OK. Nyt se on ohi. Mikä oli paras?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin

Mikä trilogian osista oli paras?

Sormuksen ritarit
50
20%
Kaksi tornia
17
7%
Kuninkaan paluu
93
37%
Kaikki olivat yhtä hyviä
62
25%
En osaa sanoa
28
11%
 
Ääniä yhteensä: 250

Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

Voi, kaiki olivat yhtä hyviä. Totisesti!! Aivan upeita, sanoisin.
TTT Oli Haldirin, Helmin syvänteen ja Rohanin takia upea.
FoTR Oli kaunis ja koskettavin, sekä ystävämme Boromir oli siinä <3.
RoTK Oli kaikkein nopeiten kuluvin(siis ei ajan kanssa, vaan se meni minun mielestäni lopussa että Oho! Nytkö jo*jos tajuatte ;)*) ja sai eniten tippoja linssiin. Upeita kaikki kolme *nyökyttelee*
Ja kyllä, tiedän että hyvinhyvin epäselvää, mutta minkäs sille mahtaa? Ei mitään ^^
nancy

Viesti Kirjoittaja nancy »

Kuninkaan Paluu. Koska olin ensi-illassa, ja siinä oli todellista tunnelmaa. Tykkäsin ihan hemona siitä lopusta!
Vaikka eihän koko trilogia olisi mitään ilman ykkös-ja kakkososaakin. Mutta kyllä tuo kolmonen on nyyhnyyh koskettavin. Return of the King siis.
Emotional Winter
Örkki
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Emotional Winter »

Hmm... kaikki ne periaatteessa olivat yhtä hyviä, mutta Kaksi tornia oli heikoin, ehkä.

FotR oli erittäin hieno elokuvana. Mukavan hidas tempoinen ja siinä elokuvassa elokuvan henkilöhahmojen kehittyminen alkoi näkyä. Alun leippoisat Hobittilan tunnelmat etenkin nostivat arvoa ja muutenkin hienot maisemat. Ehkä Charad rash(Eikö se ollut se vuori ihan kääpiöiden kielellä? Vetäkää hihasta, jos ei ollut. Kirjoitusasu voi olla päin per...) lumineen tuntui jotenkin kliseisemmältä ja pakolliselta talvimaisemalta, jolta se ei tuntunut kirjassa lainkaan. Myös Lorien, Rivendell, Galadriel, Elrond & muut haltijat tekivät siitä hienon elokuvan.

TTT oli sitten hieman epätasapainoinen ja ei niin mukava. Helmin syvänteen taistelu tuntui jotenkin lattealta ja muutenkin elokuva oli yhtä juoksemista. Entit tietenkin olivat elokuvan parasta antia, mutta Lukitariakaan ei näkynyt vielä tässä vaiheessa elokuvissa, joten minullekin TTT on heikoin elokuva.

RotK on sitten jotain mahtavaa. Hienot taistelukohtaukset ja Minas Tirith ja Mordor ja kaikki muut tapahtumat. Loistava elokuva. Elokuvassa kuvataan kirjan kenties tunnepitoisimmat kohdat, jotka ovat onnistuneet hienosti. Ainoastaan lopusta puuttui jotain ja Pelennorin kenttien taistelu oli hieman epäonnistunut...
Gekka
Örkki
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 27, 2004 6:42 pm
Paikkakunta: Turvassa

Viesti Kirjoittaja Gekka »

Mä en todellakaan tiedä tähän vastausta. Kaikissa on ne omat hyvät ja huonot jutut. Omalla kohdalla kävin vähän niin että kulutin FotRin "loppuun", eli katoin sitä liian paljon, ja ehkä vähän kyllästyin siihen. Se on kyllä todella hieno, semmonen utunen elokuva, jonka loppu vähän jo herättelee katsojaa, ja valmistaa tuleviin osiin.
TTT:ssä taas oli mun mielestä todella upeat maisemat. Rohan nosti elokuvan pisteitä mun silmissä aika lailla. Ja entit. Mutta muuten en oikeen tykänny. Elokuva on niin sekanen. Se hyppii Samin ja Frodon luota Arskaan & kumppaneihin ja siitä Merriin ja Pippiniin. Mulla meni välillä pää ihan sekasin. Ja mä en kauheesti välitä taisteluista, niin se Helmin Syvänteen taistelu oli aika ajoin melko pitkästyttävä. =.=;
RotKi taasen oli hyyyyvin pitkitetty. Loppua ei meinannut tulla millään. Siinä on kyllä niin upeita kohtauksia, että se saattaa olla ehkä näistä kolmesta se ykkönen, mutta ei niin ylivoimainen että voisin sanoa suoraan että se oli paras. (Duh, tajuaako kukaan mun selityksiä?) jooh.. Päätelkää tuosta sitten. :lol:
"Good things and bad things both happen"

Kuva

Klick it, tee se tyylillä!
pippuri
Örkki
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 5:50 pm
Paikkakunta: Maustekaapissa. Kaapissa? MuAhaHa!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Sormusten Ritarit on ehdoton suosikkin. Siinä on vain Sitä Jotain. Mielellään vielä pidennettynä versiona. Pidennetyssä on Vielä enemmän Sitä Jotakin.

Toisena sitten tulee Kunkun Pluu. On kyllä tuo Kaksi Torniakin hyvä. Nyt harmittaa etten painanut "kaikki yhtä hyviä"- kohtaa. Jokaisessa kolmessa lefassa on Sitä Jotakin. ^^


Edit//: hehe, typot on hauskoja. Kunkun Pluu...
Tekee mieli nauraa omituista naurua..

Blink. Häpeämätöntä mainostusta ^ ^
Mariangela
Örkki
Viestit: 80
Liittynyt: To Syys 09, 2004 10:42 pm
Paikkakunta: Saniaismetsä

Viesti Kirjoittaja Mariangela »

Minusta ehdottomasti Sormuksen Ritarit. Elokuvista se, kirjoista eniten pidän Kuninkaan paluusta.

Sormuksen Ritarit on tavallaan näistä kolmesta elokuvasta se "ehjin" ja täydellisin. Siinä on eniten vaihtelua, eniten sitä kutkuttavaa salaperäisyyttä ja jännitystä.
Rakastan kohtausta Moriassa <3

Kaksi Tornia ja Kuninkaan paluu menee ehkä liiaksi toiminnan puolelle, vaikka toiminnastakin pidän.
Kirjoja lukiessa sitä toimintaa ei vain niin kovin kummoisesti sisäistä ja tarina tuntuu enemmän rauhalliselta "faittifantasialta".

Mietin myös että se tilanne missä nämä elokuvat on nähnyt, vaikuttaisi asiaan. Kun olin Sormuksen Ritareita katsomassa, olimme tämän "kylän" pikkuisessa teatterissa, eikä nauramisesta meinannut tulla loppua. Meinattiin lentää teatterista ulos kokonaan. Näytöksen jälkeen oli mahtavaa kävellä talvisen illan pimeyden alla kotiin.
Kaksi Tornia meni väsymyksessä Helsingissä huonossa seurassa ja mahdottoman pienessä salissa, ahdisti.
Kuninkaan paluu katsottiin ensi-iltana tennispalatsi 1:ssä, tunnelma oli katossa kuten arvata saattaa. Jo se lippujen jonotus urakka kuukautta aiemmin toi elokuvaan sitä mahtavuutta. Plus kaikki ne mahtavat ihmiset jonosta joita ei ensi-illassa ollut edes tunnistaa.

Äh, menee offiksi. Olisipa vasta syksy 2003 ^^
You're on your own now...
Avatar
iltis
Örkki
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Marras 23, 2004 6:57 pm
Paikkakunta: missä milloinkin

Viesti Kirjoittaja iltis »

olin vähällä äänestää kuninkaan paluuta mutta äänestin sitten en osaa sanoa :oops: ...koska sormuksen ritaritkin on niin hyvä ja myös kaksi tornia..ei niitä voi alittaa järjestykseen sehän on yhtä elokuvaa!
Käännä sivua ja lue mikä on kuuminta hottia kalmansoilla!
Elétha
Örkki
Viestit: 11
Liittynyt: To Marras 11, 2004 9:15 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Elétha »

Kaikki ovat yhtä hyviä! Kirjana Kaksi Tornia oli aika tylsä, mutta elokuvana se oli ehkä paras. Toimintaa! Tosin ehkä hieman liikakin. Sormuksen Ritarit on jotenkin lämpimämpi ja se on omalla tavallaan myös paras. Ja Kuninkaan Paluu... En pitänyt siitä yhtä paljoa kuin aiemmista, mutta mahtava loppu trilogialle, eikä sitä tosiaankaan voi sanoa huonoksi! Kokonaisuus on parasta!
Mustikat ovat hyviä, koska niiden sisällä on hilloa
GreyW
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 7:57 pm
Paikkakunta: Pajukasa

Viesti Kirjoittaja GreyW »

Laitoin tohon,että kaikki olivat yhtä hyviä, koska en osaa verrata niitä keskenään. Yhtä trilogiaa kun ovat,niin kaikki ovat yhtä hyviä :D
Sun kädessä on maailma
Missä mut tehtiin lasista
Aina jotain saa silti lahjaksi
Katsoo ei saa helvettiin
Koska se katsoo takaisin
Aina jotain saa vastalahjaksi
Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

Hmm... Minä en oikein osaa sanoa. Kaksi Tornia oli tosiaan vähän kylmä ja se oli mielestäni rakennettu pelkälle taistelemiselle ja kaikkia niitä taisteluja tärkeämmät kohdat oli jätetty pois.

Kuninkaan paluu sai toisaalta kaikista eniten kyyneleitä silmiin. Mutta se taas meni vähän liian nopeasti ja taistelukohtaukset olisivat saaneet olla hieman paremmin tehtyjä, kun niitä kerta oli niin paljon. Minua ärsyttää, kun ne näytti niin tietokoneella tehdyiltä. *mutinaa* Mutta pidin siitä joka tapauksessa. Se oli niin mahtava.

Sormuksen Ritarit taitaa olla kuitenkin lempparini. Kun näin sen ensimmäisen kerran, en tosiaan pystynyt puhumaan siitä pitkään aikaa. Olo oli jotenkin niin haikea, kun olisi itse halunnut olla siinä mukana. Se on aivan ihana ja loppu on niin surullinen. En minä osaa selittää.

Mutta joka tapauksessa. Pointtini taisi olla se, että loppujen lopuksi pidin ensimmäisestä eniten. ^^ Repikää siitä. *joku osaa perustella asiansa* xP
Welcome to the Caribbean, love.
Tohveli
Örkki
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 9:59 pm
Paikkakunta: Kahvimaailmassa unelmoimassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohveli »

Meinasin ensin laittaa Kuninkaan Paluun, mutta mietittyäni hetken ajattelin kaikkien olevan kyllä parhaita. Sormuksen Ritarit olivat ihana alku leffalle ja sitä seuraava Kaksi Tornia sai kiinnostukseni nousemaan leffoihin, jep jep. Eli vastasin kaikkien puolesta (miten nyt sen sanoisi..)
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Kuninkaan paluu.. Massiivisimmat taistelut,mahtavat efektit. Aragornin sotaan lietsominen porteilla.... Ainoa mitä olisivat saaneet muuttaa oli tämä Frodon ja Samin osien vaihtumisen. Alkumatkan(kaksi ekaa leffaa) sam raahautui perässä ja Frodo oli ja tallusti, ja kolmannessa Frodo luhistui valittavaksi rääpäleeksi jota sitten Sam riepotteli ympäriinsä ku tämä ei mukamas pysyny edes jaloillaan(ja kuitenkin viime hetkellä päätti JUOSTA tuomiovuoren sisälle)..
RanDOM
Örkki
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 09, 2005 8:15 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja RanDOM »

Sormusten Ritarit, ehdottomasti. Shire people makes the rules... Oli ihana nähdä lisää sitä pidennetyltä. On ne vaa niin piste piste piste <3
All my friends have gone to battle.
I would be ashamed to be left behind.
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Kuninkaan paluu on paras. Ehdottomasti. Sormuksen ritarit voisi olla yhtä hyvä mutta kun oon nähnyt sen liian monesti ja se alkaa vähän tylsistyttää. Kyllä niitä kaikkia on kiva kattoa, mutta Kuninkaan paluuta mieluiten.
Kaksi tornia on jotenkin liian tylsä. Se alkaa erittäin tylsällä Frodo/Sam- kohdalla joka ei innosta katsomaan loppuun. Ja muutenkin Frodo ja Sam- kohtaukset laskee Kahdesta tornista pitämistä. Erittäin paljon. ^_____^
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Elmeska

Viesti Kirjoittaja Elmeska »

Kuninkaan paluu oli ihan paras... Koska siinä tapahtu, mutta oli Kaksi tornia:kin ihan kiva. :D
Vastaa Viestiin