Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Avatar
Throren
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 6:21 pm
Paikkakunta: Salo (Kisko)
Viesti:

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Throren »

Vähintään 3. : )
4 kerta pitäis vielä startata kesän mittaan. ._.
Joka kerta huomaa kirjasta jotain uutta, mitä ei ekalla kerralla tajunnu. Ainakin mulla on niin... :roll:
I ♥ U
Avatar
sprig
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 6:31 pm

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja sprig »

En kyllä ihan rehellisesti sanottuna muista, montako kertaa, mutta voisin veikata, että kolme. Ensimmäisellä lukukerralla tarina oli todella koukuttava ja luin sen aika nopeaan läpi. Sen jälkeen olen lukenut tarun pariin kertaan, viimeksi taisin lukea sen viime kesänä. Nyt alkaa tuntua siltä, että lukemisesta on tarpeesi pitkä aika, jotta voisin aloittaa lukea sitä uudelleen. Pitääkin alkaa lukea, jos vaikka saisin inspiraatiota FF10-ficceihin.

Hobitin olen lukenut kerran, kuten myös KTK:n (ja Húrinin lasten tarinan). Silman olen lukenut muistaakseni kaksi kertaa, koska ekan kerran jälkeen tuntui siltä, että suurin osa meni ihan täydellisesti ohi, joten luin sen melkein saman tien uudestaan. :D
EpäLotR-ficcaaja 2009
Runoilija 2010
Avatar
Melody
Örkki
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 04, 2009 3:03 pm

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Melody »

Koko TSH kokonaisuudessaan ainakin viisi kertaa ja se on fakta. Vuosien saatossa helposti voi olla että luin useamminkin. Maagiseen 10. lukukertaan asti en ole päässyt. Hobitin luin selkeästi ainakin kolmisen kertaa. Silmarillionin kahlasin ajatuksella yhden kerran läpi.
Viimeksi muokannut Melody, Su Marras 03, 2013 2:42 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Suetus
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 9:24 pm
Paikkakunta: Siellä jossain maailman laidalla

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Suetus »

Öö.. Olen kyllä tainnut seota jo laskuissa, mutta rehellisesti sanoen valehtelematta niin ainakin 5 kertaa. Ja hobitin olen lukenut varmaan 10 kertaa ja Silmarillionin 3 kertaa ja *pamauttaa itseään paistinpannulla päähän tyypertyen lattialle*

-Suetus-
little piece of heaven

Vuoden 2010 Frodo :3
MirZ

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja MirZ »

Hmmmmh...
Ööm..
Kakstoista kertaa + pienet vilkuilut sinnetänne.
Tai kymmenen. En ole satavarma.
susifani2

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja susifani2 »

TSH:n oon lukenu n.4 kertaa, Hobitin 2 kertaa ja silmarillionin puoliks :D
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Noin viitisen kertaa, muistaakseni. Ja lukemattomia kertoja vain pätkiä sieltä täältä, tai alottanut alusta ja sit se on jäänyt. Mulla on paha tapa lukea montaa kirjaa samaan aikaan ja sit yleensä joku jää, ja se joka jää on yleensä se kirja jonka oon jo monesti lukenut. Edellisestä kunnollisesta lukukerrasta onkin jo aikaa.
Voisin ottaa ens vuonna projektiks, että luen sen taas. :)
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Suomeksi 6, 75 kertaa koska seitsemäs kerta jämähti Kuninkaan Paluuseen viime vuoden puolelle. Pitäis lukea se vielä loppuun. Englanniksi 1, 5 kertaa koska toinen kerta jämähti jonnekin puoleenväliin Kahta Tornia ja hajos epämääräiseks selailuksi. (Silman olen lukenut kokonaan about 5 kertaa, selaillut lukemattomia kertoja ja Hobitin olen lukenut.. öö... 6-10 kertaa). Hobitti ja Silma To Read-listalla. ;)
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Myönnettäkööt, että kerran kokonaan alusta loppuun sillain järjestelmällisesti, mutta muuten olen lukenut hajanaisesti, eka osa nyt, toinen osa vähän ajan päästä ja kolmas osa taas joskus, joten niitä lukukertoja on sitä kautta voinut tulla enemmän.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

No TSH on tullut luettua kokonaisuudessaan läpi nyt kahdesti, ellen vallan väärin muista, ja osia sieltä sun täältä on tullut luettua tuhottomasti. Silman olen kokonaan kahlannut läpi sen yhden kerran, vaikka toinenkin kerta olisi suunnitelmissa kunhan armas kirjani kotiutaa kaverilta, ja Hobitinkin luulen lukeneeni ainakin kaksi kertaa kokonaan läpi ja kerran tai apri suunnilleen.
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Gwaeren
Puolituinen
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 3:14 am
Paikkakunta: Jossain

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Gwaeren »

Suomeksi olen tainnut lukea tarun 6 tai 7 kertaa tähän mennessä ja englanniksi kerran koska ne painokset tuli hommattua ja pakkohan ne oli, taru se on ikuisesti ja aina kesken, koska aloitan sen aina alusta mutta lopettamisesta ei sitten olekkaan mitään takeita.

Jotenkin tuntuu siltä että en lue tarua läheskään tarpeeksi usein/paljon, mutta aika on rajallinen ja kirjoja on paljon.
Maailmanlopun sattuessa keskivertosuomalainen vetää perseet koskenkorvalla
ja nukuttuaan pari päivää kohmeloa pois, kietoutuu turkikseen (koska täällähän
on aina talvi) ja lähtee pilkille; saattaa matkalla potkaista poroa ja karjaista
"PERKELE!"
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Itse asiassa ei ole mitään käsitystä kuinka monta kertaa olen lukenut Tarun läpi. Kannesta kanteen muutaman kerran ja jonnekin Kahden Tornin puoliväliin pari kertaa. Ja sitten jonnekin Kalmansoille/Ithilieniin vähintään kahdesti. Sitten tökkää. :D Frodon ja Samin kompurointi Mordorissa kuuluu kirjan tylsimpiin osiin...
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
frodoloverboy
Örkki
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 1:49 am

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja frodoloverboy »

Ite olen kyllä enemmän leffojen fani.. Kirjat tullut aika puolihuolimatomasti tuskailtua läpi. Enkä lukisi uudelleen. Monet lempparikohtaukset ja hahmotkin puuttuvat kirjoista!! Mikä pettymys oli lukea Hobitti ilman Taurielia!!!! :shock:
Vastaa Viestiin