Imagining

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Imagining

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Title: Imagining
Author: Fanyare
Rating: PG
Pairing: Legolas/Aragorn (älkää murhatko mua ^^')
Genre: Slash, angst, drama, songfic
A/N: Tätä min kirjustin yöllä kahdesta neljään hetkellisestä inspiraation hyökkäyksestä, kuten aina. Loftisficin välissä on hyvä kirjoittaa tällaisia supermasentavia tarinoita, jotka sitten tuovat takaisin innon hauskemmankin tekstin kirjoittamiseen. Ja palautetta kaipaan :) Niin, ja tuo kappale on Sarah Connorin levyltä Green eyed soul.

***

Someone like you is rare
You’re not afraid to care
Always say how you feel
It’s part of your appeal


Sinun elämäsi päättyy aiemmin kuin minun. Sinun tuskasi polku tulee umpikujaan, kun minä jatkan kärsimyksen täyttämää elämääni. Sillä palava rakkauteni sinua kohtaan pitää minut hengissä aina siihen asti, kun vihdoin luovutan ja antaudun pelastavalle kuolemalle.

We shared some special times
I’m glad that you are mine
You showed me a better way
It’s shame you couldn’t say


Kaikki muistot yhteisistä hetkistämme repivät sydäntäni, jättäen siihen ikuiset, parantumattomat haavat, jotka hiljalleen ohjaavat minua pimeyteen. Taisteluhaluni jää kasvavan epätoivon varjoon. En tiedä, kuinka kauan enää kestän.

I wish the miles between us
could only disappear
Until that day
I just hold back the tears


Joka ikinen päivä käyn mielessäni läpi sen illan, kun astuit huoneeseeni, kyyneleitä silmissäsi. Istahdit viereeni ja katsoit minua, avasit suusi puhuaksesi, mutta sanaakaan ei tullut ulos. Pelkäsin.
’’Miksi itket, rakkaani?’’ kysyin hiljaa ja painauduin lähemmäs vartaloasi. Laitoit kätesi olalleni, kuitenkaan rikkomatta katsekontaktia.
’’Itken, koska ymmärsin tänään jotain, mitä en olisi koskaan halunnut ymmärtää.’’
Kurtistin kulmiani. Mitä ihmettä tahdoit sanoa? Kesti hetken ennen kuin pystyit taas jatkamaan.
’’Kuninkuus vaatii veronsa. Minun on ajateltava kansani parasta.’’
Aloin ymmärtää.
’’Minun on tehtävä uhrauksia…’’ sanoit niin vakaana, kun vain mielentilaltasi pystyit.
’’Ei, Aragorn… Ei…’’

Imagining you’re right here with me
Thinking of all that could be
Imagining your gentle touch
Im missing you ohh so much


Kävelin ikkunan luokse ja katsoin ääneti nukkuvaa Minas Tirithiä, kunnes kyyneleet sumensivat näkökenttäni. Astuit taakseni ja kiersit kätesi ympärilleni.
’’Haluan sinun tietävän, Legolas… En luovu sinusta vapaaehtoisesti. Minun on ajateltava kansasi tulevaisuutta’’, sanoit ääni väristen. Käännyin ympäri ja katsoin tuskan täyttämiin silmiisi.
’’Ymmärrän sen’’, pystyin hädintuskin sanomaan, kun purskahdin taas itkuun. Kyynelsilmin suljit minut rakastavaan syleilyysi, vielä viimeisen kerran.

My imagination’s running
right out of control
I’m missing you
more than you could know


Siitä on jo monia vuosia, kun minä annoin periksi tunteilleni ja ratsastin pois Valkoisesta Kaupungista. Sydämeni ei kestänyt sinua ja Arwenia, hänen rakastavaa katsettaan aina sinut nähdessään. Miten voi elää naisen kanssa, jota ei rakasta? Minä tiedän, että haluat vain kansasi parasta, olethan sentään ihmisten kuningas. Mutta yöllä, kun päivän velvollisuudet on täytetty, kun painat pääsi väsyneenä pehmeälle tyynylle, olenko minä ajatuksissasi? Kun kuolemattomuutensa sinun vuoksesi menettänyt nainen käpertyy kainaloosi, ajatteletko muuta kuin painavaa taakkaa harteillasi?

Ajatteletko silloin minua?

***

Da end.
Viimeksi muokannut Fanyare, La Heinä 10, 2004 11:02 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Niénor
Samooja
Viestit: 481
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:31 pm

Re: Imagining

Viesti Kirjoittaja Niénor »

Fanyare kirjoitti: Siitä on jo monia vuosia, kun minä annoin periksi tunteilleni ja ratsastin pois Valkoisesta Kaupungista. Sydämeni ei kestänyt sinua ja Arwenia, hänen rakastavaa katsettaan aina sinut nähdessään. Miten voi elää naisen kanssa, jota ei rakasta? Minä tiedän, että haluat vain kansasi parasta, olethan sentään ihmisten kuningas. Mutta yöllä, kun päivän velvollisuudet on täytetty, kun painat pääsi väsyneenä pehmeälle tyynylle, olenko minä ajatuksissasi? Kun kuolemattomuutensa sinun vuoksesi menettänyt nainen käpertyy kainaloosi, ajatteletko muuta, kuin painavaa taakkaa harteillasi?

Ajatteletko silloin minua?
Fany, nyt itkettää..*pyyhkii silmäkulmiaan*
Snif, hassua en itke Legolaksen puolesta, vaan Arwenin, joka hylkää kuolemattomuutensa miehen vuoksi joka ei rakasta..*nyyhkyttää vielä enemmän*

Ja Aragorn, joutuu velvollisuuden takia jättämään kaiken rakastamansa..*niistää nenänsä Fannyn paidan helmaan*
Anteeksi, olen välillä tälläinen..Mutta kaunis ficci, kyyneleeni kertovat sen..
Taattua Fanyare tyyliä..*ruttaa sen*

Loppu lause todella haikea ja epäröivä.."Ajatteletko silloin minua?"
Kohtalon valtias

"How do you pick up
the threads of an old life?
How do you go on
when in your heart
you begin to understand
there is no going back"


Ken Follett - TAIVAAN PILARIT
Surku

Viesti Kirjoittaja Surku »

Oi. Myötätuntoni tulvii yli. Miten sääli, etteivät nuo kaksi saaneet toisiaan. Tuo oli varmasti ihan mielettömän vaikea päätös Aragornille. Legolas-parka, joutui hylätyksi. Mutta koska Aragorn ei tehnyt sitä pahantahtoisuuttaan, en syyttele häntä. Vaikka minusta Legolas ansaitseekin kaiken mahdollisen onnen, jonka hän vain voi saada.

Oikein hieno tuo loppukappale. Todella onnistunut lopetus. Ettei vain olisi yksi parhaita, joita tämäntyylisissä kirjoituksissa olen nähnyt. Usein ne nimittäin tuppaavat olevan turhan samanlaisia ja joko "jäävät leijumaan ilmaan" (ei tuosta varmaan tajunnut, mutta anyway..) tai ylidramaattisuudessaan kuulostavat vähän hassuilta. Tämänkaltaisissa tarinoissa sorrutaan usein liioitteluun. Joka tapauksessa: lopetus oli hyvä ja koko tarinassa oli sopivasti tunnetta mukana.
Jester
Jeesus
Viestit: 857
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:36 am
Paikkakunta: Valtaistuimen juurella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jester »

*nyyh* Pieni, sievä (kirjoitin ensin että "siveä". :roll: No, oli tämä varmaan sitäkin.) ja surullinen tarina. Kuten nuo edellisetkin kommentoijat, pidin eniten lopetuskappaleesta, varsinkin noista viimeisistä lauseista.

"Kun kuolemattomuutensa sinun vuoksesi menettänyt nainen käpertyy kainaloosi, ajatteletko muuta, kuin painavaa taakkaa harteillasi?

Ajatteletko silloin minua?"

Ah. ^^ Paitsi että minun mielestäni tuon viimeisen kuin-sanan eteen ei tule pilkkua. Eikä kyllä sen ensimmäisenkään lauseen kuinin... Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minun mielestäni tuollaisessa vertailussa käytettävä "kuin" saa eteensä pilkun vain, jos se aloittaa kokonaisen lauseen. *nillin nillin. Olen ollut ihan liian kauan poissa koulusta. :wink: *

Hassua, kun joku saa miettimään näitä erilaisia teorioita Aragornin ja Arwenin suhteesta. ^^ Minulla on nimittäin oma, vankka näkemykseni siitä, että pariskuntaa pitää yhdessä molempien velvollisuudentunto. Ihan liian julmaa ajatella jomman kumman rakkauden olevan yksipuolista... :wink:

Tällaisen lukemisella kaikki päivät pitäisi aloittaa. *laahustaa aamupalalle mutisten itsekseen jotain edustusvaimoista*
And then we'll do it doggy style so we can both watch X-Files

Vuoden Frodo
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Kaunista...
Itkettää. Niin kaunista ja surullista.
Harmi, ettei niistä tullut paria.


Minusta tämä oli kokonaisuudesssan täydellinen. Ja kaunis.
Kuvailtu ja tehty angstiksi.
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Te olette kultaisia! *vollottaa*

Jester: Juuh. Näin jälkiviisaana tulin siihen tulokseen, että nuo lauseet kuulostavat paljon järkevämmältä ilman pilkkua. Taidanpa nyt teidän iloksenne korjata ne ^^
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Laurana
Puolituinen
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 12:52 pm
Paikkakunta: Pyykkikori

Viesti Kirjoittaja Laurana »

Voi Fany...sin ossaat kirjottaa!
Oi voi,ihan itkettää...

Harmi kyllä oikeesti ettei niistä tullu paria...
I can’t see you, I can’t hear you
Do you still exist?
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Nostetaanpas. ^^

Ensinnäkin tuo biisi sopii minusta tosi hienosti tähän ficciin, sen sanat on juuri yhtä surullisen haikeita kuin tämä sinun ficcisikin. Tämä on niin ihanan surullisesti kirjoitettu, ja tuo Legolasin näkökulma toimii minusta hienosti, kuolematon haltia ajattelee kuolevaista miestä.. ja Aragorn oli taas niin omanlaisensa, ajattelee Minas Tirithiä ja kansaansa.. todella kauniisti kirjoitettu, ja Aragornin velvollisuudentunto tulee siinä niin ihanasti esille. Todella surullinen – minulle heräsi sellainen säälin tunne kumpaakin kohtaan. *sniff*

Eli siis, ihana ficci.
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Voi Elijahin räkäinen nauru. Tätäkään ei ole täysin unohdettu :D

Kiitos, Marnie! *ruttaa* Ja tietysti Lauris, jota en ole kiittänyt sitten kesäkuun ^^ Ihanaa, että näkökulma toimi ja sain Aragornista omanlaisensa. Kiitos.
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Rum-Pirate
Örkki
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 9:06 pm
Paikkakunta: Rommitaivaan pilvellä, Johnny Depp:n kainalossa

Viesti Kirjoittaja Rum-Pirate »

Täm ei jaskanut lukea loppuun, (ei se fany siitä johdu, että se olisi ollu huono, vaan siitä, että soli niin kamalan surullinen, enkä tänään oikein jaska mitään surullista... ^^') mutta kaunis se oli ainakin siihen asti, mitä täm jaksoi lukea... ^^
Pöö! *aina yhtä viksulla tuulella*

Kuva <------ theehee! Kuva X-Japan <3<3<3
*poissa*
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Hoo. Tarina, jonka olen lukenut pariin kertaan mutten ole saanut kommentoitua. Nyt korjataan sekin. x)

Tämä on hyvin kaunis tarina. Todella säälin Legolasta, julmaa tietää että rakastettu joutuu kansansa takia elämään jonkun kanssa jota ei rakasta. Kuten muutkin, pidin lopusta, nyt kun kuuntelen vielä surullista musiikkiakin niin itku ei ollut kaukana luettuani lopun. ^^;

Lopputulos: tykkään mielettömästi, ja tarina toimii tällaisena lyhyenä pätkänä vaikuttavasti. :>
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Awwww. *ruttaa Rommin ja Fuun* Kiitos, että jaksatte lukea ja kommentoida (vaikka Rommi ei nyt loppuun lukenutkaan, mutta kuitenkin ^^), sillä se merkitsee todella paljon. Ihania olette ^____^
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Imagining

Viesti Kirjoittaja Aralas »

Oho, tää taitaa olla viimene A/L ficci, johon en oo kommannu. Sai sanattomaks. (Jumalaut sua Arwen, veit sitten Leggyn miehen. *Mätkäsee naamaa*)

Ara jätti Leggyn.... Kunnon tippa linssis -pätkä. Anteeks, tää ei kyl oo kovin rakentavaa.... Väsymyksen piikkiin??
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Vastaa Viestiin