Ken on kaikkein kaunein - ja kiltein...? :D

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Suosikki naishahmonne Trilogiassa?

Arwen Undómiel
16
14%
Éowyn
43
37%
Galadriel
48
41%
Ruusa Tölli
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 117

Dragonfly
Örkki
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 11:07 am
Paikkakunta: Synkmetsä
Viesti:

Ken on kaikkein kaunein - ja kiltein...? :D

Viesti Kirjoittaja Dragonfly »

Otin nyt sitten velvollisuudekseni tehdä uusi thread aiheesta; Kuka on suosikki naishahmonne Trilogiassa? :roll:

Omasta puolestani voin sanoa, että ihailen suunnattomasti Éowynia ja hänen näyttelijänsä leffoissa (Miranda Otto) sopii Valkean Neidon rooliin kuin nakki silmään. :) Hän on siis minun valintani näin ensialkuun... :wink:
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Minun mielestä Galadriel on kiva tyyppi. ^^
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Mun mielestä kans Galadriel on ihan mahtava. Se on jotenki niin ylhäisen oloinen. Ihana! Ja se on kaunis :)
Avatar
xipe
Örkki
Viestit: 94
Liittynyt: To Loka 05, 2006 3:32 pm
Paikkakunta: T's pocket

Viesti Kirjoittaja xipe »

Laitoinpa sitten että Ruusa. :) Leffassa ei ehkä niinkään suosikkini, mutta kirjassa aivan ihana.
<i>I'll be your dream, I'll be your wish
I'll be your fantasy
I'll be your hope, I'll be your love
Be everything that you need...
</i>
Likimeya
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 5:28 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Likimeya »

Voisin tässä vaiheessa mainita, että myös jonkinlaiset perustelut valinnoille olisi hyvä. Perustelemalla valintansa voisi synnyttää vaikka jonkinlaista keskusteluakin. :)
Ava by arctic_silence|Valvoja -07,-08 ja -09!| Boromir 2010!|Hakee inspiraatiota

Tämä demoninen nauru, jota kuulen kirjoittaessani, on peräisin vain omista, heikkenevistä aivoistani.-H.P. Lovecraft
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Todella pitkän epäröinnin jälkeen Éowyn. Viimeinen kamppailu käytiinkin sitten Arwenin ja hänen kesken, mutta Éowyn suuremmalla roolillaan kirjassa vei kuitenkin voiton. Voi, jos tässä olisi ollut kohta 'en osaa sanoa' olisin klikannut sen, sillä he kaikki ovat omalla tavallaan hienoja.

Galadriel erityisesti asemansa ja historiansa takia, Ruusa tavallisena hobittina, Arwen ylhäisenä haltianeitona (tässä voisin esittää kiinnostavan kysymyksen; miksi Aragorn rakastui Arweniin? Hän kiinnostaa tämänkin takia...) ja sitten Éowyn, soturiprinsessa, joka rakastuu jopa kahdesti kirjan aikana. He kaikki ovat hienoja hahmoja ja pidän jokaisesta.

Ja eniten Ruusan ja Arwenin kohdalla (tämä sama juttu taas) kiinnostaa juuri se, miksi Sam ja Aragorn pitivät heistä niin kovasti? Näissä kaikissa on sitä ihanaa arvoituksellisuutta. En nimittäin jaksa millään uskoa, että Aragorn olisi rakastunut Arweniin vain tämän ulkonäön takia, vaikka kirjasta vähän sen kuvan (ainakin minä) saa.

Pitkä selitys, mutta tosiaan pidän heistä kaikista.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Ruusa Tölli on ihana maalaistyttönen. Kirjassa on tosi valloittava, leffassa oli vähän niin ja näin pidinkö. Hänen ja Samin tarina on vaan jotenkin niin suloinen. ^^
All you need is love...
Avatar
Vampiria
Örkki
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 7:15 pm
Paikkakunta: Lothlórien/Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vampiria »

Ääneni meni Galadrielille. Kaunis ja mielenkiintoinen hahmo, niin kirjassa kuin elokuvassakin ja ihanan ylväs ja viisas persoona. Galadriel kiinnostaa minua näistä vaihtoehdoista eniten salaperäisyytensä takia. Myös Éowyn on omalla tavallaan mielekäs hahmo, mutta Arwenista en jostain syystä pidä. Ei vain jaksa kiinnostaa minua.
Nilmë ná ve lótë ya losta tennoio.
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Ruusa saa miun äänen kiltteydessä. Leffassa hänestä ei ollut paljon mitään mutta kirjassa oli mukavasti. Sam ja Ruusa on kuin luodut toisilleen. Ruusa on sellanen jokaisen lapsen unelma äiti.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Éowyn,sillä mä pystyn ehkä kaikkein parhaiten samastumaan siihen. Galadrielistakin pidän,se on sellainen hienon salaperäinen ja ylhäinen hahmo,mutta ehkä kuitenkin vähän etäinen. Siis Éowyn.
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Galadriel, vaikka Eowynistä tykkään myös kovasti.
Galadriel on sellainen salaperäinen ja arvoituksellinen, ja minä pidän kaikesta salaperäisestä ja arvoituksellisesta. Eowyn on toki myös vähän sellainen.
Galadrielilla on valtaa ja hän on kuuluisa, ja hän on vahva nainen, ja erityisesti pidän siitä miten kirjassa sanotaan että toisella hetkellä hän on kuin pikkutyttö ja toisaalta taas mahtava kuningatar.
Uskon että Galadriel on hyvä hallitsija, ja hän on myös hieman pelottava vaikkei liikaa. Galadrielissa on munaa.

Ei, tässä ei ollut mitään järkeä : D
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Peregrin Rankkibuk
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 10:31 pm

Viesti Kirjoittaja Peregrin Rankkibuk »

Galadriel. Muuten oi ollu Arwen mutta kun se varasti Arskan. :D
Tukin tolvana -> Peregrin Rankkibuk
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Nyt pistit pahan. Vastasin Galadriel, lähinnä sulkemalla muita vaihtoehtoja pois. TSH:n naishahmot ei ilmeisesti oikein kolahda muhun. ^^

Éowyn on leffoissa mun suurin inhokkihahmo (Miranda Otto ei yhtään vastaa mun kirjan perusteella luomaa mielikuvaa Éowynista ja on muutenkin mun mielestäni huono.) enkä oo kirjan versionkaan suuri fani. Se on liian teiniangstmarttyyrivalittaja mun makuun.

Ruusa. Hmm.. se on vähän tylsä hahmo. Leffoissa se ei oo muuta kuin hymyilevä ja tanssiva hobittitytteli vailla persoonaa, kirjassa se taas vaikuttaa mun mielestä vähän yksinkertaiselta. Etenkin, kun Sam palaa pitkältä matkaltaan ja Ruusa puhuu sille niin kuin se olisi ollut jollain huviretkellä. Myönnetään, Ruusa ei ehkä siinä kohdassa oo ihan tilanteen tasalla, mutta kuitenkin. Ei siis Ruusa.

Arwen on kaksi eri asiaa, jos miettii kirjaa tai leffoja. Leffoissa en pidä siitä (Liv Tylerin, sössötyksen ja turhanpäiväisten kohtausten takia), mutta kirjassa Arwenista ei kauheasti edes puhuta. Se on vaan joku nätti haltianeito, jonka kanssa Aragorn lopussa menee naimisiin, ja joka antaa Frodolle korun. Jei. Toki tää on mun kokemus siitä, johonkin toiseen se on voinut tehdä ihan eri vaikutelman. Mutta siis, leffoissa ällö, kirjassa mitäänsanomaton.

Jäljelle jää siis Galadriel. Nyt on huomautettava, että valitsin sitten Galadrielin ainoastaan KIRJAN perusteella. En voi sietää leffa-Galadrielia pallokorvineen, kylmine rotansilmineen ja ilkeine katseineen. Ei siitä enempää. Kirjassa taas tykkään Galadrielista, koska se on arvokkaan ja eteerisen oloinen viisas haltia, jotenkin salamyhkäinen ja kiinnostava, mutta samalla sydämellinen ja välittävä.

Siis Galadriel.
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

Ruusa se varmaan on kivoin. Niin kovin suloinen, kiltti ja rehti tyttö.
Ja senkin takia valitsin näistä Ruusan, sillä minun mielestäni hän on paras mahdollinen puoliso Samille.
Anor
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 4:20 pm

Viesti Kirjoittaja Anor »

Galadriel. Salaperäinen, kaunis :)
Vastaa Viestiin