Haltiakieli

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Osaatko kumpaakaan haltiakieltä?

Olen liian laiska opetellakseni
92
35%
Osaan/opiskelen quenyaa
51
20%
Olen liian kiireinen opettelemaan
79
30%
Osaan/opiskelen sindaria
31
12%
E.V.V.K
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 261

Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Minä opiskelin quenyaa par'aikaa, kiitos Elvedanille *hymyilee* Sir Olffi opettaa ^^
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Huomasinpas, etten ole tähän vielä vastannut...

Niin, kuten Newra tuossa ylempänä jo kertoi, minä opetan hänelle ja Zarialle par'aikaa quenyan kaunista kieltä. Itsekään en ole täysoppinut, vaan suomennan oppitunnit Council of Elrondista itseni ja pikkusiskoni käyttöön, sekä netin kautta sitten Newsille ja Zarrille. Sitten kun olen opiskellut quenyaa sen verran, mitä CoE:n oppitunnit antavat, aloitan sindarin.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

Elvédan, millä "tunnilla" olet? Minä olen muistaakseni tunnilla nro. 18. Nyt ei ole ollut aikaa lukea quenyaa koulun takia. Tälläkin viikolla kolme koetta, nytkin joutuu jo liikaa vapaa-ajasta tinkimään.... njah
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Olen joskus opetellut kun siskoni printtasi netistä sellaisen haltiakielen kurssin. En kyllä paljoa ymmärtänyt kun se oli englanniksi ja näin edelleen. Eli kovin hyvin en osaa kumpaakaan, mutta vähän kyllä.
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Arenel, olen vasta kymmenennellä oppitunnilla, mutta tänä viikonloppuna olisi tarkoitus edetä taas vähän enemmän, koeviikkokin on vihdoin ohi. Niinhän tuo tuppaa käymään, että koulu vie hyvin suuren osan siitä ajasta, minkä haluaisi käyttää quenyaan.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Kiromonoyaki
Örkki
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 3:28 pm

Viesti Kirjoittaja Kiromonoyaki »

ÖÖ...En tiedä oikein osaan minä vähän...
Ainakin yhden muistan ja se on helpoin eli Mellon
Ja jotain muita Namárie jne...
Ja olen tällä hetkellä liian kiireinen..mutta tiedättekö te mitään nettisivustoa?
Puppet
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: To Loka 28, 2004 7:30 pm
Paikkakunta: Perämetsä

Viesti Kirjoittaja Puppet »

Minun on monta kertaa pitänyt ruveta opiskelemaan mutta sitten se aina jää kun on jotain muuta tekemistä.
I'm a puppet.
So come and get me! *pervo*
Avatar
Kuolonsulka
Puolituinen
Viestit: 228
Liittynyt: To Marras 11, 2004 5:41 pm
Paikkakunta: Siellä missä päivä kuolee

Viesti Kirjoittaja Kuolonsulka »

Olen koitaanut opetella sindaria ja vähän quenyaa. Tosin kun kaikki tahtoo olla englanniksi niin on hiukan hankalaa kun sitä ei osaa. Osaisiko joku neivoa suomalaisille sivuille tai pitää mahdollisesti täällä kurssin jommalla kummalle kielelle?^^
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Arenel, mikä sivu se on missä voi tehdä niitä jotain tehtäviä ynnä muita mistä puhuit tuossa aikaisemmin. Voitko kenties linkata sivun jossa sellainen on?
Elindar
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 6:02 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Elindar »

Gaah, oli pakko laittaa tuo olen liian laiska opetellakseni. Koska niin se on. Olen tulostellut netistä quenyan kielioppeja, mutta kyllä siihen aikaa tarvittaisiin jotta niitä voisi syvällisesti opiskella..
Täytyy katsoa, josko joskus vielä olisi aikaa opiskella.. Quenyaa opiskelisin ehdottomasti, sindar on liian vaikeaa aloittelijoille.
~
My heart is [url=htpp://elindar.livejournal.com]broken[/url] and I don't have glue.
Bloody Moon
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: La Marras 05, 2005 9:22 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Bloody Moon »

Kiinnostuin quenyasta kamalasti, tulostin (huonohkon) sanaston ja olen yrittänyt päntätä kielioppia siitä. Kiertelen erillaisilla sivuilla ja yritän saada niitä sanoja ja sitä kielioppia päähäni. Mulle jää muutenkin sanat huonosti päähän, mutta yritän pärjäillä. Tavoite olisi, että osaisin kirjoittaa ja sanoa noin 5-10 lausetta queynaksi. Siitä on hyvä aloittaa.
Ghost Love Score
Monox90
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 1:20 pm
Paikkakunta: Legolasin ja Haldirin välissä.

Viesti Kirjoittaja Monox90 »

Osaan quenyaa ja opiskelen sitä. Käännän lukuisia quenyan kursseja jotka ovat siis alunperin englanniksi. Ainoa vika on, että ne kurssit ovat isän koneella ja käyn siellä ehkä noin kaksi kertaa kuussa... joten.. mutta kyllä, minä osaan ja opiskelen quenyaa ;]
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Opettelin joskus quenyaa niinkin paljon, että olisin pystynyt käymään yksinkertaisia keskusteluja quenyaksi. Aakkoset opettelin, ja ovessani lukee edelleen quenyan aakkosin - mitä muutakaan - "Speak, friend, and enter". ^-^ Tässä kun saan taas otettua itseäni niskasta, voisin alkaa taas kertailla noita. Opiskelin niitä eräältä suomenkieliseltä quenya-sivulta, jonka osoitteen tosin olen kadottanut. >.<
Kuva
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

mie oon hirveen laiska opiskelemaan kieliä yleisestikin, joten tässäkin ole hyvin laiska, enkä sen takia ole opetellut.
muutaman sanan oon hajanaisesti oppinu leffaa kattoessa, mutta se on sitte jäänyt siihen. onhan se aika mielenkiintoinen kieli sitä en kiellä.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

Mitä Ireth tarkoittaisi?(haltianimi ) :?:
Vastaa Viestiin