Roverandom

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

MoLLy^^
Örkki
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Loka 13, 2004 7:39 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MoLLy^^ »

Itse en ole lukenut kyllä teosta, mutta varmasti todella hyvä! (: Täytyypi kai lukea.. Vois tossa joulun tienoilla jostain hankkii sen x)
Mä en pääse turun miittii.. Nyyh.. x( Ei kivaa.. Olin ihan innoissani menos sinne.. Helv.

-Haluan poikaystävän- <3 xDD

www.geocities.com/jennyn_blog
Tups
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: To Marras 04, 2004 7:08 pm
Paikkakunta: Se joka on liian kaukana

Viesti Kirjoittaja Tups »

Olen melkolailla samoilla linjoilla edellisten kanssa, Roverandom on HYVIN suloinen ja söpö kirja. Okei, en ole koskaan perustanut koirista, mutta tuossa se oli kiva. Pidin siitä kuu-jaksosta ehkä eniten. Se oli niin, hm, pimeä. <33
Burn, honey, burn, let the fire eat away.

Taideteos
Gekka
Örkki
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 27, 2004 6:42 pm
Paikkakunta: Turvassa

Viesti Kirjoittaja Gekka »

Minä pidin kirjasta todella. Varsinkin rakastan sitä "ideaa/tapahtumaa" jonka seurauksena tarina syntyi. :3 Voi että. <3
Kirja on todella Tolkiemainen, lämmin ja herttainen. Kauheasti en sen tapahtumia enää muista kun luin sen pari vuotta sitten, että en osaa nimetä lempikohtaa.. Emmä kyllä varmaan osaiskaan nimetä mitään erityistä kohtaa, koska musta se oli kokonaisuudessaan ihana kirja. :D
"Good things and bad things both happen"

Kuva

Klick it, tee se tyylillä!
Faidra
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 10:33 pm

Viesti Kirjoittaja Faidra »

Sain sen noin pari vuotta sitten tädiltä lahjaksi ja luin. Todella suloinen!
~Don't say
We have come now to the end
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping~
RanDOM
Örkki
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 09, 2005 8:15 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja RanDOM »

Tykkäsin. Oli kirjoitettu samaan sävyyn kuin Hobitti. Sympaattinen.
All my friends have gone to battle.
I would be ashamed to be left behind.
Misha
Örkki
Viestit: 57
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 5:27 pm

Viesti Kirjoittaja Misha »

Uiii!!! Roverandom!! Loistava kirja. Itse olen lukenut sen ainakin kolmesti. Viime kerrasta ei ole kovinkaan pitkä aika... Luulisin. :P Hyvä kirja. Sympaattinen, suloinen, ihana... Kaikkea mitä sadulta vaaditaan. Vähän se on ohut, mutta haitanneeko tuo. Ja meidän kirjastossa se on lasten osastolla. :roll: Sinnehän se on varmaan tarkoitettukkin. Lapsille siis. Mutta voivat sitä isommatkin ihmiset lukea. Ainakin tätini piti siitä, kun luki sen. :lol: Juu. Ihana kirja on. Tolkienia parhaimmillaan. :) Minun mielestäni siis. :roll:
tiku
Samooja
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 10:25 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tiku »

WhitePaw kirjoitti:Uiii!!! Roverandom!! Loistava kirja. Itse olen lukenut sen ainakin kolmesti. Viime kerrasta ei ole kovinkaan pitkä aika... Luulisin. :P Hyvä kirja. Sympaattinen, suloinen, ihana... Kaikkea mitä sadulta vaaditaan. Vähän se on ohut, mutta haitanneeko tuo. Ja meidän kirjastossa se on lasten osastolla. :roll: Sinnehän se on varmaan tarkoitettukkin. Lapsille siis. Mutta voivat sitä isommatkin ihmiset lukea. Ainakin tätini piti siitä, kun luki sen. :lol: Juu. Ihana kirja on. Tolkienia parhaimmillaan. :) Minun mielestäni siis. :roll:
Eipä ystävääni juuri lisättävää. Hahaa, meen kirjastoon lasten ja nuorten osastolla töihin TET-viikoiksi. Voin ihan rauhassa käydä siellä taas etsii sen, ilman että ihmiset katsoo kieroon. *naur*
"Mä saan allergisia erektioita!"
-Suklis Emperorista
miuy
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 10:02 pm

Viesti Kirjoittaja miuy »

Minäkin tykkään kovasti Roverandomista. Se on suloinen, ihana, humoristinen ja kaiken lisäksi siinä on hyvä idea. Tykkäsin kirjasta erityisesti siitä kohdasta, missä Roverandom oli kuussa. Tolkien oli kuvannut kuun kauniisti ja hauskasti, Kuu-ukko oli vähän mystinen ja jännä hahmo. Kaikkiaan Roverandom on ihanan piristävä kirja, joka pistää hymyilemään. :)
Because I continue to sleep, I am unconscious of everything.
I am drowned in my own dream where no one can reach me. ~
Arawyn
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 6:44 pm
Paikkakunta: Nightwishin treenikämppä

Viesti Kirjoittaja Arawyn »

Olen lukenut, ja pidin kovasti. Vaikka se on lastenkirja, se sai minut piristymään. Tolkienmaista tekstiä ja sehän sopii.
Once I am sure of my task I will rise again.
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

En ole vielä lukenut, mutta aikomus on :). Varsinkin kun se on sitä taattua Tolkien tyyliä ja saa iloiseksi. Sellaista olisi vaihteen vuoksi virkistävä lukea.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Andamunda
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 4:46 pm

Viesti Kirjoittaja Andamunda »

Pidän! Se on niin suloinen! :) Sain Roverandomin joskus pienenä joululahjaksi kummeilta. Se on niin kaunis satu, ja siinä on hienoja kuvailuja, ja on hauska löytää siitä yhteyksiä ja samankaltaisuuksia Tolkienin muihin kirjoihin. :)
Kuinka myurä sai housut?
Mörköliisa
Örkki
Viestit: 66
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 4:46 pm
Paikkakunta: Cyberton

Viesti Kirjoittaja Mörköliisa »

Itse luin kyseisen kirjan noin vuosi sitten. Pidin. Todella suloinen kirja oli kyllä. :)
Fifty years from now, when you're looking back at your life, don't you want to be able to say you had the guts to get in the car?
Calamity
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:40 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Calamity »

Roverandom on ehkä suloisimpia lasten kirjoja ikinä! Luin sen itse joskus pienenä ja olin aivan ihastuksissa varsinkin siihen kuukohtaukseen.
Heh. Ja aloitin lukemaan sitä veljentytöllenipari viikkoa sitten. Aivopesen tyttösen Tolkien-faniksi :)
The world is changed because you are made of ivory and gold. The curves of your lips rewrite history. -Oscar Wilde
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Mie sain luettua kirjan joskus viikko sitten. Se on hyvä tarina mie tykkään siitä. On hauskaa kuvitella, että unissa pääsee vierailemaan Kuu-Ukon luona. Vaikka mie oon näinkin vanha kuin olen, niin luin sitä ilalla, ja totesin että opus on hyvä iltasatukirja. Ei nää pahoja uniakaan :wink:
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
wicked.

Viesti Kirjoittaja wicked. »

oisss<3 Roverandom on ihana :> Taisi olla ensimmäinen Tolkienin kirja, jonka luin? Jookai. Puolessa päivässä meni, ja heti pakko lukea uudestaan.
Aivan suloinen, kerrassaan ihana teos! *taputtaa tätimäisesti käsiään*
Vastaa Viestiin