OK. Nyt se on ohi. Mikä oli paras?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin

Mikä trilogian osista oli paras?

Sormuksen ritarit
50
20%
Kaksi tornia
17
7%
Kuninkaan paluu
93
37%
Kaikki olivat yhtä hyviä
62
25%
En osaa sanoa
28
11%
 
Ääniä yhteensä: 250

Estel
Örkki
Viestit: 47
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 8:04 pm

Viesti Kirjoittaja Estel »

Kuninkaan Paluuta äänestin.

Kyllä Sormuksen Ritarit ja Kaksi Torniakin olivat mahtavia.

Kuninkaan Paluu " kruunaa " koko trilogian oikeastaan. Siinä vaan jokin vetää niin paljon puoleen. Ja kun Aragorn kruunataan. Tippa siinä tulee linssiin. On niin mahtava leffa.
Forget this life.
miuy
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 10:02 pm

Viesti Kirjoittaja miuy »

Minä klikkasin Sormuksen ritareita.

Se on lempparini elokuvista. En oikein tiedä miksi... ehkä se on parhaiten koottu ja siinä on tapahtumaa ynnä muuta. Se on jäänyt parhaiten mieleen ja muistan kun olin nähnyt sen, olin ihan muissa maailmoissa ja kiinnostuin Tarusta ensimmäisen kerran.

Kuninkaan paluu on toiseksi paras, Kaksi tornia tulee hännänhuippuna. Totta, Kuninkaan paluu kruunaa koko trilogian. Kaksi tornia oli katkonainen ja muutenkin vähän... epäselvä.

Sormusten ritarit on kuitenkin se lempparini, sitä mieltä olin heti kun olin nähnyt Kuninkaan paluunkin, vaikka siitäkin pidin.
Viimeksi muokannut miuy, To Syys 14, 2006 3:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Because I continue to sleep, I am unconscious of everything.
I am drowned in my own dream where no one can reach me. ~
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Pähkäilin pitkään TTT: n ja RotKin välillä, lopulta päädyin äänestämään viimeksi mainittua.

Kakkosessa on liikaa turhaa räiskintämässäilyä ja pitkäveteinen alku (on sitä räiskintää kolmosessakin) enkä minä anna anteeksi Haldirin kuolemaakaan, olisivat vaan jättäneet sen vartioimaan ja kiipimään mallorneihinsa.

Siitä ja muiden kirjan hahmojen (Denethor, Faramir, Gimli, Éowyn, Legolas...) raiskaamisesta voisi mossottaa kiukkuisena vaikka kuinka kauan, mutta päätän nyt tällä kertaa ystävällisesti tähän.

(Ja erikoistehosteet ovat välillä niin paskat ja yliampuvat, että sekin ottaa joskus hattuun. )
Viimeksi muokannut Annatar, To Tammi 12, 2006 12:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Elindar
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 6:02 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Elindar »

Kyllä se vain on niin että minä tykkäsin eniten Sormuksen ritareista. Varsinkin sen EE-versio on ihuna.
Totta kai kaksi seuraavaakin leffaa ovat loistavia, ja RotK oli mahtava päätös trilogialle, mutta FotR oli vain se paras.
Se ei ole vielä niin synkkäilmeinen kuin kaksi muuta, ja kaikki on siinä vielä suht uutta ja ihmeellistä. Pidän myös sen kohtauksista kovasti. Alun Kontu-kohtaukset ovat ihania ja sittemmin Rivendell, Morian kaivokset ja Lórien.. ^^ Hienoa.
~
My heart is [url=htpp://elindar.livejournal.com]broken[/url] and I don't have glue.
Avatar
Lya
Örkki
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 3:26 pm

Viesti Kirjoittaja Lya »

Koko trilogia on hyvä! Pidän kaikista!
Teri-

Viesti Kirjoittaja Teri- »

Pidin kaikista, osaamatta sanoa mikä oli paras.
Ja vaikken mikään TSH fani loppujen lopuksi ole,
kyllä siinä vähän itketti lopussa. Oli vaan että tässä se nyt oli.
Jotenkin haikea ja surullinen olo oli viimeisen leffan jälkeen, kun valot syttyivät leffateatteriin. .______.
Avatar
Thrior
Örkki
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 6:47 pm
Paikkakunta: Mordor

Viesti Kirjoittaja Thrior »

Sormuksen Ritarit.

Siinä on mielestäni eniten tunnetta. Se vaikutti minuun kaikkeista eniten näistä kolmesta. Se oli jotain erityistä. Voi olla että tämä johtuu pitkälti siitä että se oli ensimmäinen trilogian leffa ja ensimmäinen tuntuu aina kaikkein tuoreimmalta. Seuraavissa leffoissa tuli aina välillä sellainen "Olen nähnyt ennenkin" -olo.

TTT oli varsin pitkäveteinen. En jaksanut tätä Arwen ja Aragorn hömppää enkä varsinkaan sitä että Faramir pilattiin.

RoTK oli erittäin hyvä, mutta jokin siinä silti mättää.

FoTR:n katsoin loppuun silmä kovana ja kun leffa sitten loppui olin aivan hämilläni, että joko se kolme tuntia jo meni. TTT:ssä myönnän pitkästyneeni kuten myös ROTK:ssa. Kuninkaan Paluun loppu oli liian pitkitetty ja muutenkin se oli tehty vähän... ylidramaattiseksi.

Joten kyllä suosikkini on FoTR. Se oli tunnelmaltaa niin kaunis ja tarjosi ikimuistettavia kohtauksia. Esimerkiksi Viimapää. Sitäpaitsi Nazgûlit olivat Sormuksen Ritareissa aivan SUPERseksikkäitä, kun taas seuraavissa leffoissa ne jäivät ikävästi liian taka-alalle. Pidin sitäpaitsi enemmän Nazgûleista, kun ne köröttelivät eteenpäin hevosilla eivätkä niillä lentävillä pedoilla.
Avatar-artti peräisin täältä: otisframpton.deviantart.com
Serpent Tongue
Örkki
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 7:34 pm
Paikkakunta: Rauma!

Viesti Kirjoittaja Serpent Tongue »

Kyllä se on tuo Sormuksen Ritarit ^^ Koska se ei ole KOKO ajan sellasta missä on örkkejä joka paikassa ja hakataan ja silvotaan örkeiltä päitä irti ja huudetaan AAARGH mutta on se kuninkaan paluukin tosi hyvä mutta se meni liian pitkäveteiseksi. kun siinä lopussakin kun se viimenen taistelu oli ohi niin meillä meni pelleilyksi se loppu elokuva koska se meni liian pitkäveteiseksi :roll: Ja siinä oltiin enemmän kaikissa hienoissa paikoissa jossain metässä ja sitten siellä kun tuli se viimapää kohtaus tuli taas ne nazgúlit :twisted: Ne on mun lempihahmot TSH:oosta ^^ ja sitten ku ne ei voi kuolla paitsi jos sormuskin tuhotuu ja niin siin tietysti kävi. Nyyh Nazgúlit kuoli :(
Archangel, Darkangel Lend Me Thy Light Trough Death's Veil Til We Have Heaven In Sight!
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Kaikki oli yhtä hyviä. Yritän ajatella että ne ovat yksi ja sama elokuva joita ei voi eritellä :) Näin...
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Bleeding heart
Örkki
Viestit: 194
Liittynyt: Ma Heinä 03, 2006 5:41 pm
Paikkakunta: Jossain Etelä-Suomes

Viesti Kirjoittaja Bleeding heart »

Kaipa ne kaikki yhtä hyviä ovat.

Mut olisin äänestänyt kolmoosta, mut kaikki olivat yhtäkkiä mun mielestä hyviä.

Ykkönen on hyvä hienojen erikoistehosteiden, taistelujen ja tietysti alun sormusaaveiden hobittijahdin takia ja huumoriakin löytyy hobitien taholta.

Kakkonen oli myös hyvä Helmin syvänteen taistelu oli todella hienosti tehty ja Gimlin ja Legolasin kilpailu siitä kumpi tappaa enemmän ököjä oli plussaa ja heidän keskustelunsa kesken tapelun olivat hauskoja.

Gimli: Minua ei joku suippokorva päihitä! :lol:
Ja Gimlin laskeminen samalla kun tappoi Uruk-Haita sai myös nauramaan.
Itse leffan huumori osuus nojaa melkein kokonaan Gimlin harteilla. :D Ja se on hyvä se. Klonkkukin oli plussaa leffassa.

Kolmonen oli myös hyvä. Ne aavet sotilaat sormuksen sodassa olivat taidokkaita erikoistehosteita. Itse paras asia leffassa on Klonkun jakomielisyys on ottanut hänet valtaansa lopulta, Sormuksen sota.
Yököttävä kohta oli se kun örkit pommittivat Minas Tirithiä sotilaiden päillä. :roll:

No tässä vähän selityksiä.
''Her milk is my shit. My shit is her milk.'' - Nirvana ''Milk it'' \,,/
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

No enpä ollut tälläistä topicia aikaisemmin huomannut.

Kuninkaan paluun kohdalta nappia painoin. Onhan ne kaikki omalla tavallaan hyviä, mutta Kuninkaan paluussa oli sitä jotain.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Kaikki yhtä hyviä. Kaikissa on puolensa ja puolensa. Kolmonen ois muuten paras, mutta kun siinä on niin paljon niitä Frodo ja Sam kohtia, ja ne on niin kuolettavan tylsiä, että se laskeutuu kahden muun tasolle... Yhtä hyviä ja sillä selvä.
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Paras on luonnollisesti Sormuksen ritarit. Siinä homma noudatti vielä jossain määrin kirjan tapahtumia. Kaksi tornia ja Kuninkaan paluu sen sijaan vilisevät itse keksittyjä tapahtumia ja hahmoja, joille kuitenkin on jostain kumman syystä lätkäisty kirjahahmojen nimiä. En esim. ymmärrä keneen sen Faramir-nimisen punapään oli tarkoitus perustua, Klonkun kaukaiseen pikkuserkkuun kenties, ainakin Sormuksen himoitsemisesta ja yleisestä nössöilystä päätellen? Aragorn puolestaan perustui selvästi Viggo Mortenseniin Täydellinen murha -leffassa (tai siinä yhdessä toisessa, jossa se näytteli kotirouvan vietellyttä hippiä). :x
Avatar
Elvie Angstangst
Örkki
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 3:36 pm
Paikkakunta: Angstlandian nurkassa

Viesti Kirjoittaja Elvie Angstangst »

Elvie klikkasi kohtaa Kaikki ovat yhtä hyviä. Miksikö? Yksinkertasesti sen takia, että koko elokuvasarja on aivan loistavaa työtä. Kaikissa on sitä jotain, mikä saa pitämään. Totta kai jokaisessa elokuvassa on huonot puolensa, mutta niihin ei keskitytä, kun on niin paljon enemmän niitä hyviä puolia.
Saatoit tuntea minut Onnettomana tai Presöössinä.

Nyan~<3
Lynxia
Warheart
Viestit: 710
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:34 pm
Paikkakunta: City of Angels
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lynxia »

Olen tainnut vastata että Kuninkaan paluu. Miksi? Jaa-a, sitä on paha mennä tässä vaiheessa sanomaa kun en edes muista milloin olen tähän äänestykseen ottanut osaa, nyttemmin jos voisin niin laittaisin kaikki.

Kenties kuitenkin Kuninkaan paluu, sillä se on hyvinkin kaunis leffa. Mielestäni se on erittäin onnistunut päätösosa, lukuisista puutoksista ja sensellaisista huolimatta. Ja kenties siksi, että elokuvan loppu saa minut aina liikuttuneeksi. Minkäs teet, harva leffa sitä kuitenkin tekee, että kaipa ihan toimivasta elokuvasta on kyse^^
We're all just dancers of the Devil's dance floor

Vuoden 2007 Gandalf (:
Vastaa Viestiin