RotK Extended?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

~joplin~ kirjoitti:Extroista..spoilaa.

Liikuttavin oli Pete Jackson kun Elijah Woodin viimeistä kohtausta kuvattiin. (Cameras in Middle-earth).Tuntui niin riipaisevalta...voih. x)
En ymmärrä miten eläydyn niin voimakkaasti näiden näyttelijöiden ja muiden tunnelmiin. Pitäisikö kenties hankkia oma elämä? *reps*
Hankitaanko yhdessä? Minäkin nimittäin eläydyn aina vähän turhan voimakkaasti näyttelijöiden tunteisiin. ^^

Ja aiheeseen. En ole nähnyt yhtään pidennettyä versiota, mutta ajattelin pyytää syntymäpäivälahjaksi. ^^ (eihän minulla varsinaista asiaa ollut, mutta uteliaana paskana minun piti tulla nuuskimaan tänne, jos saisin vaikka tietää jotain ^^)
Welcome to the Caribbean, love.
joplin
Örkki
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 4:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joplin »

Jos et omista yhtäkään pidennettyä versiota, nyt ne voi kaikki ostaa kerralla, hinta n. 100 euroa *mainostaa*

Vai oliko se sittenkin niin, että vain elokuvaversiot myydään kolmen pakkauksena?

Joku viisas varmaan tietää?
"Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society."
Mark Twain.
Avatar
Paula
Puolituinen
Viestit: 206
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paula »

Kyllä ekstenditkin myydään 12-DVD-pakkauksena.^^ Yhdeksälläkympilläkin on näkynyt irtoavan.
'Thomas Covenant,' he said as if he were rising to a challenge, 'the Unbeliever.'

~The Chronicles of Thomas Covenant, the Unbeliever (Stephen Donaldson)
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Pakkohan munkin on tulla pölisemään. ^^

SPOILAA:

Ne lisäykset oli mun mielestä suurimmaksi osaksi hyviä. Ihan kaikkia ei nyt muistu mieleen, mutta kun sinne oli aika moneen kohtaan lisätty pieniä pätkiä, ne oli hyviä. (Aaargh, miksen muista niitä kohtia!) No, ainakin juomakilpailu oli mun mielestä ihan hauska. Eihän siinä mitään järkeä ollut, mutta hauska se oli. x) Legsu näytti niin suloselta vaikka kuinka monennen tuopin jälkeen: "Sormenpäissäni kipinöi! Se vaikuttaa minuun!!" ja Gimli sammuu. ^^ ih, Legsun ilme oli kyllä parasta antia tossa kohtauksessa.

Parannusten tarha oli mun mielestä aikamoisen kökkö. Toivoin, että ne olis tehnyt siitä niin kovin erilaisen. Ei ollut puhettakaan, että Aragorn ei olisi ollut Éowynin vierellä pitämässä kädestä, kun naikkonen herää (kirjassahan Aragorn häippäsi ennen sitä ja päästi Éomerin siihen siskonsa luo...) ja muutenkin Aragorn oli PUFF haihtunut savuna ilmaan Éowynin mielestä, vaikka juuri vähän aikaisemmin se oli aivan vannomassa rakkauttaan. Just joo. Ja Faran ja Ewyn rakastuminen oli muutenkin kökkö. (Älkää tappako, mun mielipide vain.. ^^)

Kuolleiden kulkutiet! Ehh... Mitä IHMETTÄ ne pääkallot siellä teki?! No juu, mikäs siinä.. *kurkun köhimistä* Mutta minkä ihmeen takia niitä oli 80 000!? (*katsonut extroja*) Paula, että ei se sun puoli miljoonaas nyt niin hirmu kaukana ollut. :) Hullu Jackson... Ja ne Gimlin puhallukset!! Mitä....?!? *pään pudistelua* Ne vasta pellen näkösiä olikin....

Sarumanin kuolemasta olis kai viisainta vaieta, kun mulla on niin paljon sitä vastaan, mutta... Kyllä mä tiedän, että Saruman on muuttunut pahaksi ja ei-niin-kovin-kivaksi hepuksi, mutta minkä takia se tarvii tappaa niin kovin monta kertaa? Eikö yksi riittäis? Kun ensin Gríma hakkaa sitä tuhat kertaa puukolla selkään, sitten Sarkku-parka tippuu vaikka kuinka korkealta suoraan terävien, piikkimäisten ulokkeiden päälle. Sitten Saruman hukutetaan omaan likaiseen liejuunsa ja vielä murskataan vesirattaan (tai mikä olikaan) alle pullamössöksi. Hei, eikös toi nyt ole jo aika ilkeetä? :evil: Ja muutenkin.... Tökeröä. Rumaa. Iljettävää. Ja kas kun ei Gandalf sanonut siihen perään: "And so passes Saruman the White..." kuten Denethorin kuollessa typerästi mutisi. *niin vihainen, että puhuukin varsin epäselvästi* Mä pidän kirjassa siitä kohdasta, jossa Saruman kuolee, mutta leffassa se oli julmasti raiskattu.

Éowynin nukkuminen oli taas näitä vähemmän onnistuneita lisäyksiä. Kuten monet on jo tainneet ihmetellä: MITÄ IHMETTÄ SE TEKI KESKELLÄ SALIA?! No juu. Ei siinä vielä mitään. Mutta minkä takia ne on laittanu Aragornin tollaseks siaks. Se vallan mainiosti tietää, että tyttö-rukka on ihan ihastunut ja silti Ara on koko ajan hiplaamassa sitä, vaikkei sillä ole minkäänlaisia aikeita Ewyn suhteen. Varsinainen herrasmies juu... Ja kuten Paula sanoi, Éowynistä(joka on kirjassa ihan hieno hahmo) on tehty tässä leffassa pelkkä arka jänöpupu, joka ei pärjää sekuntiakaan ilman pelastavaa Ara-Kornia rinnallaan. Hmph.

Nyt mä ylikuumenen niin paljon, että on pakko lopettaa ja jatkaa vaikka myöhemmin, muuten voin vaikka räjähtää... Saa ottaa kantaa!
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Green_dragon
Örkki
Viestit: 93
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Green_dragon »

Olettekos te ihmiset löytäneet Easter eggin, siis piilotetun bonuksen?
Heha, mä löysin sen eilen ja son aivan törkeän hauska!!
En muista koska olisin nauranut niin makeasti kuin sitä katsellessani.
*hihittelee itsekseen*
Kuva
Together, like that.

Grotto
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Easter egg? Kuulostaa pirun tutulta, mutta en vain saa sitä nyt päähäni. Pitääpi etsiä :D
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Angapauriel
Örkki
Viestit: 160
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 2:37 am
Paikkakunta: Kontu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Angapauriel »

Kurttuviikuna kirjoitti:
~joplin~ kirjoitti: Liikuttavin oli Pete Jackson kun Elijah Woodin viimeistä kohtausta kuvattiin. (Cameras in Middle-earth).Tuntui niin riipaisevalta...voih. x)
En ymmärrä miten eläydyn niin voimakkaasti näiden näyttelijöiden ja muiden tunnelmiin. Pitäisikö kenties hankkia oma elämä? *reps*
Hankitaanko yhdessä? Minäkin nimittäin eläydyn aina vähän turhan voimakkaasti näyttelijöiden tunteisiin. ^^
Täällä vielä yksi, joka eläytyy näyttelijöiden tunteisiin ja purskahti itkuun kun Peter ja Elijah halasivat ja Elijah sanoi "Voi Peter" tjms. *huoh*

Ei sille vain voi mitään. Sääliksi käy niitä ihmisiä. ^^

*edit*
Easter Egg oli aivan mahtava! Nauroin itseni kuoliaaksi sitä katsoessa. xD
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.

Hyödyllistä latinaa: Bis dat, qui cito dat. - Kadesti antaa se, joka antaa nopeasti.
Judylas
Puolituinen
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 4:13 pm
Paikkakunta: Moni ei tiedä, harva arvaa ja loppuja ei edes kiinnosta.

Viesti Kirjoittaja Judylas »

Sain joululahjaksi, mukana hieno sormus, kunnon ketjulla ja sellanen mini-Tuomiovuori jossa sormus oli, johon syttyy valo... :lol: Oli kyllä mieleinen paketti! Mutta nyt, kolmen yön jälkeen sain kaikki DVD:t katsottua läpi! *etsii nenäliinoja* Itkin todella paljon, elokuvan että bonusmateriaalin aikana. Se oli niin kaunista ja surullista. *huokaus*
Minulla ei ole mitään pahaa sanomista, ainostaan hyvää.

heiman SPOILAusta:

Orlandon pää ei kestä alkoholia!? Hyvä juttu oikeastaan... *virn*

Ihanaa! Suomen kieli on ollut yhden haltiakielen (miksäsitäsanoisin)alkukieli(??) ja TSH:n bonuslevyllä puhutaan suomea! ou jeah! Mahtavaa olla Suomalainen!

Viggo suuteli Billyä? Ou my!!! Kello oli noin yksi yöllä kun se kohta tuli, hieraisin silmiä, laitoin tv:n kovemmalle ja aloin räkättämään! Se oli niin... niin... *sanaton* siis... Se oli niin uskomatota! En tajua... *sanaton* Keskellä yötä yks räkättää ja melkein tukehtuu! Noh... Ja Dominicin ilme kun se kuuli siitä! :lol: Yksi hyvä muisto... *virn* Ja Billy suudellu 5 sormuksen ritarien jäsentä!? Miestä!? keitä se on suudellu?? Tietääkö kukaan?? ainakin Viggo ja Sean.A, oisko Dominic ja Ian?? sekä... Orli tai Elijah?
"Tuo suudelma oli paras, mutta se oli 14 otos." "Ei se saatiin kerralla purkkiin, niin sanomme Cristinelle..." *räkättää*

SUrullista, Viimeisen kohtauksen kuvauksissa, Legolasin jousi katkesi. Se oli jotenkin niin... uskomatonta... Niinkuin Olri sanoikin...
[vähän mä puhun...]
Ja Elijahin silmät, on jotakin aivan uskomatonta!

Maailmanensi-illassa Wellingtonissa olisin halunnut olla! Siis... Ei ole enää mahdollisuutta nähdä kaikkia TSH:n tähtiä yhdessä ja samassa elokuvassa... Olisi ollut mahtavaa päästä sinne... *huokaus*

Mutta mitä minä enää pölpötän?? *niisk* pakko katsoa pätkä RotKia ennen nukkumaan menoa... :D
KTBSPA♥
160408
021209
130512 NKOTBSB, MALMÖ
070314
Coming:
150314 Kööpenhamina


Jääkiekon MM2012&2013 - Vapaaehtoistyö <3
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

*nyökyttelee* Orlin kukkasilta tuoksuva hengitys oli jotain mielettömän koomista, vielä kun Dom sanoi sen x'DD Ja ne Elijahin silmät, mistä se selitti. ''Elijah on varmaan pienenä tuijotellut kaikenlaista ja yrittänyt hahmottaa sitä, ja silmät jäivät siihen asentoon.'' *repa*
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
joplin
Örkki
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 4:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joplin »

Juu, ne Elijahin silmät. *huokaa*

Ehkä minäkin aluksi vähän vierastelin Parannuksen Tarhaa, mutta katsottuani kaikki dokumentit, palaset jotenkin loksahtelivat paikoilleen. Pääkallot ovat edelleen kökköjä, mutta ei niistä sen enempää.

Éowynin uni on kirjassa oikeastaan Faramirin uni ja käsikirjoittajat halusivat sen elokuvaan, koska pitivät sitä tärkeänä. Maailma hautautuu aaltoon jne.
Ja miksi Éowyn nukkuu keskellä salia yksin? Vastaus: ei oleellista elokuvan kannalta! Visuaalisesti kauniimpi lopputulos. Niin yksinkertaista. Loogisuutta saa tietysti etsiä, mutta sitä ei ole.
Minusta oli hienoa, että Éowynin rakkautta Aragornia kohtaan korostetaan, koska se tekee hänen surustaan paljon käsinkosketeltavamman kun Aragorn lopulta sanoo:
"You love nothing but a shadow."
Ja mitä tulee siihen, että Éowyn olisi sen tähden heikompi, ei minusta pidä paikkaansa. Hän saa mielestäni voimaa taistelukentällä siitä ajatuksesta, että voi selvitä rakkauden menettämisestä. Se on suurempi tuska kuin mikään fyysinen rasite hänelle. Huutaessaan "Death!" Éówyn samalla purkaa Aragornin aiheuttamaa kipua ja sitä, että hän vihdoin saa taistella rakkaidensa puolesta. Tämä vain oma tulkintani.

Niille, jotka eivät ole kirjaa lukeneet, yhtäkkinen Faramirin ilmestyminen Rohanin neidon luokse saattaa olla järkytys. Meille, jotka tiedämme paremmin, on selvää, että aikaa on kulunut ja heidän ystävyytensä ja rakkautensa muodostuu hitaasti. Elokuvaan ei vain voi saada kaikkea. Pitää lukea rivien välistä.

Aivan ihana lisäkohtaus oli kun Merri katsoo Gandalfin ja Pippinin lähtöä Edorasista. Siitä paljon plussaa Jacksonille!
"Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society."
Mark Twain.
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

~joplin~ kirjoitti:Minusta oli hienoa, että Éowynin rakkautta Aragornia kohtaan korostetaan, koska se tekee hänen surustaan paljon käsinkosketeltavamman kun Aragorn lopulta sanoo:
"You love nothing but a shadow."
Ja mitä tulee siihen, että Éowyn olisi sen tähden heikompi, ei minusta pidä paikkaansa.
Hmm.. Haluaisin vähän kommentoida tähän, jos et pane pahaksesi. ^^
Kun mä ainakin olen sitä mieltä, että sitä rakkautta ei korostettu. Tai siis, kyllä alkuun, kun Éowyn hoki Aralle kaikkea tyyliin "They stay because they care for you, because they love you" yms. MUTTA sitten lopussa (Minas Tirithissä, lähinnä Parannuksen Puutarhassa) Éowyn on unohtanut Aragornin ihan tuosta vain, ei edes mainitse sitä enää. No, mikäs siinä, jos Peter Jackson & co. on sitä mieltä, että se on (rakastan kerta kerralta enemmän Pippinin laulua...<3 Välikommentti vain, unohtakaa... ^^) parempi noin, ei se nyt niin iso juttu ole. Mulle ainakaan.

(Anteeks anteeks anteeks, pakko päästä nillittäjä itsessäni valloilleen. :twisted: Aragorn taitaa sanoa: "It's nothing but a shadow and a thought that you love." Eääh.. *kuristaa itsensä* Unohda.)

Éowyn heikompi rakkaudensa tähden? Hmm.. Jännää, en oo itse koskaan ajatellut noin... (tai siis, ethän sinäkään, mutta kuka ikinä niin kirjoittikaan...) Mäkin ajattelen lähinnä, että se antaa Éowynille sellaista epätoivoista vimmaa, jonka voimalla taistella.


Hei! Mistä Easter eggistä te puhutte? *haluaa tietää*
Oli kyllä mahtava se kohta, jossa näytettiin, kun Viggo suuteli Billyä. ^^ *ihkutusta* Nauroin aivan kuollakseni, onneksi olin yksin kotona, niin ei kukaan erehtyny (...?) luulemaan sekopääks. ^^ Aivan mahtava. *virnuilua* Tais olla Billy-poika aika yllättynyt.

Mä oon jotenkin saanut Viggo Mortensenista semmosen kuvan noiden kaikkien leffojen lisämateriaalien perusteella, että se on jokseenkin sekopäinen. x)
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Angapauriel
Örkki
Viestit: 160
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 2:37 am
Paikkakunta: Kontu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Angapauriel »

Molemmilla leffa levyillä, ykkösellä ja kakkosella, on Easter Egg. Eli kun menee sinne kohtaus valikkoon ja menee viimeiseen kohtaukseen ja painaa kerran vielä alaspäin niin siihen pitäisi ilmestyä sormus. Paina sitten enteriä tjms. Sori, jos joku nyt oli jo laittanut ohjeet, mutta halusin nyt varmuuden vuoksi laittaa.

Viggo seko? Todellakin! xD Mitäköhän juttuja ne on tehny, eikä meille ole kerrottu. Silloin kun Dom sanoi, että Billy on suudellut 5 sormuksen ritaria, niin alkoi heti mietityttää ketä se oikeen on mennyt suutelemaan. Sean Astinkin mainittiin yhdeksi suutelun kohteeksi. Eikös Seanin pitänyt olla naimisissa oleva mies? xD

Elijahin silmät. Ei hitsi. Taitaa olla porukka vähän katelliisia ku ne niistä kokoajan jauhaa. ;)

Mainitsen vielä, että minua ei häirinnyt yhtään se, että Eowyn nukkui keskellä salia. Sehän oli selvästi raahannut/joku muu oli raahannut sen sängyn siihen nuotion viereen, missä on lämpimämpää. Sitäpaitsi, eihän se ainakaan siellä miestenkään joukossa olisi voinut nukkua.
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.

Hyödyllistä latinaa: Bis dat, qui cito dat. - Kadesti antaa se, joka antaa nopeasti.
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Kiitos, kiitos, Angapauriel! Pitää heti huomenna mennä katsomaan, tänään en enää jaksa/voi. :) Kiitos.
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

En kyllä varmana olisi löytänyt sitä ilman sinua, Ang-kulta! :D Kiitos! Se oli aivan jumalattoman hauska xDDDD Elijahin räkätys oli jotain sanoinkuvaamantonta xD
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
joplin
Örkki
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 4:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joplin »

Olet oikeassa, Saatana, juuri siinä, että elokuvassa Éowynissä tapahtuu muutos todella nopeasti. Ensin hän on korviaan myöten rakastunut Aragroniin, mutta seuraavassa hetkessä ei enää muistakaan tätä. Kahdessa Tornissa ja Kuninkaan Paluussa (paitsi siis lopussa) korostetaan Éowynin rakkautta, siksi ehkä tuntuu oudolta kun Faramir katsoo häntä kerran ja -pam- kaikki on onnellisisa.
Mutta kuten kirjoitin aikaisemmin, kirjassa muutos vie aikaa ja on täysin ymmärrettävä. Siksi ne, jotka eivät ole lukeneet kirjoja, eivät tiedä että aikaa kului. Me tiedämme. En myöskään usko, että Éowynin rakkausongelmat olivat Jacksonin mielestä tärkeimpiä mahdollisia asioita, joihin pitäisi uhrata aikaa. Siksi tuo nopea muutos, ehkäpä? Leffaan ei vain voi saada kaikkea.

Näinhän se oikeasti menikin, kiits!
"It's nothing but a shadow and a thought that you love."

*juoksee katsomaan Easter Eggiä*
->ei siitä ollut ohjeita vielä täällä, vietin eilen noin tunnin etsien sitä kaikilta levyiltä, mutten löytänyt. Kiitos siis paljon! :mrgreen:
"Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society."
Mark Twain.
Vastaa Viestiin