin varmasti)

Viesti Kirjoittaja Artanis »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Joskus vuosi sitten, kun netti tuli meille.

Mitä ajattelit siitä?
Ensin hieman epäröin ja jopa pelkäsinkin mutta sitten lukemani alkoi miellyttää minua. Tuli oikea ahaa-elämys, että tämähän on hienoa!

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Se oli...*miettii* Rhysennin Raincoat!Draco eli Draco ja punainen sadetakki. Näin tarkkaan muistan! *virn*

Miksi tykkäät slashistä?
En oikein tiedä...On vaan niin söpöä kun kaksi ihanaa miestä (tai naista) löytää toisensa.

Luetko sitä usein?
Totta maar! Aina ja kaikialla kun on mahdollista!

Kirjoitteletko itse?
Kyllä, ainakin vähän. En oo julkaissut vielä yhtään slash-ficciä.

Lukeeko moni ystävistäsi?
Ei tietääkseni.
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Voi ei, en muista enää tarkasti edes vuotta. Ehkä 2002 tai 2003 keväällä?

Mitä ajattelit siitä?
Ficci, jonka tuolloin luin ei näin jälkeenpäin ajateltuna ollut mitenkään kovin hyvä. Se oli lyhyt ja varustettu melko mielikuvituksettomalla juonella ja kummallisilla elementeillä. Silloin se tuntui kuitenkin rohkealta vedolta (en tajunnut sen liittyvän suurempaan ficcien joukkoon, sillä se ei liikkunut slash- nimellä eivätkä kommentit viitanneet suurempaan kirjoon) ja tuoreelta. Se oli myös jollain tapaa suloinen ja herkkä, eri tavalla kuin kirjallisuudesta aiemmin lukemani hetero- romanssitarinat. Tulin uteliaaksi ja minun oli löydettävä lisää samanlaista.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Edellä mainitun, jonka nimen olen unohtanut. Ensimmäinen ficci, joka purjehti netissä slash- nimikkeen alla ja jonka luin, oli FinFanFunista löytämäni NC- 17- tasoinen Tuomiovuoren juurella. Myöhemmin se paljastui Lizlegon kirjoittamaksi. Ensimmäisellä lukukerralla pidin sitä häveliäänä enkä ollut kehdata lukea sitä loppuun. Pienen slashiin totuttelun jälkeen popsin kuitenkin myös NC- 17 ficcejä hyvällä mielellä ja kun myöhemmin luin samaisen ficin uudestaan, olivat tunnelmat aivan toisenlaiset.

Miksi tykkäät slashistä?
Sen viehättyvyys perustunee omalla kohdallani erilaisuuteen. Het- romansseista on vain tullut jotenkin niin arkipäiväisen tylsiä verrattuna kahden (tai useamman ;) mieshahmon suhteisiin. Niissä on jonkinlaista kielletyn romanssin jännitystä, mitä voi olla vaikea saada irti naisen ja miehen rakkaudesta. Sitäpaitsi, mikä voisi olla somempaa kuin kaksi suutelevaa miestä? ^-^

Luetko sitä usein?
Nykyään ajanpuutteen vuoksi huomattavasti harvemmin kuin ennen, valitettavasti.

Kirjotteletko itse?
Oikein mielelläni. Olen julkaissut täällä tuotoksiani, mutta nyt on ollut pitkä väli niidenkin kanssa, mihin vaikuttaa ajanpuute sekä niiden pituus. Minulta menee paljon aikaa saada valmiiksi yksikin täysipituinen tekele, kun haluan nyhrätä siitä täydellisen ja se on melko uuvuttavaa. Olen ikikiitollinen kaikesta saamastani palautteesta ja ihmisistä, jotka ovat jaksaneet kahlata kirjoituksiani läpi. Erityisesti haluaisin kuitenkin kiittää Jesteriä, joka niin uutterasti kommentoi tekeleitäni ja tunnen huonoa omaatuntoa, kun en ole saanut pitkiin aikoihin mitään valmiiksi.

Lukeeko moni ystäväsi?
Yksi, mutta hänkin on erkaantunut siitä j- popin maailmaan ja siitä tehtyihin fanitarinoihin.
Ihmisyys ei ole fyysinen määritelmä,
se on henkinen päämäärä.
Sitä ei anneta,
se ansaitaan.

~Richard Bach
Green_dragon
Örkki
Viestit: 93
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Green_dragon »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Hmm... Olisikohan ollut joskus pari vuotta sitten FinFanFunissa, paritus taisi olla Draco/Harry. Tämä samainen paritus on nykyäänkin suosikkini HP-slashista.

Mitä ajattelit siitä?
Pidin siitä heti, ehkä se vaikutti aluksi hieman kummalliselta, mutta kiinnostukseni heräsi. Mitkään muut ficit eivät ole saaneet minua niin innostuneeksi kuin slash. Se oli minulle aivan uutta ja ihmeellistä, voi sanoa, että jäin melkein heti koukkuun.

Minkä ficin luit ensimmäiseksi?
Se oli jokin Draco/Harry-ficci, niin kuin jo kerroin.
Nimeä en muista millään, mutta sen muistan, että se oli aika lyhyt, mutta kuitenkin hyvä. Sen rating taisi olla PG-13...

Miksi tykkäät slashista?
Se on vain niin ihanaa! :wink: Saan slashista paljon enemmän irti kuin hetistä. Het on niin tylsää, tuntuu ettei siitä genrestä löydä enää mitään uutta... Ja homothan ovat vallan suloisia!

Luetko sitä usein?
Niin usein kuin vain pystyn, mutta nykyään lukemiseni on jäänyt koulun takia vähemmälle.

Kirjoitteletko itse?
Kyllä min jotain olen yrittänyt raapustella, mutta kaikki ficit ovet jäänet jostain syystä kesken.
En jaksa keskittyä yhteen juttuun kauhean kauaa...

Lukeeko moni ystäväsi?
Kaksi, mutta toinen ei varmaan enää pahemmin välitä.
Kuva
Together, like that.

Grotto
lumienkeli
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 2:57 pm
Paikkakunta: Sillan alla pahvilaatikossa

Viesti Kirjoittaja lumienkeli »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
On kai siitä pitkä aika jo kun ensimmäisen kerran luin... Tämän ficcin paritus taisi olla Sirius/Remus... *muistelee* Tai sitten yksi englanninkielinen fic, en ole aivan varma...

Mitä ajattelit siitä?
Katsoin hetken näyttöä, kunnes räjähdin nauruun... Ja ajatuksina taisi olla epäuskoisuutta ja riemua. Rakastuin slashiin sillä hetkellä.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Nimeä en enää muista, siitä on sen verran kauan. Mutta pidin siitä... *muistelee kaiholla* Harmi etten voi nimeä kaivaa muististani enää ulos. Se olisi mukava lukea uudestaan.

Miksi tykkäät slashistä?
Hmm... Kinkkinen kysymys. Johtuisikohan se erilaisuudesta tai jostain... Slash vain on slashia kaikessa viattomuudessaan ja kauneudessaan...

Luetko sitä usein?
Joka päivä... Lasketaanko slash-roolipelitkin lukemiseksi? *nauraa*

Kirjotteletko itse?
Tietenkin. Onhan noita tullut tehtyä jo vaikka kuinka monta, mutta en pidä yhdestäkään tekemästäni. Aion siis jatkaa kirjoittelua niin kauan kunnes olen tyytyväinen.. ehkäpä sitten julkaisen jonkin niistä netissä...

Lukeeko moni ystäväsi?
Lukee... ehkei yhtä paljon mitä minä, mutta kuitenkin... Tai no. Ainakin voisin nostaa yhden ystävistäni ylitse muiden. ^_^;
Tuota... Kyllä he lukevat, jos ei muuten niin ainakin silloin kun minä annan heille jotain luettavaksi.
Mutta, tämä joka on ylitse muiden, lukee varmaankin enemmän mitä minä... *virn*
Viimeksi muokannut lumienkeli, Su Kesä 05, 2005 6:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kele lam. Nom piki piki, nom minsi winsi. Lam seisei, eunichi. Snip snip."
Lumienkeli on enemmän tai vähemmän aktiivinen
Vinoviiva
Ei enää inha Grim vaan nätti lumienkeli ^___^
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Re: Slash-kysely

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Hmm. Onko tällaista ollut Loftiksessa joskus? Ikään kuin olisin joskus vastannut vähän samantapaiseen kyselyyn.

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Apua. Olin 11-vuotias, eli vuosi oli 2000. Se ficci sisälsi sekä hettiä että slashia. Ja se oli NC-17! En ollut silloin(kaan) turhantarkka ikärajojen kanssa...

Mitä ajattelit siitä?
Itse asiassa en muista enää. Muistaisin kyllä, jos olisin järkyttynyt siitä tai pitänyt siitä ihan hirveästi. Se taisi olla niin luonnollista minun mielestäni, etten pahemmin hätkähtänyt ajatusta.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Se oli englanninkielinen RPS. Mukana oli tosin Mary Sue, silloin en ollut allerginen sille. En edes muista ficin kirjoittajaa tai nimeä... Ja siinä oli viisi tai kuusi henkilöä paritettuina toisilleen, eli ei mikään hirveän tavallinen aloitusficci... :roll:

Miksi tykkäät slashistä?
Valarin tähden, pitäisikö tuohon osata vastata? Sanotaan vaikka niin, että minä saan kicksejä slashista.

Luetko sitä usein?
Välillä useammin, välillä harvemin. Nyt on ollut n. kolmen viikon paussi, eilen luin pari.

Kirjotteletko itse?
Kyllä. Kaikki eivät päädy nettiin, mutta osa kyllä.

Lukeeko moni ystäväsi?
Ei, harmi vain. Yhden sain lukemaan hevisetää, mutta eipäs hän tuntunut innostuvan siitä mitenkään mainittavasti. Höh.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Vastaa Viestiin