Tutkimusmatka rakkauteen (PG, Elboron/ofc) 26.1. VALMIS

PG-13 ja sen alle olevat romanceficit.

Valvojat: Likimeya, Andune

Avatar
Leida
Puolituinen
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Tammi 19, 2007 8:55 pm

Viesti Kirjoittaja Leida »

Voisin hyvin alkajaiksiksi matkia Nerweniä ja hihkua, että ihanaihana, koska sitä tämä luku tosiaan oli. :D

Elboronin ja Erindisin keskustelu oli ihana, tunnelma oli ihana ja tarinan päätös oli aivan älyttömän ihana (ja uskallapa laskea kuinka monta kertaa minä käytän ihana-sanaa tässä kommentissa). Tässä tuli taas esille tuo, kuinka hyvä sinä olet kirjoittamaan dialogia, koska tuo Elboronin ja Erindisin keskustelu oikeasti sulatti minut ihan täysin. Ja sitten tyrskähdin kyllä, kun salakuuntelijat ilmestyivät paikalle. Siis hobittien touhotus ja erityisesti se yksi lause, jonka Nerwen jo lainasi ja sitten tuo, miten Eresgal puhui tyttärestään Elboronille. Kaikki oli kauhean suloista (ja ihanaa). Tässä viimeisessä luvussa oli kyllä toinen toistaan parempia kohtia. Erityisesti nousivat mieleen Erindisin kommentti mustikkapiirakasta, Elboronin kosinta ja se miten Erindis oli unohtanut Elboronin nimen. :wink:

Elboron tuntui mukavan järkevältä tässä viimeisessä luvussa, tuli sellainen tunne, että hän kerrankin osasi asettaa sanansa oikein, eikä ruvennut pelkästään sepostamaan, mitä sylki suuhun tuo (eikä kommentoinut niitä kurkiakaan. :wink: ). Kautta koko ficin on ollut kauhean kiva päästä tutustumaan Elboroniin paremmin ja lukea näin paljon hänen näkökulmastaan, minä kun tosiaan ihastuin herraan jo Deja Vu:ssa. Olet luonut Elboronissa kyllä niin valloittavan hahmon, että minä olen edelleen aivan myyty. Ja on ollut tosi hauska päästä kurkistamaan syvemmälle hänen ajatuksiinsa. Elboronin omia ajatuksia ei kuitenkaan ihan kauheasti ollut Deja Vu:ssa ja sitten välillä tuntui, ettei Faramirkaan ihan ymmärtänyt poikaansa, joten Elboronista sai välillä aika erikoisen kuvan. Tämä ficci on jossain määrin tasoittanut Elboronin kuvaa, vaikka omalaatuinen persoona hän edelleen on (ja hyvä niin).

Tykkäsin myös kauheasti näistä muista henkilöistä, joita tässä ficissä oli, varsinkin Eresgalista erityisesti sen jälkeen, kun hänen salaisuutensa selvisivät (niin ja muuten kyllä tuo vapaaehtoinen käden pois hakkaaminen olisi ollut minulle liian yllätyksellinen juonenkäänne arvattavaksi, vaikka tuumiskelinkin, että jotain tekemistä sodalla täytyy olla tuon kaiken kanssa). Erindis oli mukava hahmo myös, mutta ehkä jäi vähän etäiseksi loppua lukuunottamatta (joka tietysti selittyy aika tavalla sillä, että hän oli etäinen Elboronille ja tämähän oli tietysti Elboronin näkökulmaa). Tuli kuitenkin sellainen olo, että Erindisistä löytyy tarvittaessa pippuriakin aika tavalla.

Tämä oli hieno, hieno ficci. :D Ja hienoa myös, että se jatko-osa on olemassa, niin ei tarvitse vielä sanoa hyvästejä Elboronille. Ei sitten muuta kuin sitä odottelemaan. ;) Niin, ja kiitokset mahtavasta lukuelämyksestä!
Whoever said you can't fool an honest man wasn't one.
-Terry Pratchett: Making money

Vuoden Draama-ficcaaja 08, kommari 09, EpäLotR-ficcaaja 10
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Hienoa että ficin loppuratkaisu tyydytti. Tottahan toki minun piti Elboron ja Erindis yhteen saattaa, olisi ollut liian julmaa (ja varsinainen antikliimaksi) lähettää Elboron kaikkien noiden vaikeuksien ja seikkailujen jälkeen yksin kotiin. :D Minäkin olin loppujen lopuksi ihan tyytyväinen tuohon viimeisen lukuun, vaikka se yltyikin hieman siirappiseksi.

Nerwen: Kiitos vaan kommenteistasi, ihana kuulla että pidit noin paljon. Olihan se hieman kiusallista, että heillä oli noin paljon yleisöä, mutta onhan se suuri tapaus kylässä, kun metsämökin tyttö pääsee naimisiin käskynhaltijan perillisen kanssa. Vaikka en kyllä sitten tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos Erindis ei olisikaan suostunut, mutta aikamoinen metakka siitä varmaan olisi kehkeytynyt.

Tyttö: Kiitos kovasti sinullekin. Minä toivoinkin, että tästä päätösluvusta tulisi hyvälle mielelle, minustakin oli mukava kirjoittaa välillä jotain iloista. Ja luulenpa että saat jatko-osasta ainakin jonkinlaisia vastauksia noihin pohdintoihisi. ;)

Andune: Kiitos sinullekin, ja mukava kuulla että pidit lopetusta hyvänä. Jatkoa ei tosiaan tarvitse erikseen pyydellä, sitä on tulossa 20 lukua + epilogi eli kesään päästään ennen kuin Elboronin tarina on kerrottu.

Leida: Kiitosta vaan (ja ihailtavan pitkän kommentin sait aikaan noin lyhyestä luvusta :)). Voi voi, minä todella toivon ettei tuo jatko-osa pilaa sinun kuvaasi Elboronista täydellisesti, sillä herrasta paljastuu siinä hieman uusia puolia, tai siltä minusta ainakin vähän tuntuu... Siis omalaatuinen hän kyllä varmasti siinäkin vielä on. Erindis todellakin jäi tässä etäiseksi, koska Elboron ei vain vielä tunne häntä niin hyvin. Mutta ehkäpä hänen persoonansa saa vähän lisävalaistusta tuossa jatko-osassa.


Minä kiitän ja kumarran vielä kymmeneen kertaan sitä, että olette jaksaneet lukea ja kommentoida tämä minun tuotostani. Sen kirjoittaminen ei aina ollut kovin helppoa, mutta loppujen lopuksi olen tähän kuitenkin tyytyväisempi kuin aiempiin ficceihini, ja tuntuu että minä myös opin jotain uutta tätä kirjoittaessani. Eikä tämä siis tähän lopu, vaan jatkoa seuraa tuolla toisella romance-osastolla, ficissä nimeltä Hukassa.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Tutkimusmatka rakkauteen (PG, Elboron/ofc) 26.1. VALMIS

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Cuuuuuute! ^^

Ihanan söpöäää! Luin siis tänään ficcisi läpi kokonaisuudessaan, ja tykästyin hirmuisesti. Aiemmin en ole tarttunut juuri ollenkaan TSH:n hahmojen lapsista kertoviin ficceihin. Ennakkoluuloni sanovat, että vain sukupuiden ja "hän ja hän saivat pojan joka meni naimisiin hänen ja hänen lapsen kanssa" -tyyppisten kertomusten pohjalta ei saa aikaan oikeita hahmoja. (Oikeita, eli Tolkienin itsensä luomia hahmoja, joista on olemassa luonne, tottumukset, ulkonäkö, suhtautuminen muihin, ennakkoluulot, puhetyyli, taidot ja tiedot. Eli valmis hahmo, johon voi korkeintaan tehdä lisäyksiä.) Usein näin käy omissa ficeissänikin. Turhaudun jos joku henkilö tai jokin paikka, asia, esine tai tapahtuma ei ole tarpeeksi "Tolkieninmukainen" tai "oikea". Eri asia sitten, onko se järkevää. :roll: Ainakin tällä kertaa yllätyin positiivisesti. :D

Mutta itse ficciin. En nyt ala erikseen joka lukua kommentoimaan (ymmärrät ehkä miksi), mutta voin sanoa että tarina oli johdonmukainen ja selkeä. Jos nyt rakentavaa yrittäisin laittaa,niin entvaimojen metsästys hämmensi ensin hieman, etenkin susikohtaus. Eiväthän sudet noin käyttäydy...? Mutta kaipa se toimii sittenkin ihan hyvin. Jäin miettimään myös Eresgalia. Miten yksikätinen mies metsästää? Ei varmaan ainakaan jousella, luulen. Ansoilla? Jaa-a. Ja onko se Elboron ihan uusavuton? Jopa _minä_ osaan käyttää kirvestä. Tekstin laadussa taas ei ole pienintäkään valittamista. Jatko-osa sai mielenkiintoni heräämään, ja voi olla että tartun siihen vielä joskus. :wink:

Ja kiitos tästä näkökulmasta dúnedainin elämään. Itse olin myös kuvitellut jotain samankaltaista. Ehkä en ole täysin pulassa sen FF10-haasteeni kanssa. ^^
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Tutkimusmatka rakkauteen (PG, Elboron/ofc) 26.1. VALMIS

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos, Celeb. :) Ajattelin kyllä ettei sinun olisi tarvinnut lukea koko ficciä, koska noh, sanotaan nyt vaikka, että tämä on niitä ficcejäni, joista minä en ole enää niin erityisen ylpeä. Elboron on sellainen hahmo, etten varmasti tule koskaan kirjoittamaan kenestäkään hänen kaltaisestaan enää toiste, vähän turhan nössykkä nykyiseen makuuni. (Ja minun käy oikeasti sääliksi Faramiria, että loin hänelle tuollaisen pojan...) Mutta niin, minä tykkään kyllä luoda omia hahmoja, koska siinä saa käyttää vapaammin mielikuvitustaan. Vaikka kyllähän siinä saattaa sitten käydä niin, että siitä hahmosta tulee varsin epätolkienmainen, kuten nyt vaikka Elboronista tässä (emme siis voisi ikinä kuvitella Tolkienin kirjoittavan tuollaista hahmoa). Ja nykyään olen myös vähän sitä mieltä, että on parempi olla ficeissä uskollinen Tolkienille ja heittäytyä luovaksi sitten originaalikirjoittamisessa.

Tästä ficistä varmasti löytyy ties mitä kummallista. Susien käyttäytymisestä minä en tosiaan tiennyt mitään, pointti oli siinä, että piti saada juttuun vähän äksöniä. ;) Ja Eresgalin minä kuvittelin nimenomaan virittelemään ansoja, koska luulisin sen onnistuvan yksikätiseltäkin joten kuten... Elboron oli tosiaan avuton, sellaisella aristokraattisella tavalla. Mutta luulisin tosiaan, että se olisi sentään kirvestä osannut käyttää. Ehkä hermoilla oli jotain tekemistä asian kanssa. (Aina kun Elboron tekee jotain omituista, voimme syyttää hänen hermojaan...) Sen jatko-osan lukeminen ei ole mitenkään tarpeellista, se kuuluu valitettavasti niihin vähemmän onnistuneisiin ficceihini, siis vielä vähemmän onnistuneisiin kuin tämä.

Kiva kuitenkin, jos tuntui, että sait tästä jotain irti. ;)
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Tutkimusmatka rakkauteen (PG, Elboron/ofc) 26.1. VALMIS

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Ooo!! Luin koko ficin kertaistumalta ja täähän oli ihan mahtava! Jäin totaalisen koukkuun!

Minust Elboron oli todella symppis ja ihana, hyvin isänsä kaltainen. Lempeä, sivistynyt ja taitava taistelija tarpeen tullen, mutta ei halua käyttää miekkaa turhan takia. Ah, mikä mies! Mulla oli monta lempikohtaa, en nyt vaan osaa luetella yhtäkään tähän hätään.. (Ja ei minust ollu yhtään kummallista, että Elboron ei osannu käyttää kirvestä. Sehän on ihan erilainen ku miekka ja miks Elboron ois toisaalta joutunu halkoja hakkaamaan?)

Olisin kyllä tarvinnut karttaa seuratakseni, että missä kaikkialla Elboron oikeen matkusti, mutta hyvin pysyin silti perässä.

Olit hienosti kuvaillu Metsäkylän ja sen asukkaat, niin symppis-paikka!

Ja minkä ihanan lopun Erindis saikaan! <3 Mä rakastan kauniita loppuja, siirappia, äklöromantiikkaa yms. Tä oli täydellinen loppu minunlaiselle lukijalle!

Muutenkin kiinnostaa tuo Neljäs Aika, että mitä kaikkea sillon on voinut tapahtua ja tä sammutti sitä tiedonjanoa oikein mainiosti!

Seuraavaksi aion lukea sun muutkin ficit! (Mulla on aikamoinen urakka edessä, kun sulla niitä onkin jo melkoisesti :3)
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Tutkimusmatka rakkauteen (PG, Elboron/ofc) 26.1. VALMIS

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Kiitos kovasti, Ezellohar! On aina mukava saada kommenttia näihin vanhoihin juttuihin. :)

Kuten päivämääristä näkyy, kirjoitin tämän joskus kuutisen vuotta sitten enkä muista tästä kylläkään enää oikein mitään. Vilkaisin tätä vähän taaksepäin enkä tajunnut yhtään, mitä ihmettä Theoden ja Faramir tekivät ficissä, jossa Elboron matkusteli jossain Arnorissa, kunnes tajusin että nehän olivat niitä Merrin ja Pippinin poikia. :D

Minä kirjoitin kyllä todella paljon silloin aikanaan. Luulenpa että 2006-2008 oli kulta-aikaani ficcaajana... En kyllä ymmärrä itsekään, miten ehdin kirjoittaa niin paljon, vaikka olin jo silloin ihan täyspäiväisesti työelämässä. Olen vähän vilkuillut näitä ficcejäni viime aikoina, mutta ehkä olisi parempi antaa niiden vain olla, kun alkaa kaduttaa ja nolottaa tietyt jutut. Esim. Arwenista ja Aragornista olen tehnyt tosi kamalia tyyppejä, enkä voi ymmärtää miksi...

Mutta mukavaa siis että tykkäsit tästä ficistä. Tämä saattoi kyllä olla melkeinpä paras näistä minun pidemmistä ficeistäni, tai ainakaan minulle ei ole tästä jäänyt erityisiä traumoja, kun taas joistakin on jäänyt huonot muistot oudosti käyttäytyneiden hahmojen vuoksi...
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Vastaa Viestiin