Ystävyyttä syvempää, Merri/Pippin, one-shot, humor, PG-13

PG-13 ja sen alle olevat slash-ficit.

Valvojat: Likimeya, Ilona

Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Ystävyyttä syvempää, Merri/Pippin, one-shot, humor, PG-13

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Title: Ystävyyttä syvempää
Author: mii, Riziel
Rating: PG-13 kai
Pairing: Merri/Pippin, onkohan se ihan normaali paritus? :roll:
Genre: romance, pieni humor(ainakin koittaa olla), PWP, one-shot
Warnings: surkeaa huumoria ja hahmojen väärinkäyttöä
Disclaimer: Tolkienin hahmot, en saa tästä mitään muuta kuin surkean ficcarin maineen Loftiksessa ^^
Summary: Pippin yrittää auttaa Merriä selvittämään humaltunutta päätään. Tapahtuu siis ennen Suurta Matkaa ^^

Ystävyyttä syvempää

"Tie vain jatkuu jatkumistaaaaan", Merri hoilotti tuoppi kädessään.
"Ovelta mistä sen aaaalkavan nääin!" Pippin jatkoi ja nappasi Merrin käsikynkkäänsä. Hobitit tanssivat humaltuneina tuolien ja pöytien keskellä. Muut hobitit olivat väistyneet, osa poistui majatalosta päätään pyöritellen. Muutama nuori hobittityttö katseli vienosti hymyillen poikia.
"Etteköhän te pojat ole jo juoneet tarpeeksi!" kuului jonkun vanhemman hobitin ääni. Pippin horjahti kääntyessään katsomaan, ja Merri nappasi hänen vyötäisiltään kiinni, mutta pian molemmat hobitit makasivat yli valuneiden tuoppiensa kanssa lattialla. Molemmat hihittivät hervottomasti.
"Oijoi, tuoppi kaatui!" Merri hekotti ja kaatoi tuoppinsa sisällön Pippinin naamalle. Pippin nuoleskeli huuliaan.
"Sinun oluesi maistuu paremmalle! Vaadin hyvitystä!"
"Annas minullekin maistiainen", Merri sanoi ja avasi suunsa. Pippin kaatoi oman tuoppinsa lopun selällään makaavan ystävänsä suuhun. Merri loi kasvoilleen mietteliään ilmeen ja pyyhkäisi huuliaan, joille olutta oli valunut.
"Samaa juomaahan tuo on", Merri hörähti ja tönäisi ystäväänsä, "yritit vain huiputtaa."
"Enhän!" Pippin sanoi ja tyrkkäsi Merriä takaisin.
"Nyt pojat ylös ja ulos! Häiritsette muita asiakkaita!"
Merri huojui noustessaan ylös ja otti Pippinistä tukea.
"Olet tainnut juoda vähän liikaa kamu", Pippin hymähti. Hän talutti ystävänsä ulos ovesta huvittuneiden ja ärtyneiden katseiden sekamelskan seuratessa heidän kulkuaan.
"Ääh, kunhan esitin", Merri sanoi, virnisti ja huojui jälleen.
"Mennään tuo puun alle istumaan, viileä ilma tekee sinulle hyvää", Pippin sanoi huolehtivasti, ja ohjasi ystäväänsä kohti suurta tammea.
"Kuule Pip", Merri aloitti varovasti, kun he olivat istahtaneet vierekkäin puun juurelle. Pippin nosti kätensä toisen hartioille ja antoi katseensa harhailla yötaivaalla. Tähdet tuikkivat ja hiljainen tuuli kahisutti puiden lehtiä. Pippin sulki silmänsä ja veti syvään henkeä. Oluen aiheuttama sumeus hänen päässään tuntui hiljalleen haihtuvan.
"Niin?"
"Kun Frodo lähtee", Merri aloitti varovasti, "oletko varma että meidän kannattaa seurata häntä?"
Pippin avasi silmänsä ärtyneenä ja vilkaisi ystäväänsä. Hobitti hänen vierellään tuijotti jalkojaan.
"Totta kai! Me olemme hänen ystäviään", Pippin huomautti ja ihmetteli yhä ystävänsä käytöstä. Ei kai tämä jänistäisi?
"No tietenkin, mutta jään kaipaamaan näitä iltoja ja tätä maukasta olutta", Merri sanoi hiljaa ja käänsi vihdoin päänsä toisen suuntaan. Hän virnisti leveästi.
"Herra Meriadoc, ettekö ajattele ketään muuta kuin itseänne?" Pippin naurahti ja kierähti toisen hobitin päälle.
"Älä Pippin, tiedät että vatsani on arka juomisen jälkeen!"
Pippin kieri pois Merrin päältä ja vetäisi sen sijaan tämän itsensä päälle.
"Pippin, mitä sinä nyt-"
"Shh!" Pippin kuiskasi ja nyökkäsi sivulle, "huomaatko, että oikealla puolellamme on pitkä, jyrkkä mäki?"
"Huomaan", Merri hihitti. Ystävysten silmät välkkyivät kilpaa tähtien kanssa.
"Lähtee kolmannella", Pippin kuiskasi.
"Yksi."
Merri kietoi kätensä allaan makaavan hobitin vyötäisille ja katsoi ystäväänsä viekkaasti silmiin.
"Kaksi."
Hobitit kumartuivat toisiaan kohti ja painoivat vartalonsa yhteen. Molemmat tunsivat jännityksen kasvavan.
"Kolme!"
Hobitit lähtivät kierimään mäkeä alas, Merrin huutaessa riemuissaan. Nopean alastulon jälkeen molemmat hobitit makasivat pitkällä kostealla ruohikolla vierekkäin.
"Sehän oli kyytiä", Merri kuiskasi hengästyneenä.
"Onko pääsi jo vähän selvempi?" Pippin hymähti virnuillen.
"Ai että selvempi! Päässä huippaa kahta pahemmin! On sinullakin parantajan taidot", Merri nurisi ja veti henkeä tasoittaen hengitystään.
"No, on minulla vielä yksi konsti jäljellä", Pippin kuiskasi ja kohottautui hieman nojaten kyynärpäähänsä.
Hän veti Merriä lähemmäksi itseään kunnes heidän kasvonsa lähes koskettivat toisiaan. Hiljalleen huulet kohtasivat. Merri sulki silmänsä ja Pippin seurasi esimerkkiä. Pian Merri painautui Pippinin päälle ja he laskeutuivat ruohikolle päällekkäin. Kielet kohtasivat ja Pippin värähti kosketuksesta, mutta rauhoittui kun Merri silitti toisen hobitin hiuksia lempeästi. Irtautuessaan suudelmasta molemmat pojat olivat hengästyneet.
"Pitäisiköhän tuota uutta parannuskeinoa käyttää useamminkin?" Merri kuiskasi. Pippin mumisi myöntävän vastauksen ja veti toisen lähemmäksi itseään. Auringonnousuun oli vielä aikaa ja siihen asti pimeys kätkisi heidät hellään huomaansa.

A/N: Ensimmäinen LotR-ficcini, erittäin lyhyt one-shot. Erittäin väsyneenä kirjoitettu. Taitaa olla eka slashinikin ^^'' Älkää kysykö miten ajauduin laittamaan tämän tänne. Ajattelin kai nolata itseni heti ensimmäisellä yritelmälläni. Olisi ihanaa jos kommentoisitte, tämä todellakin on ensimmäinen LotR-ficcini ja olen hyvin epäilevä tämän suhteen. Varmaan syystä. :wink: Ja minulla ei muuten ole edes Wordia korjaamassa virheitä. Sorry.
(Btw, olen 666 käyttäjä, ja tänään on 6.6.06 joten eiköhän nyt ole oikea aika julkaista eka LotR-ficcini ^^)
Yaoya
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: La Touko 13, 2006 12:19 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Yaoya »

Btw, olen 666 käyttäjä, ja tänään on 6.6.06 joten eiköhän nyt ole oikea aika julkaista eka LotR-ficcini ^^
Ahhaa, aika hyvin sattuikin xD

No jaa, ei tämä mielestäni paha ollut, turhaan mollasit itseäsi ._____.
Pahempia virheitä en löytänyt, jäin kuitenkin vähän kaipaamaan pidempää pätkää ^^
Sen syö minkä saa.... Vai saa minkä syö? o___O;
Leikki-ikä on koko ikä 8D
Hitunen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja Hitunen »

Sehän oli mukavan suloinen pikku fikki ^__^ Minä ainakin tykkäsin. Tarina eteni ehkä ihan hikku pikkuisen nopeasti ja kerrontaa olisi ollut mukava kuulla lisääkin, mutta kaikkea ei voi saada, eihän. ;)


Kirjoita toki lisää LotR tarinoita ^^ Minä ainakin luen ihan mielelläni.
Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Oi, kiitos Yaoya ja HiTuNeN! *halii ne lähes kuoliaaksi*

Yaoya, olen ehkä vähän keskitasoa itsekriittisempi ihminen ^^ Mutta siis, mollasin itseäni koska minulla ei oikeasti ollut mitään tarkoitusta laittaa tätä tänne - tässä on useita asioita joita parantelisin. Ja juu, vähän liian lyhyeksi jäi, tiedän.

HiTuNeN, olen laiska ihminen enkä jaksanut parannella tuota enää tuosta, kun se alunperinkin oli vaan joku outo sutaisu. Ehmn. Mutta joo, kuvailua ja hitautta olisi voinut lisätä, ei se mikään mahdottomuus olisi ollut... :oops: Kirjoitan varmasti lisää LotR:sta, nyt kun alkuun pääsin ^^ Ja lupaan tehdä sen silloin huolellisemmin.

Olette ihania, kiitos vielä kerran, yllätyin kun tätä ei vihattu(vaikka sitä tuskin suoraan sanottaisiin). Ja joo, olisin enemmän kuin kiitollinen kommenteista yhä :wink: :roll:
"Wild animals never kill for sport. Man is the only one to whom the torture and death of his fellow creatures is amusing in itself."
-James Anthony Froude
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Minusta tämä oli hauska pikku pätkä. ;) Tosiaan ehkä lisää kuvailua ja 'hitautta', mutta muuten. Mitä tästä nyt sanoisi. Tuommoista pyörimistä kannattaisi varmaan joskus kokeilla! ;D

/of/Minä olen kuule ihan samallainen, jos tänne jotain laittaisin haukkuisin sen itse ihan lyttyyn. Se on paha tapa ja sitä yritän kokoajan kitkeä pois. Tosin taidan tietää mistä se johtuu:
1. Ei ole itsetuntoa, pahemmin ainakaan
2. Koska pelkää haukkuja jne., tuntuu helpommalta ensin itse haukkua

Ja sepä saattaa ärsyttää muita. Mutta varmasti sinäkin sen itstunnon vielä löydät ja toivoa sopii että minäkin ;). /of/
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

mahtavaa. se oli oikeasti hyvä. turhan lyhyt vain, mutta niinhän one-shotit yleensä on..
olen 666 käyttäjä, ja tänään on 6.6.06 joten eiköhän nyt ole oikea aika julkaista eka LotR-ficcini ^^)
pelottavaa...
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Whii, kiitos Fëanorel ja Mara_Jade! ^^ Kivaa saada kommentteja.

Fëanorel, hauska kuulla että joku piti tätä hauskanakin, se kun oli vähän niin kuin tarkoituskin :P Ja minä voisin kyllä kokeilla tuota pöyrimistä Merrin kanssa :wink:

[off] Minusta tuntuu, että huonohkon itsetunnon ja ehkä ihan pienen haukkujen pelon (en ehkä pelkää haukkuja niin hirveästi, täällä niitä ei taida edes tulla) lisäksi minä oikeasti olen kamalan itsekriittinen ja melkoinen perfektionisti tekstieni suhteen, tai siis en ole tyytyväinen varmaan mihinkään tekstiini, ja voin sanoa sen ihan rehellisesti. Tiedän sen ärsyttävän lukijoita ja yritän vähentää tekstieni haukkumista, vaikka se olisikin rehellinen mielipiteeni :roll: [/off] Mutta joo, kiitos ihanasta kommentista!

Mara_Jade, ihanaa että pidit tästä, kiitos kannustavasta kommentista! ^^
(Pelottavaa? Ei minusta, enimmäkseen hauska yhteensattuma ^^)
"Wild animals never kill for sport. Man is the only one to whom the torture and death of his fellow creatures is amusing in itself."
-James Anthony Froude
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Voi, minusta tämä oli ihana! Sitäpaitsi lempiparitukseni. <: Billy on muuten todella hyvännäköinen, varsinkin kun ottaa huomioon, että hän on neljäkymmentä vuotias.

No jaa, saanen pyytää erästä palvelusta. Tee jatkoa. Tai lisää. Mitä vain, kunhan teet lisää fikkejä parituksella Merri Pippin . Tai ainakin toivon että joku tekee. Mutta mieluiten sinä, sillä pidän kirjoitustyylistäsi. <:
Shadow
Örkki
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 4:23 pm
Paikkakunta: Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Shadow »

Ihana! Todella suloinen pikku pätkimys. Luen tätä paritusta aivan liian vähän, mutta tämä oli suloisin kaikista! Huumori oli hauskaa, juuri tuontyyppistä on joskus itsekin tultu pöydän alla harrastettua (öh..) ja tässä muutaman kerran repesinkin (ja se on minulla harvinaista, se).

Tässä pätkässä oli yksi pieni mutta:
"Shh!" Pippin kuiskasi ja nyökkäsi sivulle, "huomaatko, että oikealla puolellamme on pitkä, jyrkkä mäki?"
Ehkäpä siinä pitäisi lukea alamäki? Minä ainakin kuvittelin sen aluksi ylämäeksi, ja oli jotenkin huvittavaa ajatella kahta hobittia pyörimässä mäkeä ylöspäin.. Hmm, hmm.. Noh, se on minun omituisuuteni, ja asia kyllä valkenikin minulle heti..

Jatka ihmeessä tätä paritusta! Kiitos ja kumarrus!
Hayashi
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 12:06 am

Viesti Kirjoittaja Hayashi »

hih, ihanansuloinen pikku tarina sisältäen lempiparitukseni. ^_____^
voi kyllä, Riziel, Merri/pip on aivan normaali ja erittäin loistava pari!

[quote=Piper]No jaa, saanen pyytää erästä palvelusta. Tee jatkoa. Tai lisää. Mitä vain, kunhan teet lisää fikkejä parituksella Merri Pippin . Tai ainakin toivon että joku tekee. Mutta mieluiten sinä, sillä pidän kirjoitustyylistäsi. <:[/quote]
Samaa mieltä! :D
Tonight...
the cherry blossoms flutter and fall quickly
Avatar
Vampiria
Örkki
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 7:15 pm
Paikkakunta: Lothlórien/Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vampiria »

Whii, tykkäilen kovasti Merri/Pippin parituksesta ja onnekseni bongasin tämän täältä. Oikein mukavaa ja suloista tekstiä, vaikka minäkin joudun hieman lyhyyttä harmittelemaan, mutta tämähän olikin vain one-shot. Huumori oli söpöä ja minäkin olen sitä mieltä, että voisin lukea lisääkin kirjoittamiasi Merri/Pippin ficcejä (tottakai muitakin :'D.)

Mutta asiaan. Heti ensimmäinen lause sai minut hymyilemään ja koko ficci piristi kokeidentäyteistä viikkoani.
Auringonnousuun oli vielä aikaa ja siihen asti pimeys kätkisi heidät hellään huomaansa.
Tämä oli hyvin kauniisti sanottu ja sopi loistavasti tuohon loppuun. Sanonpa vain että, great :>.
Btw, olen 666 käyttäjä, ja tänään on 6.6.06 joten eiköhän nyt ole oikea aika julkaista eka LotR-ficcini ^^
Juuri oikea aika ja varsin mukava sattuma :'D. Ja älä turhaan vähättele itseäsi, oikein hienon pätkän sait kokoon *söin rakentavat kommentit.* Tämäkin kommentti meni näköjään pelkäksi quoteksi.
Nilmë ná ve lótë ya losta tennoio.
hiamiza
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 7:47 pm

Viesti Kirjoittaja hiamiza »

Hei, Merri/Pippiniä. Mielestäni oikein suloinen paritus, kiva että sitäkin löytää.

Eli. Teksti oli helppolukuista ja virheetöntä, sitä oli kiva lukea. Ficci oli harmillisen lyhyt, mutta parempi näin kun väkisin kirjoitettu pidempi.

Mitäs tässä nyt vielä voisi sanoa. Kirjoita ihmeessä tätä paritusta lisää, minä ainakin olisin lukemassa. n_n
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Awww. Hobittislashia <3

Jotenkin pidin tuosta, että Merri oli enemmän humalassa kuin Pippin, koska yleensä joka ikinen näillä kahdella tehty ficci tuppaa menemään niin päin, että Merri huolehtii Pippinistä... vaihtelua!

Lisäksi se mäen alas kieriminen oli yksityiskohtana hauska ^^

Ja sitten ehdottomasti se, ettei tässä menty suudelmaa pidemmälle. Ei mitään puolihumalaista paneskelua, vaan ihan vaan söpö pusu ja käsinkosketeltava läheisyys, mikä voisikaan olla yöllä ulkona ruohikolla sen ihanampaa?

Kiitos ja kumarrus.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Oih. Suloista. ^^

Komppaan näin heti alkuun Sparksia, että hyvä kun se jäi tuohon pusuun. Lisäksi ihmettelen sitä, miksi kaikkien tekstien pitäisi olla pitkiä - olen lukenut mitä parhaimpia ficcejä, jotka ovat olleet vain muutaman sata sanaa (tämä on 562 sanaa, ne edellä mainitsemani ficit ovat olleet 200-300 sanaa). Nih. Ei pituus, vaan laatu.

No joo, eksyin asiasta. Ihanaa söpöilyä, pidin Merrin ja Pippinin hahmoista. Olivat hobittimaisia niin kuin pitääkin. ^^ Tuonne majataloon olisin kaivannut poikien moittijan nimeltä mainitsemista (Tarustahan nyt löytyisi vaikka millä mitalla kivoja hobittinimiä), se olisi tuonut tiettyä aitoutta mukaan tuhon kohtaukseen.

Huumori oli ihanaa, minä pidin valtavasti. Sellaista lämmintä ja kodikasta huumoria, sitä oli ilo lukea.
"Kuule Pip", Merri aloitti varovasti, kun he olivat istahtaneet vierekkäin puun juurelle. Pippin nosti kätensä toisen hartioille ja antoi katseensa harhailla yötaivaalla. Tähdet tuikkivat ja hiljainen tuuli kahisutti puiden lehtiä. Pippin sulki silmänsä ja veti syvään henkeä. Oluen aiheuttama sumeus hänen päässään tuntui hiljalleen haihtuvan.
"Niin?"
"Kun Frodo lähtee", Merri aloitti varovasti, "oletko varma että meidän kannattaa seurata häntä?"
Ihana kohta, todella idyllinen. Tämän voi nähdä sielunsa silmin.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Kiitos kamalasti, Piper, Shadow, Hayashi, Vampiria, hiamiza, Sparks ja Elvédan! Arvatkaa säikähdinkö vähän kun tämä vanha kummallisuuteni nostettiin esiin jostain ja sitä seurasi tuollainen kommenttitulva ^^ Olen otettu.

Piper, kiitokset ^^ Ehkä joskus kirjoitankin Merri/Pippiniä vielä, tämä nyt oikeastaan oli tällainen hetken mielijohde.

Shadow, kiitos! Minusta on tosi mukava kuulla, jos huumorini huvittaa ihmisiä, omasta mielestäni se on aina kamalan tönkön ja kamalan kuuloista... Taidat muuten olla oikeassa, alamäki sopisi tuohon paremmin, ja luultavasti se sen pitäisikin olla. Kohta kyllä kuulosti hassulta muistaakseni omissa korvissanikin, mutten tajunnut mikä siinä mättää.

Hayashi, kiitos. Ja juu, M/P on kyllä suloinen paritus ^^ Ehkä joskus vielä kirjoittelen tätäkin paritusta enemmän.

Vampiria, kiitos kommentista, ja samaa kuin aiemmillekin, saa nähdä jos joskus saan toisen päähänpiston ja kirjoitan lisää Merri/Pippiniä *naur* Ihanaa että pidit tästä, siitä itsekriittisyydestäni en tosin taida ihan heti päästä eroon...

hiamiza, kiitos sinullekin, kiva kun pidit ja kommentoit ^^ Pituus on nyt vähän mitä on, hyvä jos teksti on edes lähes virheetöntä, yleensä olen aika taitava typoilemaan kun ilman betaa ja oikolukuohjelmaa seikkailen...

Sparks, kiitos kommentista ^^ En ole edes itse hirveästi Merri/Pippiniä lukenut, joten en ollut edes tietoinen siitä, kumpi yleensä on missäkin roolissa, mutta liekö tuolla väliä. Enkä minä aika varmasti osaisi edes kirjoittaa suudelmaa pidemmälle menevää ficciä, enkä toisaalta sitä tähän halunnutkaan.

Elvédan, kiitos palautteesta! Minä itse en ole sitä mieltä, että tekstin pituus mitenkään määräisi laatua, mutta tämä ficci olisi omasta mielestäni kaivannut lisää kuvailua etc. Oikeastaan lyhyitä ja silti laadukkaita ficcejä on vaikea kirjoittaa, kuten vaikka raapaleita. Ja joo, minulle on jotenkin vaikeaa mainita hahmojen nimiä ja luoda sillä tunnelmaa, vaikka pidän siitä itse valtavasti ficeissä. Jotenkin se on niin vaikeaa, alan miettimään, että tiedänköhän siitä hahmosta jonka nimen ficissä mainitsen, tarpeeksi ja muuta vastaavaa. Vaikka kyse olisi pelkästä maininnasta ^^ Ihanaa myös kuulla, että pidit huumorista. Kuten tässä jo sanoin, minä en vain suostu uskomaan että tönkkö ja väkisin väännetty huumorini huvittaisi lukijoita. Mukavaa myös, että pidit tuosta kohdasta ja kiitos vielä kerran palautteesta ^^

Kiitos vielä kaikille. Olen oikeasti kamalan yllättynyt, en varmaan koskaan ole saanut näin paljon kommentteja.
Vastaa Viestiin